Topic: Hair  (gelezen 35295 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 02 april 2016, 12:46:49 pm »
Breakdancing koala...cool...vindt het iedere keer weer knap die animaties, hoe de huid/vacht mooi vervormd...top

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 05 april 2016, 15:46:54 pm »
Bezig met een compositie foto, nog veel werk de eerste opzet.

De foto is wat donker


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #92 Gepost op: 05 april 2016, 20:18:04 pm »
Dat ziet er goed uit.
Snel nog even een groen achtergrondje er achter  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 06 april 2016, 13:41:45 pm »
De bedoeling is om takken te maken met eucalyptus bladeren en inderdaad een background.

Eindelijk heb ik mijn probleem gevonden waarom er problemen waren met het haar en alle kanten op ging, Sub surf was het probleem soms zoek je je scheel in blender en maakt het minder leuk gelukkig gevonden.
Sub surf geeft veel invloed op de stand van het haar als je in level 3 kamt en je rendert bijvoorbeeld op 1 klopt er niets meer van, een gouden regel om te onthouden.
Het model zit toch onder het haar dus geen subsurf scheelt weer met render tijd, omdat het tijdsverloop met modeleren soms lang is ga je dingen over het hoofd zien.
Inmiddels is weightpaint haar en al duidelijk, door bepaald gedrag van het programma leid het soms een eigen leven mits je het niet weet.

Zo heb ik ook een probleempje met de weight paint naar de bones toe, in deze compositie dekt ik het af met bladeren dus je ziet het niet ook dit had in eens een probleem dat het model de bone niet volgt, wordt weer een zoektocht :P)


De oren ben ik langzaam aan het opbouwen met de pluizen



Nu bezig met het haar na deze ontdekking ik had best veel badhair days de laatste tijd ,nu kan ik weer verder en dan de takken maken.



« Laatst bewerkt op: 06 april 2016, 15:34:07 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 06 april 2016, 15:51:15 pm »
https://youtu.be/ADNbtAID5wM
Wat zou er achter deze link schuilgaan? ::)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 07 april 2016, 12:59:03 pm »
WOW koala on LSD....cool... ;D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 07 april 2016, 14:37:37 pm »
Aan het unwrappen.


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 07 april 2016, 17:32:50 pm »
Blij met het resultaat van de takken.
Het unwrappen is slechts met 1 foto van het blad gedaan repeat naar alle bladeren toe valt niet echt op, wel wat werk maar het resultaat geeft voldoening.
En voor de takken een andere foto gebruikt.
50 samples.



« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 18:12:10 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 07 april 2016, 19:03:57 pm »
Mag ik als leek zeggen dat het lijkt alsof er particles door de blaadjes heenkomen en de takken op het 2de plaatje er niet goed getextured uitzien...zie hier en daar wat stretching van de texture...
Is opbouwende kritiek, wou dat ik al zo`n plaatje kon maken... ;D
En wordt bijna verliefd op die mooie blauwe ogen.... ;)
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 19:05:43 pm door rozz »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 07 april 2016, 20:20:42 pm »
Tuurlijk mag dat (en moet :P) nog een hoop onderdelen wat ik moet aanpakken de boomschors de koala zelf met het haar de achtergrond, en ik ben ook nog een leek met vele dingen elke dag een beetje blender en je leert het vanzlf mits je geduld hebt dit is het 3de jaar.
Jammer dat ik weer net niks weet van photo shop of gimp ,komt nog wel ergens in 2027.

De 2de foto was eigenlijk om de zijkant te laten zien de eerste foto wordt de compositie en daar moet het prefect zijn :)
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 20:25:12 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #100 Gepost op: 07 april 2016, 21:01:31 pm »
Die image begint er erg goed uit te zien. Je harde werk is niet voor niets geweest.  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 07 april 2016, 21:35:08 pm »
Dank je wel , het gaat buiten verwachting dit resultaat had ik op gehoopt maar het blijkt nog verder te kunnen met de opties die ik nog heb.
Tenminste wat ik tot zover weet van de blender mogelijkheden, eerst die opties maar afwerken zoals bumpmapping en nog wat dingen daarna ga ik toch op zoek naar wat tutorials of zo dit projectje loopt nu weer lekker zonder te lange rendertijd of langzaam in de editor dus heel mooi om het heel ver naar realisme te proberen te maken, ik heb hier weer schik in vorige week baalde ik met die fouten in het haar.
Zoals je op foto 1 ziet aan de rechter kant zit er een fout bij de arm is het blokkerig doordat weightpaint de bone niet goed pakt of het model de bones niet ,daar moet aan gewerkt worden en dat ben ik aan het bedenken na al geprobeerd te hebben, blender heeft een oplossing maar waar lol.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 21:41:46 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #102 Gepost op: 08 april 2016, 17:07:37 pm »
Dat is al heel wat beter even nog een tip over je eucalyptus takken, laat ook wat takken naar voren komen voor wat diepte.
De diepte mis je omdat alle takken naar beneden hangen.
Verder top gemaakt. 

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 09 april 2016, 20:58:04 pm »
Bezig in de tuin, nu heb de diepte er in gebracht, renders maken gaat prima na de bladeren aanpassing.

Een beetje aan het spelen leuk om te doen.




En de scene.

« Laatst bewerkt op: 09 april 2016, 21:03:15 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #104 Gepost op: 10 april 2016, 11:50:57 am »
Mooi hoor de takken op de voorgrond nu zit hij er echt tussen in.
Top.