Topic: Water druppel  (gelezen 16146 keer)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:05:40 pm »
Ze zijn inderdaad zo glanzend, ben nog even naar buite geweest om echte te plukken. Ik denk dat ze door die glans en kleur aan hun naam komen. Het is net boter.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:09:33 pm »
Dat klinkt inderdaad logisch.  ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:17:41 am »
Eindresultaat Druppels



Dit is het eindresultaat van de waterdruppels. Het resultaat vindt ik gedeeltelijk geslaagd, alleen de druppels op de gele ondergrond van de bloemen zijn niet mooi. ik kan deze wel mooier krijgen door met de belichting te schuiven maar dat gaat ten koste van de belichting van de totale bloem. alleen als er een strijklicht op staat zijn ze mooi. Wat vooral belangrijk is; de instellingen van Light Paths en de setting bij Sampling. ook de instelling Ior 1.333 is bepalend.





Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:00:22 am »
Mooi eindresultaat hoor. Heb je de waterdruppels op het web met de hand geplaatst=

Je zou de waterdruppels op de voorgrond ook op een andere renderlayer kunnen zetten met de belichting die jij wilt zonder dat het de rest beinvloed.


P.S. Ik kwam net nog een tutorial over geanimeerde waterdruppels tegen met instellingen voor water en compositing tegen. Misschien heb je er wat aan voor een volgend project.
https://www.youtube.com/watch?v=TCEw0A89Nzk#t=1259
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2014, 11:06:31 am door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:09:59 am »
De druppels op het web,heb ik geplaatst met Partcles.
Wat betreft het renderen op een andere renderlayer, dan zit ik toch met hetzelfde probleem dat ik de druppels en de bloemen samen moet renderen omdat die toch invloed opelkaar hebben. Of zie ik het verkeerd?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:28:46 am »
Je kunt de bloemen ook op de andere renderlayer meerenderen (dus op 2 layers eigenlijk) en de belichting afzonderlijk.

Hier zie je een heel overdreven voorbeeld. Objecten zijn toegewezen aan 2 lagen en op beide lagen 1 lamp (een witte en een blauwe). Er komt normaal natuurlijk ook nog wat compositing bij kijken.


« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2014, 11:33:06 am door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:03:59 pm »
Ik ga me daarin wat meer verdiepen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #37 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:29:15 pm »
Als je dan toch bezig bent dan zou ik gelijk eens naar het onderwerp lightgroups kijken.
Door je lampen te verdelen in groups kun je materialen vertellen door welke lampen ze beinvloed worden en door welke niet. En door dit te combineren met renderlayers en compositing moet je het effect kunnen bereiken dat jij wilt.