Topic: UV-unwrap Solidworks geïmporteerde file  (gelezen 1893 keer)


Offline Pouttre

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 januari 2017, 15:31:01 pm »
Hallo, Ik ben jeroen, nog niet zolang bezig met Blender, ik wil me vooral richten naar het fotorealistisch maken van tekeningen.

Ik zou materialen en textures toevoegen aan een in Solidworks gemaakte tekening (geëxporteerd als STL), maar het UV-unwrappen is enorm moeilijk door het grote aantal meshes die meegekomen zijn van uit SolidWorks.

Heb geprobeerd om het aantal meshes te reduceren via modifier => Decimate, maar dan veranderden mijn vormen.

Is er een andere oplossing om dit "UV-wrapped" te krijgen?   


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2017, 18:51:58 pm »
Je zou het kunnen doen met twee uv mappen. Een map from view front een een map from view right. Als je die hebt een selectie maken van de voor en achterkant en daar het materiaal op toepassen van de front-UV. Dan de zijkanten selecteren en daar het materiaal op toepassen van de right-uv.
Daarna nog eens een smart-uv unwrap en daar dan het geheel naar baken.

Misschien wat lastig maar het is een optie.
Misschien is het ook een optie om alleen maar een smart-uv unwrap te doen?!