Topic: Model en sculpt  (gelezen 3247 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 21 augustus 2017, 14:39:59 pm »
Nu het model klaar is ben ik bezig met de re shape van het model.
Zoals je op de foto ziet is de mesh rommelig en dit beïnvloed het modeleren omdat de vertexen alle kanten opvliegen.
Je texture animatie en alles heeft er invloed op dus tijd voor de schoonmaak voor ik Rutte ga modeleren en sculpten.

Nu wat proef gedraaid en de mesh de topology is zo gemaakt als ik het schoonmaak er niet echt veel veranderd, en doormiddel van 3 tools doe je dit.
Tenminste zo doe ik het ,meer wegen naar Rome, Blender heeft dit op alle vlakken.

De Deform tool in edit mode in het linker menu.
De smooth vertex gebruik je om je positie te veranderen ten opzichte van de 3d ruimte.
Voorzichtig zijn met gebruik als je mesh een zooitje is,maar als je mesh goed is verdeeld een mooie tool om je mesh te smoothen.
Per loop werken.
Om dit probleem tegen te gaan moet je in combinatie van the slide en smooth werken.

De vertextool met deze tool verander je van positie in het model telt ook voor de slide edge.
Om een zoveel mogelijk gelijke afstand proberen te maken tussen alle vertexen zodat je een mooi quad model krijgt, een mooi model werkt gewoon prettig, voor mij en voor blender zelf.

Het model zal misschien iets veranderen dit is echter niet veel het meeste zal al op plaats.
Bijwerken en dan is het model klaar voor sculpten, met een mooie gelijke verdeling, als je dan met tris driehoeken werkt kun je wat moois maken op lagere resolutie en je mogelijkheden zijn groter geworden.
 Door dit te doen moest ik 2 loops over de Z erbij plaatsen en nu is de verdeling goed voor een mooie gelijkmatige mesh.
 




« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2017, 14:55:59 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 21 augustus 2017, 20:07:58 pm »
Die gaat het zwaar te veduren krijgen bij me.

Links is de cell.fracture,open gl is vebazend mooi.

Open GL de viewport renderen in plaats van de normale render.
Waar je ook bent in de scene je kunt direct een opname maken En dit wordt mooier en mooier.
Dit staat boven links onder render optie opengl opnames of animatie.
Er is een blur aanwezig je kan er veel mee .
Werkt mooi snel voor proef draaien.

Dit stel je in in het rechter menu onder shading een vinkje mapcap.


« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2017, 21:03:16 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,379
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 21 augustus 2017, 20:20:47 pm »
Hier kan ik de hele dag wel naar kijken... ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2017, 08:09:16 am »
Ik vind dat Pipo en de Joker ook een halve punt waard is. ;)

Open GL render, ik neem het me telkens voor maar tot dusver telkens vergeten. Misschien vandaag een proefje als ik een gaatje in mijn planning kan vinden.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 08:11:02 am door koos2 »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2017, 15:46:28 pm »
Vandaag met scultpten begonnen dat neemt wel even tijd in beslag,


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2017, 22:26:58 pm »
Zonder snorretje.
De gekste resultaten :P

Een paar nodes.

« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2017, 22:44:48 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 28 augustus 2017, 08:50:53 am »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 28 augustus 2017, 15:21:48 pm »
Shape keys met f-curve.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 28 augustus 2017, 15:34:01 pm »
Hebben ze weer met modder naar deze man gegooid?!


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2017, 11:34:39 am »
Een beetje lol met geluid een chaos.
1 seconde per render dus dit is leuk.

Hier een normale render van deze scene.
Paint en UV heeft nog wat werk nodig.

Natuurlijk spelen de rechten op maar zowaar gedogen ze dit gebruik.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2017, 00:09:59 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 08 september 2017, 12:03:47 pm »
Kutte met Rutte de draad maar weer opgepakt ,het valt nog niet mee  met foto's zo vanuit het internet om dan te klonen.
Zonder bewerking in gimp of fotoshop.








« Laatst bewerkt op: 08 september 2017, 12:23:27 pm door Ruud »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 539
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #41 Gepost op: 08 september 2017, 12:13:44 pm »
Ik vind de preview realistischer - of heb je die Trump-huidskleur expres gedaan? :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 08 september 2017, 12:24:12 pm »
De belichting maakt dit ,inmiddels een heldere foto geplaatst.
Lage resolutie van het model gebruikt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 10 september 2017, 12:03:37 pm »
Het model is nu goed om de volgende fase aan te pakken, na heel wat testen met van alles en nog wat gaat het echte werk starten.

Sculpten na het plakken van een texture komt grease pencil om de hoek een mooie hulptool om je zicht met wat je aan het doen bent te vereenvoudigen.
Met grease pencil kun je op een mesh tekenen om de huid plooien bulten of wat ook na te teken vanaf de voorlopige texture zodat duidelijk wordt waar je aanpassingen moet maken.
Het aanbrengen van de belijning



En hier zie je het resultaat zodat je in sculpt hulplijnen hebt.


En het resultaat in de sculptmodus.



« Laatst bewerkt op: 10 september 2017, 12:19:19 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2017, 13:10:17 pm »
Tot zover het resultaat, nu komt de moeilijkheid een goede skin texture, Informatie hier over is nauwelijks te vinden hoe je zoiets maakt uit niets.
Mijn zwakke punt is dat ik geen moer over 2d teken programma's weet.