Topic: ritz oh ritz :( soms lukt het, maar soms ook niet (+ WIP)  (gelezen 3711 keer)


Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:26:00 pm »
Trouwens, ik weet niet of het een 18+ rate is of een familiefoto. De man draagt nog geen broek :D

Dit is dus de ritsluiting die ik aan het knoeien ben met bezier curve, en array en curve modifiers. Het is mij nog niet gelukt  >:(



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2015, 20:30:51 pm »
Dat ziet er goed uit. Ik heb zelf nog nooit een rits hoeven te maken maar misschien heb je hier wat aan?

https://www.youtube.com/watch?v=waCN_4q7ens&feature=youtu.be

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2015, 20:37:03 pm »
bedankt voor de video

ik had de video ook al gekeken. Ik heb ooit een tas gemaakt met een zipper, het is me gelukt, maar ik heb al een tijdje geen zipper gemaakt, de zipper die ik aan het maken ben wilt gewoon niet bij het vestje passen, de bezier curve wilt niet samenwerken  ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2015, 20:39:18 pm »
Heb je al geprobeerd om met de Grease Pencil de lijn voor de rits op het vest te tekenen en deze om te zetten naar een curve? Dan weet je in ieder geval zeker dat de curve het vest exact volgt.

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2015, 20:53:31 pm »
zal ik proberen.

ik denk dat ik de ritz nog even laat liggen. Deze neemt wat tijd in beslag want ik moet nog aan het detail werken en rigging

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2015, 21:18:56 pm »
Toch nog even wat over de rits. ;)

Subdivide de bezier curve zodat hij mooi het opject kan volgen en zet hem voor je opject.
Gebruik nu de modifier Shrinkwarp en kies bij target je opject.

De bezier curve zit nu mooi op je opject en als de rits aan de curve gekopeld zit dan zit nu de rits nu ook mooi op je opject.
Succes.





Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2015, 22:00:48 pm »
Toch nog even wat over de rits. ;)

Subdivide de bezier curve zodat hij mooi het opject kan volgen en zet hem voor je opject.
Gebruik nu de modifier Shrinkwarp en kies bij target je opject.

De bezier curve zit nu mooi op je opject en als de rits aan de curve gekopeld zit dan zit nu de rits nu ook mooi op je opject.
Succes.

hey kijk eens, goed idee! had ik niet eerder gedacht om shrinkwarp mod te gebruiken! Bedankt!