Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Mark aka Dark

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
1
Mededelingen / Vervanger gezocht
« Gepost op: 21 april 2024, 18:30:25 pm »
Goedendag allemaal,

Van de week kwam ik er achter dat het forum plat lag. Zojuist heb ik dat gefixed. Dit bracht me wel direct bij een punt van aandacht.

Al meer dan 10 jaar voorzie ik in een forum voor de nederlandse blender community. Dat is begonnen in de tijd dat ik zelf met Blender werkte. Inmiddels doe ik dat al jaren niet meer zo actief. Sinds enkele maanden gaat het niet zo goed met mijn gezondheid. Ik moet daardoor veel van mijn activiteiten staken om zodoende de ruimte te krijgen om weer beter te worden. Het runnen van dit forum is 1 van de vele activiteiten die ga stoppen.

Om nou niet zomaar dit forum, met al het moois wat er in zit, op te heffen, wil ik eerst kijken of er misschien animo is om dit forum over te nemen. Naast tijd kost dit ongeveer 40 euro per jaar. Een beetje een technische achtergrond is wel handig hiervoor. Als ik niemand vind, dan zal ik het forum moeten sluiten en dan verdwijnt het. Dus:

Is er iemand die dit forum van mij wil overnemen om zo het voortbestaan veilig te stellen?

Ik hoor het graag.
Mark

2
Mededelingen / Verhuizing website
« Gepost op: 07 september 2021, 14:12:18 pm »
Hallo leden,

Aangezien het voor mij administratief wat makkelijker is om dit forum onder te brengen bij mijn vaste hosting partij ga ik dit forum verhuizen. Jullie zullen hier hier iets van merken. het forum zal soms even niet beschikbaar zijn, verwijzen naar een tijdelijke domeinnaam en ineens beveiligd (SSL) zijn.

Wanneer de migratie afgerond is laat ik het jullie weten.

Groet,
Mark

3
Mededelingen / Forum updates
« Gepost op: 10 oktober 2018, 15:30:48 pm »
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik het forum een update gegeven naar de laatst beschikbare versie.
Mochten jullie tegen problemen aanlopen dan hoor ik dat graag.

Verder ben ik al een hele tijd niet online geweest op dit forum, dus vandaar even de volgende vraag:
Zijn er problemen / issues waar ik aandacht aan moet besteden tav het forum?

Hoor graag van jullie.

MAD

4
Leuterhoek / Blender User visiting Netherlands and Belgium in May
« Gepost op: 30 april 2018, 16:05:15 pm »
Goedemiddag,

In de mailbox van dbc-3d.nl heb ik dit bericht gekregen. Ik heb hem de link naar meetup.com gestuurd. Maar misschien heeft iemand anders nog suggesties? Zo ja, mail die dan even naar zijn eigen mailadres (zie handtekening). Ik stuur hem ook de link van dit draadje, dus er kan ook eventueel hier geantwoord worden (in het engels). maar ik weet niet of hij dat dan leest.

Groet,
Mark

Citaat
Hello!
My name is JD, and I am a Blender user / visual artist / projection mapper / video guy from the United States.

I will be in the Netherlands and Belgium In May  (Edam May 15/17 - Ghent May 17-21 - Amsterdam 22-25) and was curious if any Blender meetups / VJ events / festivals may be happening in that time frame.

Also, I have a projection festival in the United States in November, and invite any and all visual artists to consider participating.
www.PublicEyeSoar.net

thanks very much for any information you can point me to.
JD

John (JD) Daniel
318 Luverne Ave,
Panama City, FL 32401
USA
jdjddjdj@gmail.com
www.PublicEyeSoar.net

5
Over Blender / Armory3D
« Gepost op: 15 juni 2017, 08:41:29 am »
Ik kwam vanochtend dit tegen. Dit vind ik er echt gaaf uit zien! Meer info op: http://armory3d.org
wellicht dat ik het binnenkort ook ergens voor kan gebruiken. Ik zal dan wel wat resultaten posten.
https://www.youtube.com/watch?v=j1riyJilvhs

M

6
Onderbouwde kritiek / Maximalist speakers
« Gepost op: 14 juni 2017, 16:02:04 pm »
Een goedemiddag allemaal,

Mijn broertje maakt speakers, high end speakers. In dit is een set die hij onlangs gemaakt heeft.
Ik heb hier een 3d model van gemaakt en het in een soort van studio scene gezet.

Ik heb het idee dat de speakers wel redelijk gelukt zijn, maar twijfel nog een beetje over de belichting. De linker speaker bijvoorbeeld ziet er naar mijn idee vreemd uit. Echter klopt het wel, de speakers is afgelakt wat de oppervlakte glossy maakt en links van de speaker staat een lichtbron.

Iemand tips?

Groet,
Mark


7
Leuterhoek / Op zoek naar 3d Printer
« Gepost op: 09 juni 2017, 08:58:57 am »
Hallo luitjes,

Is er iemand die toevallig een 3d printer heeft en daar vanaf wil? Ik dacht in het verleden op het forum gelezen te hebben dat er leden waren met zo'n ding.

Hoor graag!
Mark

8
Mededelingen / Laatste update omtrent Daniek
« Gepost op: 01 maart 2017, 17:52:23 pm »
Hallo allemaal,

Na mijn laatste bericht leek Daniek weer te herstellen. Echter moest Daniek de donderdag erna gereanimeerd worden omdat ze ineens zuurstof te kort had. Daarna ging het snel bergafwaarts. De artsen dachten dat ze de zaterdag erop niet zou halen, maar Daniek liet zien dat ze nog steeds Daniek was. Vorige week heeft ze haar laatste strijd tegen haar longziekte (pulmonale hypertensie) gevoerd en deze verloren. Afgelopen maandag avond is Daniek in onze armen overleden. Wij mogen geloven dat Daniek nu in de hemel is en verlost is van alle ellende van deze wereld. Wij echter moeten de rest van ons leven haar missen.

Bijgaand haar rouwkaart:
https://www.dropbox.com/s/y4t6r4xyy8fxwrt/kaart_DvDijk.pdf?dl=0

Groet,
Mark

9
Eindresultaten / HighRes naar LowRes voor game engine
« Gepost op: 12 september 2015, 14:08:37 pm »
Hallo allemaal,

Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt.

Stappen:
1. model een highres model
2. bake een normal map
3. bake een texturemap
4. bake een AO map
5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus)
6. voeg de normal, texture en AO map toe
7. klaar

Links Game-engine lowres model:
8 vertices
6 faces
12 Tris

Rechts blender render highres model:
4600 vertices
4700 faces
9000 Tris

onderstaand het resultaat:





10
Mededelingen / afwezigheid
« Gepost op: 11 augustus 2015, 15:23:08 pm »
Hallo iedereen,

Het is weken geleden dat ik hier online ben geweest, en dat gaat in de aankomende periode zo blijven (helaas).

Na het mooie nieuws dat wij in december onze derde koter mogen krijgen hebben wij een paar weken terug definitief het nieuws gekregen dat we een meisje met het syndroom van down gaan krijgen. Daarnaast heeft ze een volledig AVSD (hartafwijking).

Dat betekent de aankomende periode veel ziekenhuis bezoek, veel stress en zorgen en weinig energie. Daarom vermoed ik dat ik niet veel online zal zijn. Ik heb nog wat projecten lopen, maar die zullen teruggesneden worden naar de noodzakelijke projecten.

Dus, als jullie iets nodig hebben, aangepast willen hebben op het forum, vragen of opmerkingen hebben aan mijn adres: Mail me. Ik heb gewoon de tijd niet meer om elke post op het forum te lezen, hoe graag ik het ook zou willen.

Veel blender plezier!
Mark

11
Leuterhoek / CGtrader
« Gepost op: 13 juli 2015, 17:44:44 pm »
Coole site die ik tegen kwam op zoek naar modellen: http://www.cgtrader.com/
Heel veel gratis modellen, en er zitten mooie tussen ook!

En ze hebben er ook challenges! Dus als je nog niet je handen vol hebt aan die van ons zelf dan kun je je daar ook nog uitleven.

MAD

12
Over Blender / nieuwe format blender meetup: maar 20 plekken
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:45:26 pm »
Hallo allemaal,

De blender meetup gaat er dit keer anders uitzien, en ziet er interessant uit. Misschien heeft 1 van jullie interesse?
Als je wil: tempo, want er zijn maar 20 plekken, en zojuist waren er nog maar 12 vrij.

Meer info hier

MAD

13
Over Blender / fluid designer
« Gepost op: 10 april 2015, 19:09:28 pm »
Fluid designer is een programma gemaakt in blender. ik heb met open mond zitten kijken.

http://www.blendernation.com/2015/04/09/fluid-designer-2015-r2-released/

MAD

14
Eindresultaten / glazen in glas - geklooi met shaders
« Gepost op: 12 maart 2015, 21:26:03 pm »
Nav een post van JvL over de shaders handleiding van Blender Guru heb ik wat zit klooien met glas. Ik heb dus niet alleen een glass-shader gebruikt, maar ook een refraction en een diffuse.

er zit wat ruis in, heb maar 200 samples gedaan, anders duurde het renderen een beetje lang.

Dit is het effect:



15
Review / Linked cloth simulation settings editing script
« Gepost op: 23 januari 2015, 15:07:35 pm »
Hier alvast het begin van het script wat ik aan het maken ben om cloth settings van een gelinkte cloth sim aan te passen.
Zorg dat de cloth sim eerst zichtbaar is dmv het pinnen van het cloth object.

Kopieer dit script in de texteditor van blender. Pas de object naam en variabelen aan zodat ze ALLEMAAL staan zoals je ze wilt hebben. Klik dan op run script onder in de taskbar van de texteditor. Et voila! Als de wijzigingen niet direct zichtbaar zijn beweeg dan met je muis over het settings gedeelte.

Vooralsnog kun je alleen de settings van de Cloth en de Cloth Cache aanpassen, maar ik ben bezig het script uit te breiden!

#Script to modify cloth simulation setings from opbjects from Linked File
#Author: Mark van Dijk

import bpy

#######set the object you want to change cloth settings from, place the name between "s
# EXAMPLE: "My_Object"
objectname = "Cylinder"

#######Cloth Settings
QualitySteps = 5            #Quality of the simulation in steps per frame
MaterialMass = 0.3          #Mass of the cloth material
MaterialStructural = 15     #stiffness of structure
MaterialBending = 0.5       #Wrinkle Coefficent
DampingSpring = 5           #Damping of cloth velocity
DampingAir = 1              #Thickness of the air, slowing falling things
DampingVelocity = 1         #Help cloth to reach resting position faster USAGE: must between 0 and 1
Pinning = True              #Enable pinning of cloth vertices       USAGE: True or False
PinVertexGroup = 'Pin'      #Vertex group for pinning Vertices      USAGE: place groupname between ''
PinSpringStiffness = 1      #Pin spring stiffness
PrerollFrames = 0           #Start simulation a number of frames earlier to let the cloth set in

#Cloth Cache Settings
FrameStart = 1          #Frame on which the simulation starts.      EXAMPLE: FrameStart = 1
FrameEnd = 50           #Frame on which the simulation ends.        EXAMPLE: FrameEnd = 50
DiskCache = True        #Save cache files to disk                   USAGE: True or False
UseLibPath = False      #Use this file's path for the disk
                        #cache when library linked into another file USAGE: True or False
Compression = 'NO'      #Compression method to be used              USAGE: 'NO' or 'LIGHT' or 'HEAVY'


################################################
### Don't change anything beneath this block ###
################################################

#setting the object, modifier and Cache
obj = bpy.data.objects [objectname]
Cloth = obj.modifiers["Cloth"]
ClothCache = Cloth.point_cache

#changing Settings
Cloth.settings.quality = QualitySteps
Cloth.settings.mass = MaterialMass
Cloth.settings.structural_stiffness = MaterialStructural
Cloth.settings.bending_stiffness = MaterialBending
Cloth.settings.spring_damping = DampingSpring
Cloth.settings.air_damping = DampingAir
Cloth.settings.vel_damping = DampingVelocity
Cloth.settings.use_pin_cloth = Pinning
Cloth.settings.vertex_group_mass = PinVertexGroup
Cloth.settings.pin_stiffness = PinSpringStiffness
Cloth.settings.pre_roll = PrerollFrames

ClothCache.frame_start = FrameStart
ClothCache.frame_end = FrameEnd
ClothCache.use_disk_cache = DiskCache
ClothCache.use_library_path = UseLibPath
ClothCache.compression = Compression


Pagina's: [1] 2 3 ... 6