Topic: make a piece a day  (gelezen 546935 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2055 Gepost op: 05 augustus 2019, 16:07:01 pm »
Dat ziet er super uit!!!!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2056 Gepost op: 05 augustus 2019, 21:17:18 pm »
Ja een mooie methode zonder al teveel MB's Nu was de belijning wat dikker maar als je de modifiers wisselt welke boven of onder maak je het slanker, en nu had ik een 8 polygons in gebruik maal 6 dat kan wat minder dus makkelijk te reduceren. een goed toepasbare methode en heel makkelijk snel te maken, volgende test is met Archie aan het hek vast :P 
Toch is de scene al weer uitgegroeid tot 1 gig ,ik maak de textures van een hoop dingen opnieuw was nu een 2000x2000 .
De bedoeling is een game veld maken van een 600-800 mb, In het verleden als eens wat pogingen gedaan maar nu we wat verder zijn weet ik een beetje wat de oorzaken zijn.
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2019, 21:28:27 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2057 Gepost op: 06 augustus 2019, 02:08:13 am »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2058 Gepost op: 06 augustus 2019, 14:25:58 pm »
Weer een nieuw item, alleen het vuur moet worden vervangen door stoom. https://www.youtube.com/watch?v=mEMOFU3MhkQ&feature=youtu.be

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2059 Gepost op: 06 augustus 2019, 21:08:13 pm »
Als ik met particles werk komt het stoom uit mijn oren. Ik ben benieuwd hoe jij het uit de vulkanen laat komen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2060 Gepost op: 06 augustus 2019, 21:57:53 pm »
Bij mij ook Koos :), Daarom zie je ook een oude video render met een alpha , Image as plane of video as plane in de scene gebruikt.
Net als de bomen 5 gig om 2 foto's te maken doffe ellende maar als ze klaar zijn een must om mee te werken.                                           

Ik moet van de week een paar smoke vuur renders maken een langdurig werk.
Een scene mag eigenlijk geen zware materialen bevatten nu met 2.8 zijn de materialen weer zwaar met  procedural node setting en zwaar voor je scene, en ook om te zetten naar een texture.
smoke fluid is weer anders nog zwaarder :p De scene is nu donker om dat mijn video niet goed is de transparantie is donker dus je ziet een donker vak er omheen  ,vandaar een beetje donkere scene, de nieuwe smoke renders moeten dit oplossen ook bij daglicht  vuur

Wat mijn ondervinding is je moet alle dingen die zwaar zijn voor je machine in een nieuwe file maken eenmaal klaar dan omzetten naar een texture of video en die gebruiken in je scene. image node ingesteld in een loop
Hier is de video alpha is nu niet te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=nXZWXQ_OdOc&feature=youtu.be
Hier zie je wat ik bedoel.


De scene die je ziet zit best veel in, De boot ,Archie, 3 dino's het kasteel de kratten de centrale nu die koeltorens er bij, de bomen  4 kandelaars met vuur, het water wat geanimeerd is ,de kade met palen om je boot vast te zetten,2x een grote grond plane ,en alles is nu 900 mb.
Als je niet zo zal werken is zal de scene goed zijn voor 12 gig of zo. Er zitten veel bump maps in die vreten ook dus reduceer ik nog . De scene geen idee wat ik eigenlijk aan het bouwen ben ,ik gooi er gewoon van alles in :)



De scene zelf is nu ongeveer een 600 meter bij 250 meter schat ik zo ,best groot.
De totale scene ,de planeet maan is ook een object.1024x1980 500 samples 5 minuten rendertijd. goed te gebruiken om HD films te maken met een korte rendertijd afhankelijk welk gedeelte je inzoomt ,zeer goed te werken in de scene weinig vertragingen.
De environment hdri is zelfgemaakt een paar jaar terug om hdri te testen.
Die moet ik bewerken in een andere file waar de bergen echt zijn en opnieuw painten , nu ik wat verder in de tijd ben even renoveren :P
Nog werk zat alles maar geen haast.


In de scene gebruik ik veel objecten van oude files in de loop der tijd heel wat gebouwd wat van model van goede kwaliteit is .
Dus zonde om te laten liggen. Helaas een keer een schijf crash gehad dus mijn start periode is weg wel jammer.

Wat bagger is zijn de materialen ,daar geef ik pas het laatste jaar aandacht aan, in al die 5-6 jaar.
Nu is het niet zo moeilijk meer om wat materialen te veranderen.
Op deze manier werken is eindelijk een genoegdoening in blender in plaats van altijd hoofdbrekers.
En een leuke bibliotheek, je kan ook je modellen opslaan in 1 file of slechts een paar files, nadeel is je belichting enz ben je dan kwijt van het oorspronkelijke.
De scene is voor 80% hand painting.

« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2019, 23:35:57 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2061 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:30:40 pm »



« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2019, 13:03:44 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2062 Gepost op: 13 augustus 2019, 14:13:57 pm »
Ik heb met het onweer hier in Waalwijk nog wat bliksem in elkaar geprutst  :o
Wel even je player op herhalen instellen omdat een lange animatie er niet in zit dat duurt bij mij te lang ::) ::)

https://youtu.be/jrIbfnuuTz4

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2063 Gepost op: 13 augustus 2019, 15:54:35 pm »
We zijn naadloos overgegaan naar de herfstvakantie geloof ik. Durf je wel te werken op je pc met onweer? Mijn computer is een keer beschadigd door  onweer. Ik begrijp nog steeds niet goed hoe. Iets met elektriciteit dat van de cv buis over was geslagen naar mijn pc, vertelde men mij.  ???

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2064 Gepost op: 13 augustus 2019, 16:09:14 pm »
Ja dat durf ik wel heel de straat staat vol het hele hoge bomen en een en een appartementen gebouw van 5 verdiepingen vol met bliksemafleiders.
Dus ik durf het wel aan maar als die donder toch nog mijn huis uitkiest dan is dat mooi pech hebben :o

Maar hier nog een met geluid.
 https://youtu.be/5KdwFNTLHhI

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2065 Gepost op: 13 augustus 2019, 17:07:56 pm »
Grappig hoe geluid de waarneming beïnvloed. Zo klopt het beter.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2066 Gepost op: 13 augustus 2019, 17:13:26 pm »
Als de bliksem inslaat ruik je dat vanzelf stekker eruit en wegrennen.
Je kamer pompt zich namelijk vol met ozon voor die inslaat , best eng om mee te maken :P

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2067 Gepost op: 13 augustus 2019, 22:15:19 pm »
Dat wist ik niet van de ozon dus weer wat geleerd.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2068 Gepost op: 14 augustus 2019, 00:28:41 am »
Ik was blij dat ik er over had gelezen ,mijn huiskamer stond plots bol van ozon, me vriendin gewaarschuwd naar de keuken rennen :P, effe later klapte de aardlek eruit gelukkig geen inslag, ze waren juist degene van wie ik het las je hebt nog tijd, Bliksem slaat vanaf de aarde naar boven dan pas naar beneden.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2069 Gepost op: 14 augustus 2019, 08:02:05 am »
Weer wat geleerd.