Topic: Hoe mijn textures optimalizeren voor gebruik in blender en eventuele andere 3d s  (gelezen 2424 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 28 juni 2015, 18:00:33 pm »
Hallo
Hoe moet ik de instellingen van de png exporter in de gimp zo zetten dat dit het meest optimale is voor gebruik in 3d software
ik weet als ik textures maakte voor secondlife dat dat nouw gold

dus als ik de texture open in de gimp en ik ga naar exporteren als  dan komt er een venster te te voorschijn met opties over hoe ik de png wil opslaan  of ik het alfa canaal opgeslagen wil hebben en dergelijke
wat moet ik daar beslist aan of uit zetten

dankje

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2015, 21:28:32 pm »
Dat kun je instellen naar behoefte maar de default instellingen zijn goed.
Hier heb je nog een tutorial.
https://www.youtube.com/watch?v=YP-fi4Dt_50

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2015, 20:42:27 pm »
dankje wel


IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0