Topic: The way of the samurai  (gelezen 391573 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #975 Gepost op: 25 februari 2015, 12:32:30 pm »

Het leek mij wel leuk om het eens met een simpele achtergrond te doen, haha.
Ik kende de beweging op zich wel (ook uit films) al kan ik hem zelf helaas niet uitvoeren. Ik ben niet zo lichtvoetig...... ;)
Maar door op youtube te zoeken op butterfly kick (ik wist dus ook de naam) vindt je al snel genoeg voorbeelden.

Nee, ik heb helaas die rig nog niet kunnen proberen maar dat ga ik wel op zeer korte termijn doen. Ben wel nieuwsgierig of die prettig werkt.

Leuk met die achtergrond erbij.  Heb je filmpjes waar je de beweging van af kijkt of ken jij die bewegingen zelf van een bepaalde vechtsport?
Heb je trouwens al met de versie van rigify gewerkt met de facial rig?

She`s gonna kick some BIG ass....(vandaar dat ze deze techniek nodig heeft  ;) )

She`s gonna kick some ass....

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #976 Gepost op: 25 februari 2015, 22:51:37 pm »
Kijk je komt helemaal los, het ziet er gaaf uit:)
Complimenten van een kapitein aan wal  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #977 Gepost op: 25 februari 2015, 22:57:53 pm »
Dank je Ruud, ik begin redelijk op mijn gemak te raken met alle editors in Blender dus het feest kan losbarsten.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #978 Gepost op: 28 februari 2015, 21:35:08 pm »
Even een kleine update over de voortgang van het animeren.
De eerste twee scenes zijn geanimeerd. De belichting hoef ik niet zo heel veel aan te doen omdat alles zich nog in zon-/daglicht afspeelt.
Er moeten nog wel een aantal camerabewegingen geanimeerd worden voordat ik testrenders kan maken en dan de definitieve.
Als de testrenders klaar zijn dan post ik enkele previews.

Het verloopt allemaal wat langzamer dan gepland maar dat komtdoordat ik nog steeds werkweken maak van 60-70 uur. :(

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #979 Gepost op: 01 maart 2015, 19:07:49 pm »
Hi,

Even een vraagje: Heb je Miko zelf gemodelleerd?

Sayonara,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #980 Gepost op: 01 maart 2015, 19:26:30 pm »
Jazeker, aan het begin van mijn topic kun je zien hoe het allemaal begonnen is. Ik heb het modelleren zelf niet vastgelegd maar dat kwam omdat ik op dat moment ook met andere projecten bezig was en op dat moment nog geen plannen had om dit topic te starten.
Wat je wel kunt zien is de metamorfose die ze in de loop van de tijd ondergaan heeft. Ze lijkt dan ook eigenlijk bijna niet meer op het basischaracter dat ik toen gemaakt had.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #981 Gepost op: 02 maart 2015, 11:13:13 am »
Even een kleine aanvulling op de post van gisteren. Misschien wel handig om te vermelden dat ik veel heb gehad aan de Blendertutorials (en uit ander cursusmateriaal over anatomie) van Riven Phoenix bij het modelleren van Miko.
Dat is de man die ook de tutorials gemaakt heeft die ijp nu voor zijn anime character gebruikt (Correctie: ik was even in de war met een andere tutorial). Deze tutorials zijn niet altijd even helder (je ziet geen toetsenaanslagen) en zeker ook modelleertechnisch (topology) niet altijd de beste maar desondanks wel extreem leerzaam.
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2015, 13:00:48 pm door JvL »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #982 Gepost op: 05 maart 2015, 23:52:50 pm »
Deze week staat het werken aan mijn animatie even op een laag pitje door de enorme berg overwerk waar binnenkort (na maanden) een einde aan lijkt te komen.
Dat werd ook wel eens tijd aangezien ik de laatste tijd regelmatig hoofdpijn heb en last van mijn ogen omdat ik de meeste dagen 12 tot 14 uur per dag achter de pc doorbreng.  :o

Maar nu het goede nieuws (voor mij dan  ;)): met veel pijn en moeite heb ik volgende week de hele week verlof genomen dus kan ik weer wat meer tijd in mijn project stoppen zonder andere verplichtingen.  ;D
Vanaf volgende week dus weer meer updates!

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #983 Gepost op: 06 maart 2015, 07:27:57 am »
Fijn voor ons dat jij verlof neemt...we Willen miko in actie zien... 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #984 Gepost op: 06 maart 2015, 08:53:25 am »
We zitten er helemaal klaar voor.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #985 Gepost op: 06 maart 2015, 09:52:15 am »
Ja op de eerste rij. :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #986 Gepost op: 09 maart 2015, 15:09:57 pm »
Ik wil je hier nog even bedanken voor je oplossing tegen het sliden in de walk cycle dat heeft mij weer heel wat zoeken bespaard. Ik heb zelf net ook wat gevonden waar je misschien wat aan hebt, ik heb het nog niet helemaal uitgetest maar volgens mij is het wel handig. Een simpele addon die de curvelengte geeft. Als je dan curvelengte van het pad dat de loper loopt deelt door stapgrootte dan weet je precies hoeveel stappen er op een curve gezet kunnen worden. Simpele testje lijken goed te werken. Het is een beetje een hulp. De stapgrootte krijg ik door de locatie van de foot.IK. R en L van rigify. Hier is de link.https://dl.dropboxusercontent.com/u/30694260/object_get_path_length.py

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #987 Gepost op: 09 maart 2015, 15:51:40 pm »
Graag gedaan Koos. Die addon lijkt me inderdaad wel handig dus ik heb hem gelijk in mijn addonmap toegevoegd. Ik zal hem vanavond eens testen.
Vooral als je een curve eenmaal aangepast hebt is het normaal best lastig om achter de exacte lengte te komen.

Bedankt voor de addon!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #988 Gepost op: 09 maart 2015, 17:16:13 pm »
Ik heb nog eens nader naar de walk cycle gekeken. Het "stampen"komt volgens mij doordat de f-curve nu linear is. Lopen is eigenlijk een slingerbeweging en volgt een soort sinus. Als je het linear maakt dan gaat de vloeiende beweging weg en wordt het een beweging van iemand die boos is. Ik ben wat proefjes aan het maken om toch de vloeiendheid te behouden en de slide weg te krijgen. Wat ik doe is als de voorste been naar achteren gaat dan is het centre point van het geheel iets meer naar voren. Als dan de beide benen in het midden staan dan staat het centre point weer op zijn plaats op het moment dat de anderbeen op z'n verst naar voren staat staat het middelpunt weer iets naar achteren. Het gaat nog niet helemaal goed, maar volgens mij is dit een betere oplossing. Om het goed te krijgen moet ik de mate van verschuiving van het centre point kunnen berekenen denk ik. Daar ga ik nog over nadenken. Maar het resultaat bij mijn schetsen zijn bemoedigend. Hier onder weer een link dat mij op dit idee bracht.https://www.youtube.com/watch?v=G8Veye-N0A4

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #989 Gepost op: 09 maart 2015, 18:25:31 pm »
Het stampen werd in een eerdere test bij Miko veroorzaakt doordat ik iets teveel gerotzooid had en ik niet meer kon ontdekken waar het precies mis ging. Het had iets te maken met het de vrouwelijke heupbeweging die niet overeen kwam met de beenbewegingen. Bij de laatste walkcycletest had ze niet echt last meer van stampen ondanks de lineaire beweging (behalve in het boze loopje dan).
De lineaire beweging zit overigens alleen in de achterwaartse beweging van de voet tijdens het contact met de grond. De op- en neergaande bewegingen zijn wel gewoon curves
Maar op zich heb je wel gelijk dat het in werkelijkheid nooit een lineaire beweging is dus ik ben zeker benieuwd naar je resultaten met het centre point.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2015, 18:36:29 pm door JvL »