Topic: make a piece a day  (gelezen 547391 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1245 Gepost op: 16 april 2017, 15:15:27 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1246 Gepost op: 16 april 2017, 17:13:02 pm »
Duim omhoog. Erg leuk gemaakt. Ik wordt er vrolijk van.

Iets anders, ik hoor maar niks meer van IJp is hij soms op vakantie of zo heb ik iets gemist?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1247 Gepost op: 16 april 2017, 17:36:46 pm »
Het viel mij ook al op dat hij al een tijdje niets meer gepost heeft maar er is verder niets bekend voor zo ver ik weet.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1248 Gepost op: 16 april 2017, 22:25:22 pm »

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1249 Gepost op: 17 april 2017, 22:18:24 pm »
Een iets extremere versie

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1250 Gepost op: 18 april 2017, 09:49:07 am »
Displace modifier in combinatie met cloudtexture?

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1251 Gepost op: 18 april 2017, 10:51:19 am »
Displace modifier in combinatie met cloudtexture?
Cycles 'true displacement', een cloud texture en meerdere voronoi textures. Het leuke is dat een van de voronoi textures in de animatie heel duidelijk te zien is, maar op een los plaatje totaal niet opvalt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1252 Gepost op: 18 april 2017, 12:55:57 pm »
Werken met BVH file, echt leuk. Ja we missen Ijp
https://www.youtube.com/watch?v=3R2igJD6bPA
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 12:58:28 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1253 Gepost op: 18 april 2017, 14:49:28 pm »
Erg leuk die BVH files. Maar moeilijk om goed te hanteren. Ik ben er ook even mee bezig geweest en het probleem ervaren dat ledematen door het lijf gaan e.d..
Later ga ik hier ook weer eens mee experimenteren.

Ik ga nu proberen een mail naar IJp te sturen om te vragen hoe het met hem is.
(zoJuist gedaan)
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 14:52:46 pm door koos2 »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1254 Gepost op: 18 april 2017, 22:49:16 pm »
Vandaag weer een andere methode uitgeprobeerd om een basismesh te maken om te kunnen sculpten. Opgebouwd uit verschillende objecten die je kunt posen door de 3D cursor als pivot punt te gebruiken.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1255 Gepost op: 19 april 2017, 07:00:18 am »
Op zich zijn de bvh files goed maar als een model wat dikker is of wat anders van vorm dan gebeurd dit, toch heb je een goed geanimeerde armature waar je inderdaad per frame een aanpassing moet doen bij sommige bones het voordeel is dat je het niet meer behoeft uit te denken om een bepaalde beweging op de kaart te zetten het is een mooie basis. Zoals in het filmpje zie je de verschillen goed de 1 foutloos de ander barst er van.
Ik heb nu een methode die goed werkt om ze te importeren de collada(makehuman) die je importeert daar heb je links opties staan alle 3 aanvinken en het werkt goed ik zocht me blauw uiteindelijk gelukt.



« Laatst bewerkt op: 19 april 2017, 09:35:35 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1256 Gepost op: 19 april 2017, 17:50:46 pm »
@Ruud: Goeie tip!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1257 Gepost op: 21 april 2017, 07:36:35 am »
Contrast en licht, gemaakt n 1 layer zonder compositie.










600 samples
5.000samples.

« Laatst bewerkt op: 21 april 2017, 07:42:29 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1258 Gepost op: 21 april 2017, 08:29:29 am »
@JvL:"Heb je ze daarna nog samen gevoegd met een boolean?
@Ruud:"Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen,. Is dit een renderproef ofzo? Het lijkt dat je wat test, maar ik begrijp niet wat."

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1259 Gepost op: 21 april 2017, 09:54:32 am »
@Koos: Niet specifiek voor dat laatste figuur maar met de boolean (union) kun je snel "bonken klei" toevoegen aan je sculpt. Of je kunt de afzonderlijke delen alvast sculpten om ze daarna samen te voegen en de naden weg te poetsen.

Het is eigenlijk net boetseren met echte klei. Draadmodellen en armaturen maken met de skin modifier, klei toevoegen met boolean. En hoe handiger je wordt hoe leuker het ook wordt.