Topic: Lip sync  (gelezen 10648 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2015, 11:27:09 am »
@JvL Je hebt het hierboven over de pitch. Bedoel je dat je de pitch ook aan de graph editor kunt baken?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 23 november 2015, 12:04:07 pm »
Daar kom ik vanavond even op terug Koos. Ik ben nu even erg druk op mijn werk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2015, 21:37:02 pm »
@Koos:

Je kunt in de Video Sequence  Editor een je sound strip toevoegen en aan de rechterkant in het menu (N) een keyframe toevoegen aan de pitch. Vervolgens kun je in de Graph Editor weer gewoon Bake Sound to F-curves gebruiken (met dezelfde soundfile natuurlijk).

Misschien overbodig om te zeggen maar je kunt de F-curve(s) ook omzetten in gewone keyframes door op de Animation tab Bake Action te gebruiken. Daarna kun je de voormalige F-curve manipuleren zoals je wilt (verschalen, verplaatsen, etc.).
« Laatst bewerkt op: 23 november 2015, 21:43:11 pm door JvL »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2015, 22:18:59 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=z-cJ-Jc460M

ik had deze zitten kijken..... vond ik wel duidelijk...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2015, 10:50:22 am »
@JvL Hartelijk dank. Ik ga dit binnenkort verwerken in mijn figuurtje. Ik heb het lipsync best wel aardig met het bake sound to F-curve voor elkaar gekregen volgens de manier die o.a. in de tutorial die Swets uitlicht besproken wordt. Daarbij heb ik dan met de hand nog wat extra key-frames gezet voor de O klank. Voor het doel is dit ruim voldoende. Maar ik kan me voorstellen als de horizontale beweging op de pitch gaat dit het geheel verlevendigt.

Het zag er naar uit dat ik een pratend figuurtje in een animatie zou gebruiken, waarschijnlijk gaat dit niet door. Maar om mijn kennis bij te spijkeren ga ik het nog wel bekijken. Helaas kan ik het niet publiceren omdat het filmpje niet mijn eigendom is. Wellicht dat ik snel een variant maak met een werkende lipsync zodat ik die met de community kan delen.

@Swets: Ik ken het. Het is een duidelijke tutorial. Bedankt!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2015, 17:33:53 pm »
@JvL Ik heb net snel geprobeerd of het werkt. Ik denk dat ik dan ook nog een driver moet maken voor de horizontale shape key zodat die aangedreven wordt door de pitsch. Volgens mij krijg ik anders op de horizontale shape key gewoon de amplitude van de sound. Klopt deze redenering? Ik ga morgen denk ik weer eens kijken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2015, 18:03:35 pm »
@Koos: Die redenering klopt. Je hebt een driver op de custom bone shape of de bone zelf die de richting van vertikaal naar horizontaal omzet.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 01 december 2015, 19:58:26 pm »
Nice! Dit ziet er leuk uit allemaal.  8)