Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: Rezzy777 op 07 maart 2018, 15:48:00 pm

Titel: Text bevellen - RONDOM
Bericht door: Rezzy777 op 07 maart 2018, 15:48:00 pm
Text heeft standaard een ingebouwde bevel, maar ik zoek desondanks een manier om Text een Bevel-modifier kunnen te geven.

Het punt met de ingebouwde bevel is namelijk dat text dan qua vorm hetzelfde blijft. Een letter 'X' heeft bijvoorbeeld rondom scherpe hoekjes waar de ingebouwde bevel niks aan verandert - die kijkt alleen naar de extrude en bevelt die. Ik ben vanuit Cinema 4D gewend een losse Bevel-deformer over Text te gooien die de scherpe hoekjes van letters ook meteen bevelt (rond maakt).

Natuurlijk kan ik er eerst een Curve o.i.d. van maken, maar ik zocht juist naar een manier om de Text editable te houden...  ;)

Iemand een idee?


PS: in Illustrator heb ik even een lame voorbeeldje gemaakt (zie foto) ;D
(https://s14.postimg.org/bu1b37f2l/Schermafbeelding_2018-03-07_om_15.46.39.png) (https://postimg.org/image/bu1b37f2l/)
Titel: Re: Text bevellen - RONDOM
Bericht door: IJp op 07 maart 2018, 17:33:46 pm
Volgens mij kan dat nog niet met Blender misschien zit het in de nieuwe Blender 2.8
Het kan wel zonder Bevel-modifier zet de text om met Alt C   Mesh form curve/meta/surf/text
selecteer de edges en daarna ctrl b  dan krijg je dit


(https://s17.postimg.org/4ofeefk4b/screen.png) (https://postimg.org/image/4ofeefk4b/)

Je Text is niet meer editable ::)
Titel: Re: Text bevellen - RONDOM
Bericht door: koos2 op 07 maart 2018, 18:58:17 pm
Ik vrees dat Ijp gelijk heeft en het op deze manier alleen maar kan. Helaas niet meer editable. :'(
Titel: Re: Text bevellen - RONDOM
Bericht door: Rezzy777 op 08 maart 2018, 08:43:17 am
Helder, dank jullie wel!  ;)