Topic: Tutorials character modeling en rigging  (gelezen 4222 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 16 januari 2015, 00:22:41 am »
Op dit Youtube kanaal wordt alles wat met het maken van een character en het riggen er van duidelijk uitgelegd. De serie is nog niet helemaal klaar maar als je subscribed op dit kanaal blijf je van de nieuwste tutorials op de hoogte. Er staat in ieder geval genoeg op om voorlopig vooruit te kunnen voor de meeste mensen.

https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2015, 04:00:00 am »
Leuk - bookmarked!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2015, 10:04:51 am »
Idem

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2015, 12:59:51 pm »
Daar kunnen we wel wat mee.
Maar ik heb de tutorial van de handen bekeken en zie dat hij nog wel veel Tri's (driehoekige vlakken) gebruikt.

Dit heb ik van een 3d site en ik heb het zo goed mogelijk vertaald ;)
Modelers streven naar "schone" topologie en het juist plaatsen van poles edge-loops.
Ze gebruik weinig of geen driehoekige vlakken (in tegenstelling tot 4-zijdige "quads") deze maken schoon precieze vouwen dat minimaliseren stretching en vervorming.

Zelf worstelen ook nog met de topologie maar ik probeer zo min mogelijk driehoekige vlakken Tri's te gebruiken ;)
Maar het neemt niet weg dat het een hele mooie tutorial is en ik die ook plaats in mijn topic ;)
Voor het modelleren van een character is dit ook weer een top tutorial.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2015, 13:07:21 pm »
Dat had ik zelf nog niet gezien ijp maar goed dat je het opmerkt.

Ik kwam dit kanaal toevallig tegen en mijn eerste indruk was dat het zo goed georganiseerd overkwam en de spreker heeft een rustige en duidelijke stem (wat niet altijd het geval is met tutorials) dus daarom vond ik het de moeite waard om hier te posten.
Zelf gebruik ik niet zoveel tutorials meer dus inhoudelijk had ik er niet echt naar gekeken maar wel vreemd dat er veel tris inzitten want dat moet je natuurlijk altijd zoveel mogelijk voorkomen in Blender.