Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Ruud

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7
46
Andere software / Smoke Fire en transparantie in een video.
« Gepost op: 05 mei 2017, 10:28:25 am »
Rook en vuur als video in je project in plaats van de smoke generator maakt je scene werkbaar maar hoe doe je dit.
Als eerste maak je natuurlijk rook en vuur naar wat je wilt in smaak en gebruik, vervolgens render je dit tot een film een 100 frames kan voldoende zijn om een leuke animatie weer te geven door in cycles bij image texture de cyclic vink aan te klikken loopt de animatie door,  gebruik je het op deze manier in je scene dan is renderen goed te doen als je een grotere scene hebt, daarom een video als alternatief omdat de smoke generator gewoon teveel MB kost en tijd.
Ik ben een aantal dagen aan het zoeken geweest wat nu de manier is om je image as plane transparant te krijgen in cycles zwarte background in plaats van transparant was de ergernis uiteindelijk is dit gelukt en achteraf kijken we de koe in de kont en zeggen dan dat is makkelijk :P. Ik kan weer verder in mijn battlefield scene ik liep er op stuk.
Om rook en vuur te maken staan er genoeg tutorials op het net , als je de animatie gaat renderen zorg dat transparantie is aangevinkt zie foto.


 Niet elk formaat video herkent de rbga(rood blauw  groen en alpha) dit moet je even apart instellen voor je de rook gaat renderen, Zie foto rbga moet zichtbaar zijn wil je de alpha gebruiken.


Tot zover het werken met de smoke generator.

Nu de animatie klaar is kun je deze in je scene importeren gevolg zal zijn een video met zwarte achtergrond ,1 vinkje aanklikken tijden het importeren van image as plane verhelpt dit (use Alpha)zie foto.



 De node setup voor de image as plane.





47
Experimenten / Bomen
« Gepost op: 10 februari 2017, 10:57:57 am »
2 Takken met bladeren geanimeerd plus de tak waar deze op aansluiten geanimeerd, alles met shape keys,  https://www.youtube.com/watch?v=QnWSgCkRaXE&feature=youtu.be

48
Materialen en Texturing / cycles nodesetting.
« Gepost op: 24 januari 2017, 13:03:32 pm »
Cycles node settings is best makkelijk :)


51
Onderhanden werk / Karakter rigging
« Gepost op: 15 oktober 2016, 15:52:39 pm »
Eindelijk weer eens tijd :)

Een mooie methode om je armature op te bouwen met dank aan Darrin Lile.
Er wordt een script gebruikt voor de shapes.
https://www.youtube.com/watch?v=miphUq4uwNM

52
Over Blender / release/Blender2.78/ testfase
« Gepost op: 27 september 2016, 21:55:34 pm »
Na de 2.77 niet werkbaar voor mij met vele bugs werkt 2.78 prima.
https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

53
Experimenten / cellfracture
« Gepost op: 26 september 2016, 15:41:41 pm »
Aan het spelen in blender met cell fracture en animatie. https://www.youtube.com/watch?v=dsq9G3hdG4s&feature=youtu.be

54
Onderhanden werk / Openstraatmap
« Gepost op: 05 september 2016, 12:27:00 pm »
Niets gemodelleerd een landkaart geimporteerd en een add on werkt goed.
De scene gebruikt slechts 128 mb goed te doen.



https://www.youtube.com/watch?v=i4ySFm4ey9U

55
Onderhanden werk / Horloge
« Gepost op: 23 april 2016, 13:39:51 pm »
Aan een nieuw project begonnen met het maken en animeren van een horloge of het lukt is een tweede.



56
Leuterhoek / staar je blind
« Gepost op: 12 april 2016, 17:54:33 pm »
Deze foto was vandaag gepost door een blender gebruiker zo fanatiek met de verlichting bezig , het resultaat is heel wat anders lache dit.


57
Onderhanden werk / Hair
« Gepost op: 21 januari 2016, 13:02:29 pm »
Na een anderhalf jaar weer eens aan de opleiding kapper begonnen het valt nog niet mee.
1 particle system gebruikt. en de eerste poging tot zover.






58
Onderhanden werk / Compositing
« Gepost op: 15 januari 2016, 12:03:05 pm »
Een beetje aan het spelen met compositing eindelijk krijg ik aardigheid in deze mogelijkheid kleuren en 2d programma's zijn niet mijn ding nu vind ik het steeds leuker worden.

Voor de compositing.


Na de compositing.



En voor de liefhebber de tutorial hoe je deze scene maakt, wat niet mijn doel was maar het compositie gedeelte.
https://www.youtube.com/watch?v=sROnLfkPgzA

59
Onderhanden werk / Displacement
« Gepost op: 05 januari 2016, 17:49:36 pm »
Ieder nog de beste wensen en veel voorspoed toegewenst.
Bezig met de displacement modifier erg leerzaam, nog niet af maar dat mag de pret niet drukken :)



Hier is de tutorial.


https://www.youtube.com/watch?v=VY9vHdwUo98

60
Onderhanden werk / Spelen
« Gepost op: 28 november 2015, 20:25:20 pm »
Een paar amateurs tentoon gesteld.


Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7