Algemeen > Over Blender

draaien van een object tijdens een animatie

(1/2) > >>

erwinvs:
Hallo,

ALweer een vraagje dat me reeds geruime tijd bezig houdt, maar enkel naar voren komt wanneer je het nodig hebt , uiteraard....

Stel ik teken een object en dit object staat in frame 1 met zijn snuit naar onder (6uur op de klok), ik TEKEN met een rotatie het object 180graden gedraaid naar boven (12uur) via de ccw richting.

Nu zie ik vaak dat het object bij het afspelen van de animatie wel degelijk draait maar dan volgens cw richting ipv mijn gewenste ccw richting. Hoe kan ik dat aan het blender verstand krijgen dat er een bepaalde draairichting is? Is dit standaard ergens in een setting ingesteld op cw en moet je dan dan specifieren? Zo ja, waar?

Erwin

erwinvs:
Volgens mij heeft het iets te maken met de graph editor, waar een curve in een verkeerde richting staat, maar ik heb nog niet ontdekt dewelke noch hoe het aan te passen.

Is dit idee correct?

IJp:
Geen idee dat zou ik moeten zien :o

koos2:
-180 ;)

erwinvs:
hey koos2, dat helpt me nu echt vooruit  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie