Topic: analoog een skybox/textures tekenen, Waar vind ik vierkant papier?  (gelezen 2854 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 19 september 2017, 23:01:38 pm »
Hallo
Ik wil graag analoog mijn skyboxen en textures en dergelijke tekenen om ze uiteindelijk in blender op de gebruikelijke manier te gebruiken.
Nu weet ik wel hoe ik het moet doen.
6x een vierkant velletje en die tegen elkaar leggen als die naad aan de beurt is om naadloos te maken.
Maar ik heb een uurtje gegoogled naar vierkanstevig papier en dan ook nog voordeling.
Maar ik kwam alleen maar vouwblaadjes tegen in kleuren die ik nou net niet wilde.
Ik wil graag zwart, grijs, bruin, naturel. het liefst 20x20 cm of 30x30cm of er tussen in

Wie weet hier toevallig waar zijn vrouw de vierkante kaarten voor het kaarten maken vandaan heeft of weet toevallig tekenblokken in die maat ? Dat zou ik erg fijn vinden

Anders moet mijn begeleider het voor me snijden, en die heeft haar tijd wel voor andere dingen nodig
en moet ik er steeds op wachten.

In december/ januari ga ik weer verder met de cursussen en zal ik het een en ander laten zien
reek
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 23:05:28 pm door reekje »
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2017, 11:46:43 am »
Eh...waarom niet gewoon op A4 en dan bij het inscannen het afsnijden regelen? Lijkt me de meest logische plek...

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2017, 12:50:55 pm »
voor het naadloos tekenen  is het de bedoeling dat ik de randen een voor een tegen elkaar aan moet kunnen leggen. anders heb je dat je naden ziet bij het op de cubus zetten in blender.
Het is makkelijker als ik ze metteen naadloos  te kunnen tekenen , door de papiertjes op de juiste manier tegen elkaar aan te leggen .
ls er vouwblaadjes in de juiste kleuren zouden bestaan dan zou ik die gebruiken
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 21:08:25 pm door reekje »
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2017, 08:16:46 am »
Als je naar een winkel voor tekenbenodigdheden gaat kunnen ze je het wel leveren. Als je daar papier or karton koopt willen ze dat vaak wel op maat voor je snijden. Bel anders eerst even om het te overleggen en desnoods betaal je iets meer oor het snijden.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2017, 19:20:52 pm »
Heel hartelijk dank .
ik heb op verschillende plekken dingen gevonden die bruikbaar zijn
in de meeste gevallen zijn het effen wenskaarten die je zelf nog kan berwerken , die zijn van stevig katon
of het zijn vouwblaadjes
ik ben even wezen kijken bij de volgende winkels de action,een kaarten maak set met bruine kaarten en zwarte eveloppen bij de primera 120 grams vouwblaadjes in verschillende maten de primera en een plaaselijke klien hobbywinkel bij de laatste hadden ze inderdaad zwarte dubbel kaarten,dan hoef ik maar een zijde te sneijden
Dus kan ik gelukkig veel kanten uit .
nog maals dank jullie wel
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0