Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Mortalae

Pagina's: [1] 2 3 ... 20
1
Blender Interface / Re: Beginnersvraag
« Gepost op: 21 december 2017, 17:13:15 pm »
ctl+J - daarna decimate (modifier)... :)

2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 december 2017, 22:24:00 pm »
Zennn :D



3
Onderhanden werk / Re: UV unwrap
« Gepost op: 01 september 2017, 11:30:02 am »
Ik zou alle seams controleren. Ik zie dat je met mark seams werkt, controleer of geen 'gaten' in zitten - één edge vergeten en er klopt niks meer van.
Vervolgens zou je zoals het nu geselecteerd is, nog een keer  kunnen unwrapen... dan  gaat ie  alleen dat stukje unwrappen en vervolgens naar wens scalen.
Mocht dat ook een raar beeld geven, kan je ook, recht naar je te unwrappen beeld kijkend, op unwrap from view selecteren.

Laat weten of het gelukt is :)

4
Eindresultaten / Water simulations
« Gepost op: 19 augustus 2017, 21:40:44 pm »
Pineapple, apple, pineappleapple xD

Ik had niks te doen, dus ja even aan het experimenteren / spelen geweest.
Deze maand ga ik mij alleen met water/fluid simulaties bezighouden en later komt vuur, aarde, lucht (xD) etc.

Opmerkingen zijn zeer welkom :)



5
Onderbouwde kritiek / Re: Vampire room - WIP
« Gepost op: 29 juli 2017, 15:16:01 pm »
Eindelijk is het klaar!

Aanschouw en vrees voor het onbekende:



Groeten

6
Materialen en Texturing / Human skin textures
« Gepost op: 18 juli 2017, 10:04:21 am »
Hallo blendaars,

Ik volg op dit moment deze tutorial:
https://cgblender.com/subsurface_scattering
Allemaal leuk en geweldig, maar gelijk ontstaat er een vraag bij mij. Hoe maak je de textures?
Hij geeft zelf aan: "Hi, yes, it is a photo scanned model, I didn't create it though, you can actually download this model with textures on the internet for free."

Ik heb verschillende tutorials gezien, die het anders aanpakken...moeilijk,moeilijk,moeilijk... en uiteindelijk krijg je geen image van, maar een heleboel node setups voordat je aan je skin überhaupt begonnen bent.  Is er iemand die het wel weet?

Ik ben wel zover gekomen om het te weten dat je het moet unwrappen, texture maken... tja, hoe verder?

Groeten

7
Eindresultaten / Planet 'Eros'
« Gepost op: 17 juli 2017, 23:47:00 pm »
Hallo,

Lange tijd hier niks gepost. Vanwege omstandigheden kon ik niet veel met blender doen. Maar vandaag was het: alles of niets... xD
Hieronder mijn resultaat:





Groeten

8
Leden stellen zich voor / Re: peterd, aangenaam kennis te maken
« Gepost op: 17 juli 2017, 10:37:42 am »
Welkom, Peterd.

Ik denk dat hier qua Blender informatie zat te vinden is. Hopelijk heb je een leuke tijd hier.
Succes met Blender leren!

Ha, ik kom ook uit Flevoland :)

Groeten

9
Heb je in Google gezocht? Ik heb gezocht op: "blender viewport change color" en gelijk resultaten gekregen...
Jamie, leuk dat je aan het experimenteren bent, maar begin eens zelfstandig te zijn. Hiermee bedoel ik ook zelf informatie vinden ipv opvragen.

https://www.youtube.com/watch?v=KqmSFdY7UgY

10
In object mode:

Alle twee objecten selecteren -> ctrl + J drukken


11
Onderbouwde kritiek / Re: Fantasy world - Shadow production xD
« Gepost op: 05 maart 2017, 18:33:21 pm »
Nou, het is een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb...

Ik heb het simpel gehouden. Ook om de verbetering met sRGB kleuren uit te testen (laatst werd er op het forum een video over geplaatst, gemaakt door Andrew ... )

Kritiek is altijd welkom! :)




Tweak:



12
Mededelingen / Re: Laatste update omtrent Daniek
« Gepost op: 05 maart 2017, 14:37:18 pm »
Sterkte!
Een moeilijke tijd waar je doorheen moet... Gecondoleerd!

13
Over Blender / Re: He is comming....
« Gepost op: 05 maart 2017, 14:34:17 pm »
wauw, geweldig man!

Misschien een tutorial? :P

14
[Edit mode]
Selecteer gewenste faces/vertices/edges -> Druk op P -> kies gewenste mode, bijv. Selection
Je hebt dan van 1 object, twee losse objecten.



LOD?

15
Modelleren / Blender cloth
« Gepost op: 08 februari 2017, 21:41:41 pm »
Beste blenderaars,

Ik word super gefrustreerd met de cloth simulaties. Alles wat ik via internet/youtube kan vinden zijn simpele cloth simulaties...zelfs aantal betaalde tutorials gaan niet echt diep op in.

Wat ik als resultaten / tutorials kan vinden is dit:
https://s3.amazonaws.com/cvproducts/Fabric-2.jpg
http://www.loramel.net/blender_minutes/wp-content/uploads/2010/06/aras_dress.jpg
http://www.3dartistonline.com/news/wp-content/uploads/2013/11/BlenderClothAnimatio6A51FF.jpg
https://i.ytimg.com/vi/2zd1AI198I8/sddefault.jpg

Nou ja, oke. Zelfs dit kan leerzaam zijn. Maar, er moet ooit een stap verder gemaakt worden.

Waar ik nu meer op gericht ben is dit:
http://www.daz3d.com/media/catalog/product/cache/1/image/960x1248/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/y/dynamic-clothing-control-large.jpg
http://www.oljons.com/wp-content/uploads/2016/01/Jacka.jpg
http://www.eklettica.com/pictures/gt/gt_final.jpg

Zijn er adviezen? Hoe bereik ik dit?
Natuurlijk zou je, denk ik, alles gaan sculpten, maar het kost je zelfs voor een T-shirt best veel tijd. Bovendien, zodoende ondermijnd je de functie van de cloth simulaties...

... Help! ...

Groeten,
Simion

Pagina's: [1] 2 3 ... 20