Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Jogai

Pagina's: [1] 2
1
Handleidingen / BlendIT3d.nl: Handleidingen in het Nederlands
« Gepost op: 21 april 2015, 00:49:29 am »

2
Leuterhoek / Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 02 juni 2014, 23:54:15 pm »

3
Leuterhoek / Gooseberry
« Gepost op: 23 december 2013, 10:59:35 am »
De Blender Foundation kondigt een nieuw project aan, genaamd Project Gooseberry. Bij het project wordt in samenwerking met studio's en ontwikkelaars gewerkt aan een lange speelfilm en worden ook developmenttools voor Blender ontwikkeld om dit doel sneller te bereiken.

Meer: https://tweakers.net/nieuws/93328/blend ... lfilm.html

4
Handleidingen / Blender 3D Design Course
« Gepost op: 06 december 2013, 12:07:52 pm »

(klik op het plaatje om naar de cursus te gaan)

5
Community suggesties / Aantal prive berichten
« Gepost op: 06 december 2013, 11:56:38 am »
Het aantal prive berichten dat je kan opslaan staat maar op 20 per postvak. Kan dat verhoogt worden? (op zn minst voor modjes  :twisted: )

6
Handleidingen / Blendertutor (met bootcamp)
« Gepost op: 02 december 2013, 11:25:24 am »

http://www.blendertutor.com/
Nette tutorials met voor de beginner een heuse bootcamp. De meest introducties starten met Interface of navigatie, maar deze start met organisatie. Zo leert iedereen direct om een project netjes in te delen.

7
Handleidingen / Blender 2.6x tutorial serie
« Gepost op: 02 december 2013, 11:21:12 am »


https://www.youtube.com/playlist?list=P ... E237BB7FF6

Vanaf basics tot physics met oa cloth simulation, NLA editor etc.

8
Over Blender / Blender Conference 2013
« Gepost op: 25 oktober 2013, 13:38:04 pm »
De blender foundation houd weer de jaarlijkse conference. Zijn er leden die ernaar toe gaan?

Hier de keynote (het geluid doet het pas vanaf 21:43):
http://www.youtube.com/watch?v=cNy5dG0bYok&hd=1&t=21m40s

9
Andere software / BURP: Samen renderen
« Gepost op: 25 oktober 2013, 13:25:59 pm »
Samen renderen kan met het BURP project.

Download de BOINC software voor je computer, installeer het en configureer volgens onderstaande stappen:




Vul bij de url de volgende url in: http://burp.renderfarming.net


Log in, of registreer een account.

Hierna zal de software wat informatie over je pc verzamelen. Daarna worden de benodigde bestanden gedownload. Hierbij zit ook een aangepaste blender versie waarmee gerenderd wordt. Je eigen blender versie staat hier dus los van!

Als alles goed staat zal hij een opdracht binnenkrijgen en die gaan renderen.


Je kan zelf ook een opdracht toevoegen. Let dan wel op dat je de interne renderer gebruikt naast nog wat andere opties hier beschreven: http://burp.renderfarming.net/prepare_blender.php.

Ook heb ik een team gemaakt waardoor we met zijn allen credits kunnen verzamelen. Wordt dus lid van het Dutch Blender Community Render Team!
Credits krijg je door opdrachten uit te voeren, en die credits kun je weer inwisselen om je eigen renders met hoge prioriteit uit te laten voeren.

10
Leuterhoek / 3D Artist
« Gepost op: 09 oktober 2013, 22:35:54 pm »
Wie koopt dit magzine wel eens? Ik vind het altijd wel mooi, maar ik koop hem niet zo vaak. Het huidige nummer heeft wel een mooie blender tutorial (en de volgende 2 nummers ook).

11
Community suggesties / Tabellen posten
« Gepost op: 28 mei 2013, 09:47:41 am »
Het lijkt mij handig dat we af en toe een tabel kunnen neerzetten. (Zeker bij hardwarevergelijkingen  :P ) Kan dit aangezet worden? (Volgens mij is het namelijk standaardfunctionaliteit)

Voor iedereen die vervolgens tabellen wil maken is hier een handige generator:
http://www.teamopolis.com/tools/bbcode- ... rator.aspx

12
Leuterhoek / Engelse kennis
« Gepost op: 26 april 2013, 11:14:16 am »
Hoe is het engels van de leden hier? Veel materiaal voor blender is in het engels. Wordt dat als een probleem ervaren?

Poll: Engels kan ik ...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

 :?: Poll: Blendertutorials lees/kijk ik het liefst in het ...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

13
Blender Interface / Toetsenbord Layout
« Gepost op: 23 april 2013, 09:09:50 am »

Hier een superhandig overzicht:
http://waldobronchart.be/blenderkeyboard/

Je kan bovenin kiezen in welke modus je zit, en de modifier keys (bv ctrl) indrukken om te zien welke functies er dan onder de toetsen zitten.

14
Handleidingen / Engels hulpmateriaal.
« Gepost op: 13 februari 2013, 13:11:29 pm »
Er is heel veel materiaal in het Engels beschikbaar. Veel discussie komt er misschien niet op dus is het genoeg om 1 onderwerp daarvoor te reserveren.

Ik trap af met een lekkere grote verzameling: Playlists per onderwerp op Youtube van Sci Fi Animator

15
Blender Interface / Interface truken & tips [04-09-13]
« Gepost op: 20 november 2012, 08:29:29 am »
In dit forumonderwerp wil ik een paar handigheidjes beschrijven die het werken met blender iets makkelijker maken. Ga hierbij uit van een standaard blender 2.64+ installatie (op windows). Bij iedere tip is blender standaard opgestart, maar dat is op dit forum zo logisch dat ik dat niet vermeld.
Meer tips welkom. Reacties/vragen hierover graag in een apart onderwerp. Zo krijgen we (hopelijk) een uitgebreid onderwerp vol met tips&tricks.

Plaatjes importeren

  • Zorg dat je in windows je map met plaatjes open hebt staan
  • Ga naar de Compositing view, dit kan via menu'tje bovenin
    of met ctrl+pijltje naar links.
  • Sleep nu de plaatjes 1 voor 1 naar de UV/Image editor

Gladde oppervlakken & Scherpe hoeken
Deze tip kan handig zijn tijdens het modelleren, als je iets wel glad (smooth) wilt hebben, maar de hoeken moeten wel intact blijven.
  • Maak een object glad met de 'Subdivision Surface' modifier

    Alles wordt glad, maar de hoeken verdwijnen ook.
  • Ga naar Edit Mode
  • Tik z om alle edges en vertices te zien.
  • Selecteer de edges die scherpere hoeken moeten worden
  • Tik Shift E en beweeg de muis om het effect te testen
  • Klik 1 keer met de muis omhet effect toe te passen

    Nu is het object glad, maar heeft nog steeds duidelijke hoeken
     

Sneller & Mooier renderen
Hier een heel aantal tips (Engels): <!-- m -->http://www.blenderguru.com/4-easy-ways- ... up-cycles/<!-- m -->
Minder ruis op je resultaat en nog sneller klaar ook! Tip van DingTo op BA
  • Vink No Caustics aan

    Het laatste vinkje in dit voorbeeld

Bestand openen in standaard interface
Vind je het ook wel eens lastig als je een .blend hebt gedownload, dat de interface compleet anders is dan je gewend bent? Ik wel, de oplossing:
  • Ga naar File -> Open, of Ctrl O
  • Kies je bestand dat je wilt openen
  • Vink Load UI uit, te vinden linksonderin
  • Klik dan Open Blender File, nu opent het bestand in jouw layout!

Als ik deze lijst update zal ik de datum in blokhaken in het onderwerp zetten. Zo is duidelijker hoe up-to-date het onderwerp is.

Pagina's: [1] 2