Dutch Blender Community

Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: Pouttre op 06 januari 2017, 15:31:01 pm

Titel: UV-unwrap Solidworks geïmporteerde file
Bericht door: Pouttre op 06 januari 2017, 15:31:01 pm
Hallo, Ik ben jeroen, nog niet zolang bezig met Blender, ik wil me vooral richten naar het fotorealistisch maken van tekeningen.

Ik zou materialen en textures toevoegen aan een in Solidworks gemaakte tekening (geëxporteerd als STL), maar het UV-unwrappen is enorm moeilijk door het grote aantal meshes die meegekomen zijn van uit SolidWorks.

Heb geprobeerd om het aantal meshes te reduceren via modifier => Decimate, maar dan veranderden mijn vormen.

Is er een andere oplossing om dit "UV-wrapped" te krijgen?   
(https://s24.postimg.org/pqt78mhr5/Doc2.jpg) (https://postimg.org/image/pqt78mhr5/)
Titel: Re: UV-unwrap Solidworks geïmporteerde file
Bericht door: koos2 op 06 januari 2017, 18:51:58 pm
Je zou het kunnen doen met twee uv mappen. Een map from view front een een map from view right. Als je die hebt een selectie maken van de voor en achterkant en daar het materiaal op toepassen van de front-UV. Dan de zijkanten selecteren en daar het materiaal op toepassen van de right-uv.
Daarna nog eens een smart-uv unwrap en daar dan het geheel naar baken.

Misschien wat lastig maar het is een optie.
Misschien is het ook een optie om alleen maar een smart-uv unwrap te doen?!