Topic: Model en sculpt  (gelezen 3247 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2017, 15:10:33 pm »
Je gaat goed, al zie ik nog niet wie het is.
Maar ik moet je toch vertellen dat de topology rond de mond niet goed is, daarom de link hier boven.
Als je in de facemode zit, en je Alt-klikt op een face rond de mond dan zou het een edgeloop moeten selecteren die als rondje om de mond gaat. Bij jouw model gaat dat volgens mij niet lukken. Heel misschien bij de loop die tegen de mondopening aan ligt, maar dat kan ik niet zien, verder bij geen andere. Kijk nog eens goed naar het goede voorbeeld. Bij jouw kop als je Alt-klikt bij een face rond de mond zal het een horizontale loop selecteren.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2017, 15:30:34 pm »
Je kunt op de pipo foto :) zien hoe ze lopen, de mond is inderdaad nog niet helemaal dicht dat klopt en de start van de mond ligt ook nauw bij de lip zelf, juist met doel gedaan omdat het stuk tussen neus en lip dit moet opvangen. Dit kan nog gewijzigd worden als het niet werkt.
Je ziet het gat ook zitten.

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2017, 15:35:49 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 augustus 2017, 18:28:24 pm »
De badmuts .
Onder de 8 seconden per render.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2017, 09:44:54 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2017, 09:12:20 am »
http://www.di-o-matic.com/press/success/nexus/IOC_HeadTopo.jpg
http://www.di-o-matic.com/press/success/Nexus-LuisSanJuan.html#page=one
De topology is goed. Het bezit ook geen 5 poles wat meestal problemen geeft.
Wat belangrijk is met topology om de natuurlijke weg te volgen, zodat je model smooth is en geen rare trekken vertoont, ga bij je zelf na hoe je praat ,niet met je bovenlip maar met je kaak en wangspieren en dit was ook mijn uitgangspunt om de topo zo te laten lopen.
Tuurlijk zijn er vuistregels voor een goed werkend model en heeft ook een ruime tolerantie.
Per model kan dit verschillen ,dit model heeft een zuinige bovenlip er zijn modellen met dikke lippen dan komt het meer naar voren en zal je meer rond dit gegeven moeten werken of dit is meer zichtbaar.



« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2017, 09:59:29 am door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,379
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2017, 09:36:04 am »
Zoveel wegen (of edge loops) die naar Rome leiden... ;)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2017, 12:03:19 pm »
OK, heren jullie hebben me overtuigd. :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 20 augustus 2017, 13:37:40 pm »
Topology is niet moeilijk mee met de flow, wat moeilijk is je banen in de juiste weg te leiden met re topology en dit is zuiver oefenen.
Het is goed om het er over te hebben van elkaar leer je, zoals ik al beschreef wat is mijn kunnen na een 4 jaar hoe los je problemen op.
Ik weet ook mijn valkuilen met onderdelen waar ik zwak in ben, dat maakt het ook leuk want alles is op te lossen.
En tuurlijk kijk ik naar referentie materiaal dat doet iedereen ,niemand kan het zelf de grootste artiest kan het zelfs niet alleen, zolang het basis concept wordt begrepen ben je al op 80% en dit neemt tijd in beslag, tot je het licht begint te zien dat is in elk vak zo, gemiddeld 5 jaar.

Elk project  is een uitdaging en komt met problemen, Deze uitdaging is een tussenstap een deelexamen puur voor mezelf want mijn streven is nog steeds, Hoe maak je een zandman om die vorm te geven als die opstaat uit het zand, Als me dit lukt dan ben ik geslaagd, zover ben ik nog lang niet :P
En tutorials zijn er niet, ja look a likes.

3d is enorm groot 10.000 uur om het te leren is de standaard.
Je werkt er 1.600 in een jaar.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 augustus 2017, 15:04:33 pm »
Vandaag aan de details gewerkt in edit mode. Dat oor blijft een issue :)
De kleur is een basis diffuse.





« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2017, 23:56:49 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,575
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2017, 16:30:02 pm »
lippen zijn ook niet een walk through the park zullen we maar zeggen maar ziet er goed uit

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 augustus 2017, 02:36:16 am »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 21 augustus 2017, 08:23:27 am »
Ik twijfel of het Rutte I , Rutte II of Rutte III is.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 augustus 2017, 09:26:26 am »
Je gaat door voor de koelkast  :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 21 augustus 2017, 10:00:03 am »
Dan, gezien zijn haardracht, is het Pim Rutte of Mark Fortuyn!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 21 augustus 2017, 10:26:55 am »
yep,Rutte maar nog veel werk te doen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 21 augustus 2017, 13:05:58 pm »
Leuk om het te zien ontstaan.