Topic: EEVEE vs. AMD Radeon Prorender (OSX)  (gelezen 7807 keer)


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Gepost op: 06 september 2019, 09:27:17 am »
Voor een huisbeurs op de zaak had ik een korte tekstanimatie gemaakt die ik voor het eerst eens met EEVEE wilde renderen.

EEVEE is inderdaad enorm snel qua rendertijd (ongeveer 3 seconden per frame), alleen blijkt deze renderer toch wel veel opties te missen.
Bekende renderpasses als Object Index of Cryptomatte kent EEVEE (nog) niet, waardoor je deze voor post-processing nog eens moet renderen met Cycles. Hierdoor werd de totale rendertijd opeens zo'n 30 seconden per frame, wat alsnog erg snel is maar wel wat anders dan de 3 seconden die ik eerst had. En daar komt nog bij dat je na die 30 seconden uiteindelijk alsnog geen fysiek realistisch resultaat krijgt met EEVEE.

Wat een verschil met AMD Radeon Prorender! :)
Ik weet niet of je net als ik in OSX werkt, maar dit is de eerste (gratis) render die uitstekend werkt met de AMD-videokaart in mijn iMac. Je kunt ervoor kiezen om ook een deel van de render op te laten vangen door de CPU, maar alleen GPU werkt bij mij verreweg het snelst. De rendertijd van dezelfde scene duurt ook 30 seconden, maar hierbij zijn Motion Blur EN Depth Of Field al meegerenderd (!). Normaliter wilde ik deze effecten altijd per sé in post-processing toepassen zodat ik ze later altijd nog kon wijzigen, maar meteen mee laten renderen geeft een zoveel realistischer effect! Prorender mist momenteel de Cryptomatte-pass nog, maar alle andere passes zijn volgens mij gewoon aanwezig. En het belangrijkste: altijd een fysiek realistisch resultaat! Aanrader!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2019, 10:46:41 am »
Zo snel dat is nog eens lekker renderen.

Ik heb hem geprobeerd te installeren maar hij werkt niet met mijn ATI mobility Radeon.
jammer! >:(

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2019, 11:50:33 am »
O das jammer! Prorender schijnt ook met nVidia-kaarten te kunnen werken. Je zou het nog eens kunnen proberen?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2019, 18:28:45 pm »
Bij mij klapte hij er tijdens het initialiseren al uit. Geen renders dus.
Misschien omdat ik de versie voor 2.79 gebruik , ik vond 2.80 niet stabiel genoeg dus gebruik Blender 2.79.
Nu word de verleiding wel groter om 2.80 te gaan gebruiken.
Mits niet instabiel met oudere 2.79 scenes. Want die heb ik nog een paar...

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2019, 08:44:22 am »
Goed punt, dat zou er inderdaad aan kunnen liggen. Ik gebruik zelf al maandenlang 2.80 zonder problemen ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2019, 21:05:52 pm »
Net Malicero protest scene gerendert in Blender 2.8.
Geen problemen deze keer , dus ik zal de AMD Pro Render voor 2.8 eens proberen...

Wie weet, Nieuwe ronde... Nieuwe kansen... ::)