Topic: Wacom Intuos  (gelezen 7132 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 31 oktober 2017, 09:04:59 am »
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen ik heb een Wacom Intuos 5 Touch L op het oog.
Ik wil geen miskoop dus kan iemand mij vertellen dat de Wacom Intuos 5 Touch ook goed werkt met windows 10 ::)

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2017, 10:18:32 am »
Dit is wat ik zo snel kan vinden: http://community.wacom.com/inspiration/blog/2015/august/wacom-and-windows-10
Hierin zijn ze positief!! Terwijl hier: https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/3c87ec13-1d2a-4c61-a2a2-3e5a8e2b25d3/why-doesnt-windows-10-work-nicely-with-wacom-pen?forum=win10itprogeneral lees je toch best veel klachten en mogelijke dingen die fout (kunnen) gaan...

Ik heb zelf geen ervaring met de Wacom of andere gelijknamige producten, kan alleen zeggen, blijf zoeken en lezen!!
Tip die ik ergens heb gelezen: zoek zoveel mogelijk producten op (bv op amazon) en bekijk alle reviews van klanten per product.
Daar zie je snel genoeg of mensen tevreden zijn....

Succes!!!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2017, 12:10:53 pm »
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik thuis deze combinatie heb en dat werkt prima. Ik kijk het vanavond even na.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2017, 15:09:04 pm »
Laat het maar eens even weten Koos of het goed werkt.

Bedankt WesleyObrie je hebt het me moeilijker gemaakt  :)
Ik ben aan het snuffelen bij Amazon en daar kom ik wel een heel mooi ding tegen de Huion Q11K
dus ik ben nu ook aan het kijken waar ik die in Nederland kan kopen.  :o

https://www.youtube.com/watch?v=plixduUSYkU

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2017, 00:14:47 am »
Koos ik ga er maar vanuit dat jij ook de Wacom Intuos 5 hebt en dat hij goed werkt.
Ik heb een bod gedaan op een Wacom Intuos 5 Touch L en ga vanavond kijken dus maar hopen dat hij goed werkt op Windows 10 :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2017, 10:37:52 am »
Sorry IJp, ik moest gisterenavond ook nog weer aan de slag, daarna is het mij ontschoten. Ik ben er zeker van dat ik met die combinatie werk. Ik heb alleen niet een large maar een medium. Mijn zoon werkt met een Bamboo en dat vind ik eigenlijk ook heel prettig werken. Ik moet zeggen ik gebruik het alleen om te tekenen. Voor overige handelingen gebruik ik gewoon een muis. Natuurlijk gebruik ik het ook bij sculpten.

De touch mogelijkheden en andere instellingen, ik heb het nog nooit uit geprobeerd. Gewoon alleen lijntjes trekken van dun naar dik en andersom. Meer heb ik niet nodig.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 01 november 2017, 10:51:04 am »
Super Koos als jij er lijntjes mee kan trekken is het voor mij ook goed genoeg.
Vanavond test ik hem uit met Blender greacepencel.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 02 november 2017, 09:04:23 am »
Dat wordt nog wat het instellen van Blender In de Wacom ???
Maar al wel een paar strepen gezet in Windows ink.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02 november 2017, 11:07:27 am »
Top IJp. Ik heb net even gekeken. Ik heb de intuos touch 5 S en werk natuurlijk met Windows 10.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 05 november 2017, 11:46:27 am »
ik heb de Wacomteken tablet al redelijk ingesteld voor Blender nu Grease pencil nog onder de knie krijgen.
Ik ga op mijn gemak deze volgen dus wacht op de volgende tutorial van hem ;)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=264&v=syFMsT0jEUw

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 06 november 2017, 11:36:16 am »
Nog een test maar nog niet gemaakt met grease pencil deze is gemaakt met schetsblok van Windows.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2017, 13:10:54 pm »
Ik werk al heel veel jaar met een wacom, maar nu ik jou zie oefenen herinner ik mij dat ik best wel wat tijd nodig had om er echt goed mee over weg te kunnen. Het is toch wel heel anders dan werk met potlood en papier. Zo te zien ben jij al aardig op weg. Nu is de apparatuur tegenwoordig veel beter waardoor het bijna niet meer voor komt dat de lijn een pixel of wat achter loopt op wat je tekent.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 november 2017, 13:37:08 pm »
Misschien heeft iemand hier nog iets aan:
Zelf werk ik al jaren met een Wacom Intuos M, voor onderweg heb ik een Bamboo.
Geen 'touch' .
Zeer tevreden, werk nauwelijks met muis sindsdien.

Heb maanden geleden een nieuwere Wacom besteld, ook een Intuos met een soort 'potlood' functie. Was iets mis mee, geretourneerd dat ding.

Onlangs op een Wacom Cintic bij iemand mogen werken. Had nooit verwacht, dat zoiets zo intuïtief werkt. Kon er direct mee werken, had ik niet verwacht. Die gaat op een verlanglijstje (maar kan voorlopig financieel helaas niet..)