Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Mark aka Dark

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
1
Over Blender / Armory3D
« Gepost op: 15 juni 2017, 08:41:29 am »
Ik kwam vanochtend dit tegen. Dit vind ik er echt gaaf uit zien! Meer info op: http://armory3d.org
wellicht dat ik het binnenkort ook ergens voor kan gebruiken. Ik zal dan wel wat resultaten posten.


M

2
Onderbouwde kritiek / Maximalist speakers
« Gepost op: 14 juni 2017, 16:02:04 pm »
Een goedemiddag allemaal,

Mijn broertje maakt speakers, high end speakers. In dit is een set die hij onlangs gemaakt heeft.
Ik heb hier een 3d model van gemaakt en het in een soort van studio scene gezet.

Ik heb het idee dat de speakers wel redelijk gelukt zijn, maar twijfel nog een beetje over de belichting. De linker speaker bijvoorbeeld ziet er naar mijn idee vreemd uit. Echter klopt het wel, de speakers is afgelakt wat de oppervlakte glossy maakt en links van de speaker staat een lichtbron.

Iemand tips?

Groet,
Mark


3
Leuterhoek / Op zoek naar 3d Printer
« Gepost op: 09 juni 2017, 08:58:57 am »
Hallo luitjes,

Is er iemand die toevallig een 3d printer heeft en daar vanaf wil? Ik dacht in het verleden op het forum gelezen te hebben dat er leden waren met zo'n ding.

Hoor graag!
Mark

4
Mededelingen / Laatste update omtrent Daniek
« Gepost op: 01 maart 2017, 17:52:23 pm »
Hallo allemaal,

Na mijn laatste bericht leek Daniek weer te herstellen. Echter moest Daniek de donderdag erna gereanimeerd worden omdat ze ineens zuurstof te kort had. Daarna ging het snel bergafwaarts. De artsen dachten dat ze de zaterdag erop niet zou halen, maar Daniek liet zien dat ze nog steeds Daniek was. Vorige week heeft ze haar laatste strijd tegen haar longziekte (pulmonale hypertensie) gevoerd en deze verloren. Afgelopen maandag avond is Daniek in onze armen overleden. Wij mogen geloven dat Daniek nu in de hemel is en verlost is van alle ellende van deze wereld. Wij echter moeten de rest van ons leven haar missen.

Bijgaand haar rouwkaart:
https://www.dropbox.com/s/y4t6r4xyy8fxwrt/kaart_DvDijk.pdf?dl=0

Groet,
Mark

5
Eindresultaten / HighRes naar LowRes voor game engine
« Gepost op: 12 september 2015, 14:08:37 pm »
Hallo allemaal,

Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt.

Stappen:
1. model een highres model
2. bake een normal map
3. bake een texturemap
4. bake een AO map
5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus)
6. voeg de normal, texture en AO map toe
7. klaar

Links Game-engine lowres model:
8 vertices
6 faces
12 Tris

Rechts blender render highres model:
4600 vertices
4700 faces
9000 Tris

onderstaand het resultaat:





6
Mededelingen / afwezigheid
« Gepost op: 11 augustus 2015, 15:23:08 pm »
Hallo iedereen,

Het is weken geleden dat ik hier online ben geweest, en dat gaat in de aankomende periode zo blijven (helaas).

Na het mooie nieuws dat wij in december onze derde koter mogen krijgen hebben wij een paar weken terug definitief het nieuws gekregen dat we een meisje met het syndroom van down gaan krijgen. Daarnaast heeft ze een volledig AVSD (hartafwijking).

Dat betekent de aankomende periode veel ziekenhuis bezoek, veel stress en zorgen en weinig energie. Daarom vermoed ik dat ik niet veel online zal zijn. Ik heb nog wat projecten lopen, maar die zullen teruggesneden worden naar de noodzakelijke projecten.

Dus, als jullie iets nodig hebben, aangepast willen hebben op het forum, vragen of opmerkingen hebben aan mijn adres: Mail me. Ik heb gewoon de tijd niet meer om elke post op het forum te lezen, hoe graag ik het ook zou willen.

Veel blender plezier!
Mark

7
Leuterhoek / CGtrader
« Gepost op: 13 juli 2015, 17:44:44 pm »
Coole site die ik tegen kwam op zoek naar modellen: http://www.cgtrader.com/
Heel veel gratis modellen, en er zitten mooie tussen ook!

En ze hebben er ook challenges! Dus als je nog niet je handen vol hebt aan die van ons zelf dan kun je je daar ook nog uitleven.

MAD

8
Over Blender / nieuwe format blender meetup: maar 20 plekken
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:45:26 pm »
Hallo allemaal,

De blender meetup gaat er dit keer anders uitzien, en ziet er interessant uit. Misschien heeft 1 van jullie interesse?
Als je wil: tempo, want er zijn maar 20 plekken, en zojuist waren er nog maar 12 vrij.

Meer info hier

MAD

9
Over Blender / fluid designer
« Gepost op: 10 april 2015, 19:09:28 pm »
Fluid designer is een programma gemaakt in blender. ik heb met open mond zitten kijken.

http://www.blendernation.com/2015/04/09/fluid-designer-2015-r2-released/

MAD

10
Eindresultaten / glazen in glas - geklooi met shaders
« Gepost op: 12 maart 2015, 21:26:03 pm »
Nav een post van JvL over de shaders handleiding van Blender Guru heb ik wat zit klooien met glas. Ik heb dus niet alleen een glass-shader gebruikt, maar ook een refraction en een diffuse.

er zit wat ruis in, heb maar 200 samples gedaan, anders duurde het renderen een beetje lang.

Dit is het effect:



11
Review / Linked cloth simulation settings editing script
« Gepost op: 23 januari 2015, 15:07:35 pm »
Hier alvast het begin van het script wat ik aan het maken ben om cloth settings van een gelinkte cloth sim aan te passen.
Zorg dat de cloth sim eerst zichtbaar is dmv het pinnen van het cloth object.

Kopieer dit script in de texteditor van blender. Pas de object naam en variabelen aan zodat ze ALLEMAAL staan zoals je ze wilt hebben. Klik dan op run script onder in de taskbar van de texteditor. Et voila! Als de wijzigingen niet direct zichtbaar zijn beweeg dan met je muis over het settings gedeelte.

Vooralsnog kun je alleen de settings van de Cloth en de Cloth Cache aanpassen, maar ik ben bezig het script uit te breiden!

#Script to modify cloth simulation setings from opbjects from Linked File
#Author: Mark van Dijk

import bpy

#######set the object you want to change cloth settings from, place the name between "s
# EXAMPLE: "My_Object"
objectname = "Cylinder"

#######Cloth Settings
QualitySteps = 5            #Quality of the simulation in steps per frame
MaterialMass = 0.3          #Mass of the cloth material
MaterialStructural = 15     #stiffness of structure
MaterialBending = 0.5       #Wrinkle Coefficent
DampingSpring = 5           #Damping of cloth velocity
DampingAir = 1              #Thickness of the air, slowing falling things
DampingVelocity = 1         #Help cloth to reach resting position faster USAGE: must between 0 and 1
Pinning = True              #Enable pinning of cloth vertices       USAGE: True or False
PinVertexGroup = 'Pin'      #Vertex group for pinning Vertices      USAGE: place groupname between ''
PinSpringStiffness = 1      #Pin spring stiffness
PrerollFrames = 0           #Start simulation a number of frames earlier to let the cloth set in

#Cloth Cache Settings
FrameStart = 1          #Frame on which the simulation starts.      EXAMPLE: FrameStart = 1
FrameEnd = 50           #Frame on which the simulation ends.        EXAMPLE: FrameEnd = 50
DiskCache = True        #Save cache files to disk                   USAGE: True or False
UseLibPath = False      #Use this file's path for the disk
                        #cache when library linked into another file USAGE: True or False
Compression = 'NO'      #Compression method to be used              USAGE: 'NO' or 'LIGHT' or 'HEAVY'


################################################
### Don't change anything beneath this block ###
################################################

#setting the object, modifier and Cache
obj = bpy.data.objects [objectname]
Cloth = obj.modifiers["Cloth"]
ClothCache = Cloth.point_cache

#changing Settings
Cloth.settings.quality = QualitySteps
Cloth.settings.mass = MaterialMass
Cloth.settings.structural_stiffness = MaterialStructural
Cloth.settings.bending_stiffness = MaterialBending
Cloth.settings.spring_damping = DampingSpring
Cloth.settings.air_damping = DampingAir
Cloth.settings.vel_damping = DampingVelocity
Cloth.settings.use_pin_cloth = Pinning
Cloth.settings.vertex_group_mass = PinVertexGroup
Cloth.settings.pin_stiffness = PinSpringStiffness
Cloth.settings.pre_roll = PrerollFrames

ClothCache.frame_start = FrameStart
ClothCache.frame_end = FrameEnd
ClothCache.use_disk_cache = DiskCache
ClothCache.use_library_path = UseLibPath
ClothCache.compression = Compression


12
Eindresultaten / Challenge #1: Sweet - Eindresultaten
« Gepost op: 19 januari 2015, 22:38:53 pm »
Hieronder kunnen de eindresultaten gepost worden voor de eerste challenge: Sweet!
Iedereen mag 2x stemmen via de leuk knop. Degene met de meeste stemmen, mag de volgende Challenge kiezen!

MAD

13
Challenges / Suggesties voor Challenges
« Gepost op: 17 januari 2015, 11:57:09 am »
In deze thread kunnen suggesties gedaan worden voor Challenges.
Zet ze hieronder en dan zal ik ze in het overzicht plaatsen.

Gedane suggesties:
  • Maak eens een insect
  • Maak eens een 3d image met veel diepte
  • Maak eens een Blender
  • Sculpt eens een steen
  • Maak een winter scene
  • Maak een lente scene
  • Maak een op vakantie scene (bijvoorbeeld: Maak een strand)
  • Maak een Pasen scene (bijvoorbeeld paaseieren)
  • Maak een school scene
  • Maak je werkplek
  • Schilderij - maak een bestaand schilderij na. Het hoeft geen perfecte replica te zijn, als het maar de juiste sfeer uitstraalt en niet "Who's afraid of red, yellow and blue" is
  • Goeiemorgen wereld - maak het uitzicht dat je het liefst zou zien als je 's ochtends de gordijnen open doet
  • Logo - neem je gebruikersnaam (of je eigen naam) en maak daar een spetterend logo van
  • Eet makelijk! - kies een vrucht of groente, en maak een zo realistisch mogelijke render van het ding zelf, zowel heel als doorgesneden (verboden voor tomaten)
  • Cartoon time - bedenk en maak een cartoon karaktertje. Als je hem/haar nog leuk weet te animeren krijg je bonuswaardering!
  • Battlebots! - maak een zo indrukwekkend mogelijke battlebot. De 2 favoriete inzendingen worden samen in een epische gevechts-scene gerendered!
  • Grafitti - maak een scene waar je grafitti in haar natuurlijke habitat laat zien
  • Voertuigen - Auto , fiets , motor , vliegtuig of boot...
  • Woningen en Gebouwen - maak een zo mooi mogelijk Kasteel , Villa of gewoon een Huis




MAD

14
Over Blender / Nieuwe versie BlechMark Addon
« Gepost op: 06 januari 2015, 13:34:02 pm »
Aangezien hier alle nieuws geplaatst wordt over addons enzo zet ik die van mij er ook maar bij.

De nieuwe versie van de BlenchMark addon is live. Er zijn 3 nieuwigheden toegevoegd:
1. Kan overweg met meerdere grafische kaarten
2. kan overweg met de Auto Tile Size addon (disabled hem)
3. er zit versie control op. Als je niet de laatste versie van de addon hebt kun je niet benchmarken.

Link naar BlenchMark website

Veel plezier ermee!
MAD

15
Leuterhoek / Beste wensen voor 2015
« Gepost op: 05 januari 2015, 10:50:55 am »
Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie goede feestdagen hebben gehad. Ik mag in ieder geval niet klagen.

Via deze weg wil ik jullie allemaal het beste wensen voor het jaar 2015. Niet alleen jullie zelf, maar ook alle mensen in jullie naaste omgeving. Verder wil ik julllie bedanken voor de actieve bijdrage aan dit forum in het afgelopen jaar. Door jullie is dit een levendig forum en heeft het vele mensen weten te helpen dmv feedback op vragen, blender resultaten en scripts.

Ik hoop natuurlijk dat dit zo doorgaat en dat er nog veel mooie dingen uit voort mogen komen.
Helaas is mijn merkbare aanwezigheid op het forum de laatste tijd behoorlijk afgenomen. Ik lees elke post, maar reageer niet altijd meer. Ik heb het er gewoon te druk voor. Ik ben er dus wel... :-)

Op een creatief 2015!

MAD

Pagina's: [1] 2 3 ... 6