Topic: [Cycles] Band  (gelezen 4489 keer)


superjamie

« Gepost op: 16 maart 2017, 19:47:47 pm »
Hoi medeblenders...

Toch nog iets anders dan mijn project beoefend...

Heb net even een band in elkaar geknutselt met boolean, curve + array modifier(s)... ik heb
em gerendert in cycles...

De resultaat is hier te zien...



Wat vinden jullie er van ?...
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2017, 20:22:40 pm door Jamie van Cadsand »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2017, 11:01:12 am »
Ziet er goed uit. Lekker doorgaan met dingen publiceren die je gemaakt hebt.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2017, 11:55:10 am »
Ziet er goed uit. Lekker doorgaan met dingen publiceren die je gemaakt hebt.

Ja zeker... ik wil van het weekend (als ik tijd heb) beginnen om te oefenen interieurs
te modelleren en vervolgens te gaan renderen in cycles... Maar of het lukt weet ik nog
niet... maar ik ga het proberen.

Ik ben wel iets beter geworden in het modelleren in blender, dit is eigelijk mijn eerste
band die ik heb gemodelleerd, het is nog niet helemaal perfect, maar ik wil de komende
weekenden veel oefenen zaterdag's als zondag's... + HCC Zeeland...

« Laatst bewerkt op: 17 maart 2017, 11:58:06 am door Jamie van Cadsand »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2017, 11:57:46 am »
Dat gaat goed maar probeer een profiel te maken zodat het realisme het een mooier aanzicht geeft , banden en velgen zijn in de loop de jaren veranderd hier kun je de foto weg halen voor het model van de band https://postimg.cc/image/4oc5ycrz3/ en hier een profiel https://postimg.cc/image/j3skby42p/
Het profiel kun je apart nemen en op de band plakken.
Zie je wel dat je kunt blenderen top.

superjamie

« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2017, 12:00:00 pm »
Dat gaat goed maar probeer een profiel te maken zodat het realisme het een mooier aanzicht geeft , banden en velgen zijn in de loop de jaren veranderd hier kun je de foto weg halen voor het model van de band https://postimg.cc/image/4oc5ycrz3/ en hier een profiel https://postimg.cc/image/j3skby42p/
Het profiel kun je apart nemen en op de band plakken.
Zie je wel dat je kunt blenderen top.

Ik heb deze band o.a. met een boolean modifier gemodellerd, het probleem met mijn
normallen is inmiddels opgelost... ik gebruik voor normallen "Auto Smooth"...


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2017, 12:02:22 pm »
Soms is smooth niet geschikt het vergt meer loops terwijl je makkelijk zonder kan en is mooier om te zien.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2017, 00:23:34 am »
Modelleren is een kwestie van veel doen en ontdekken. Behalve dat je eerst wat tutorials bekijkt voor de basistechnieken natuurlijk.
Er zijn vaak meerdere manieren die naar Rome leiden en wat je met edge modelling kunt , kun je meestal ook gewoon met box modelling.
Probeer eens in mirror mode een hoofd van een karaktertje te maken , en een lijfje.
Wat eenvoudige objecten zoals aanstekers , potten en pannen ,zoals je al zei meubilair , een mooie luie stoel....
Al doende leert men. Het is niet anders als bij leren schilderen , tekenen , chinees praten of een vechtkunst leren.... :)
Succes Jamie !

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2017, 15:09:45 pm »
Sorry, maar Chinees leren is een stuk makkelijker dan fatsoenlijk leren modelleren!  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2017, 19:01:54 pm »
Het ligt eraan waar je wieg heeft gestaan. Een Chinees zal het niet met je eens zijn. ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2017, 21:55:59 pm »
Juist wel!  :)