Topic: Brood op de plank  (gelezen 8473 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2017, 12:03:57 pm »
Daarom zei ik al een uitdaging ja dit is best moeilijk ,:)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2017, 12:09:54 pm »
Daarom zei ik al een uitdaging ja dit is best moeilijk ,:)

Klopt helemaal maar om dit effect te berijken moet je minimaal het object van achteren belichten.
En dat vindt ik ten koste gaan van deze belichting.
Ik ga het wel eens proberen met een andere situatie. Ik houd wel van dat soort uitdagingen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2017, 13:12:32 pm »
Zou het kunnen met kopie van de ham plane en dan net als met wolken maken een voronoi toepassen met het kleuren scala daar van ?
 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2017, 14:30:08 pm »
Dat is een boterham om in te happen presies dik genoeg en het ziet er super uit.
Voor de belichting kun je misschien een hdri belichting gebruiken.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2017, 19:14:17 pm »
Zou het kunnen met kopie van de ham plane en dan net als met wolken maken een voronoi toepassen met het kleuren scala daar van ?

Ik heb een poging gedaan, of ik het mooier vind weet ik niet ???



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2017, 19:58:48 pm »
Mooier is het niet wel verschil :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2017, 11:29:11 am »
PD je maakt hele mooie stillevens. Associaties met Dick Ket worden gauw gemaakt. Knap werk altijd. Zelf doe ik nooit stillevens en heb me daar ook nooit erg in verdiept. Omdat je werk zo goed is wil ik hier toch even zeuren. Ik heb moeite met de afgeknipte melkbeker. Als je maar enkele voorwerpen wilt laten zien is het dan niet logischer om ze er helemaal op te zetten? In dit geval het kader iets omhoog en naar links schuiven. Of is het dan te voor de hand liggend?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2017, 12:16:55 pm »
Ik heb moeite met de afgeknipte melkbeker. Als je maar enkele voorwerpen wilt laten zien is het dan niet logischer om ze er helemaal op te zetten? In dit geval het kader iets omhoog en naar links schuiven. Of is het dan te voor de hand liggend?

Normaal gesproken doe ik dat ook altijd. In dit geval wilde ik het accent op de boterham leggen.
Ik heb zelf ook getwijfeld of ik het zo zou doen maar uiteindelijk hier bewust voor gekozen.
(Dat wil niet zeggen dat, dit de beste keuze is)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2017, 13:58:28 pm »
Dat is het leuke, maar ook het moeilijke van dit werk. Er is niet een eenduidig antwoord mogelijk.
Ik zag het in eerste instantie ook niet, maar later dacht ik is dit bewust of waarom is dit? Nu weet ik het. :)