Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: superjamie op 10 maart 2017, 17:05:26 pm

Titel: [Normallen + Modifiering] Normals worden lelijk met Boolean Modifier [OPGELOST]
Bericht door: superjamie op 10 maart 2017, 17:05:26 pm
Hoi medeblenders...

Ik heb een soort van gaten-ring gemodelleerd met twee soorten objecten, een circel curve,
een paar array modifiers en een paar boolean modifiers...

Die gaten die erin zitten komen van cylinder objecten en een boolean modifier... Maar
zie het rezultaat:

(https://www.mupload.nl/img/baxymxhgg6kew.png)



Zoals je ziet worden door de boolean modifier(s) de normallen lelijk... Wat kan ik er aan doen ?...

Ik heb de normallen namelijk gesmooth met gewoon de "Smooth" tool in edit mode... waarnaast
ook "flatten" of zo staat...

Kunnen jullie mij helpen hoe ik dat probleem kan oplossen ?... ik weet dus ook niet hoe de
"Normal Edit Modifier" werkt als dat het probleem is...

Kunnen julie mij uitleggen hoe ik mijn normallen mooi rond krijg, met boolean modifier ?...
Alvast bedankt, groetjes Jamie.
Titel: Re: [Normallen + Modifiering] Normals worden lelijk met "Boolean Modifier"...
Bericht door: Ruud op 10 maart 2017, 17:28:02 pm
Meer vertexen gebruiken het nadeel van de Boolean is dat je topology weg is, niet elke automatisering werkt goed .
Titel: Re: [Normallen + Modifiering] Normals worden lelijk met "Boolean Modifier"...
Bericht door: superjamie op 16 maart 2017, 17:22:25 pm
Meer vertexen gebruiken het nadeel van de Boolean is dat je topology weg is, niet elke automatisering werkt goed .

Het probleem is waarscheinlijk al opgelost door voor normallen "Auto Smooth" te gebruiken...
Maar bedankt voor je antwoord...

Jamie