Algemeen > Over Blender

light sources

(1/4) > >>

rozz:
Ben ik de enige (waarschijnlijk wel) die zich afvraagt waar de lichtbronnen in evee vandaan komen, zie wel dat er licht ergens vandaan komt in de tutorials maar vind het lastig...is gewoom ff een ventilatie mijnerzijds

koos2:
Met de hitte van vandaag kunnen we allemaal wel een ventilator gebruiken.

IJp:
Gewoon lamp of spotlight en in de node editor een Volume Scatter shader toevoegen.
En aan de linkerkant van Blender Volumetric en Bloom aanzetten en wat spelen met de instellingen.

JamieVanCadsand:
Lichtsources [lampen] hebben ook node setups, maar je hebt ook de "Emission Shader Node",
voor material based lights, voor als je bijvoorbeeld een light bullet wilt modelleren / texturen
en wilt materializeren... Ik neem aan dat je met 'Eevee" ook materials kan baken voor bijvoorbeeld
game engines zoals Unity, Unreal of Godot Engine.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: lampen / lightsources hebben ook een node srtups, ga
ik vanuit. Je zal ze zelfs een textuur kunnen geven. Ik denk dat de standart light sources (lampen)
meer volumetric light ondersteunen, ik denk niet dat je volume light net zo mooi zijn met emission
material nodes.

Emission Materials zijn misschien meer voor het materializeren en texturen van teal-buizen, licht-bullets,
auto-lampen en dergelijke. Voor volumetrisch licht, zal ik misschien of light sources (lampen) en
emission materials combineren en "X-Ray" inschakelen of alleen light sources gebruiken.

Ruud:
Eevee is niets meer en minder als een viewport upgrade dus belichting en al is hetzelfde als voorheen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie