Hulp > Particles en Simulaties

Klein probleem met particles

(1/2) > >>

tomatito:
Ik heb een tutorial gevolgd (zie afbeelding). 



Het is een particle system op een cylinder. Zoals je kunt zien gaan ´balken´ in elkaar over.

Vraag: hoe of waar stel ik in dat de ´balken´ niet in elkaar over gaan?

(PS. Ik heb mij suf gezocht maar ik kan het niet vinden)

koos2:
Ik heb snel gekeken, maar weet zo een twee drie ook geen oplossing. Ik heb op internet wel gezien dat meer mensen met het probleem worstelen, maar zag daar ook geen oplossing.
Hopelijk vind je een oplossing en als je dat doet ben je bereidt het hier te zeggen. Ik ga er af en toe ook even op puzzelen, voeg of laat loop je toch tegen dit probleem aan.

Dit zal je zelf ook al wel hebben gevonden.
https://blenderartists.org/forum/showthread.php?299530-How-to-avoid-particles-cut-intersect-other-particles

Ruud:
Er zitten partikels dubbel , houd in dat er meer partikels zijn als polygons, subdivide het model waar je het partikel systeem op heb aangebracht of minder het aantal partikels. Er is een tutorial hoe je een stad kunt bouwen met partikels en die laat dit probleem goed zien.

Ruud:
De dikte schaling van het object wat wordt gebruikt als partikel is dus van belang, 1 partikel per face.

Zaph:
Ligt helemaal aan de instellingen van je ParticleSystem - emission via faces of verts? Verdeling random of even? Start/end/lifetime goed ingesteld? "Particles/face" op 1 in geval van Jittered?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie