Topic: Deurbel  (gelezen 2996 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 mei 2016, 12:08:02 pm »
Voor een schoolproject wil mijn zoon een deurbel in het lokaal zetten. Als je op die bel drukt start er een audio op zijn Macbook. Zijn budget is rond de 20 euro. Zijn er techneuten hier op community die hier een eenvoudige goedkope oplossing voor weten. Met een bel van rond de 100 euro kun je iets dergelijks wel verwezenlijken, maar is een veel te prijzige oplossing. 20 euro vind ik voor een eenmalig gebeuren al veel.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2016, 12:28:03 pm »
Zit aan iets met bleutooth te denken, goedkoop transmittertje als er een bleutooth reciever in in mackbook zit maar geloof het wel.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2016, 12:47:44 pm »
Bedankt.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2016, 12:14:53 pm »
Mijn eerste idee was om dit met zo'n IoT drukknop te proberen. Maar zelfs de flic (https://flic.io/) komt nog op 40 dollar uit.

Als je echt wil knutselen kan je misschien de rechtermuisknop uit een oude muis halen (of zoiets) en die als deurbel verwerken :). Je programma moet dan enkel die linkermuisklik registreren (en misschien liefst onderscheiden van de muis die je gewoon gebruikt).

Allé, ik ken er zelf niets van, maar wild aan het denken hoe je dat onder de 20 euro gedaan krijgt. Probleem is dat je toch ergens een interface met de pc moet hebben.

De amazone versie: AWS IoT Button (http://aws.amazon.com/iot/button/) komt op 19 dollar neer (maar is kennelijk voor augustus niet meer te verkrijgen). (er zijn er  trouwens ook al een hele hoop voorgepogrammeerde voor 5 dollar te verkrijgen)

Klinkt wel als een uitdagend projectje voor op school.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2016, 15:37:40 pm »
De meeste laptops maken een geluid als je ze aansluit op netstroom. Wat je zou kunnen proberen is dat geluid te vervangen voor een ander, (op windows te doen, geen idee of het ook bij macs kan) en een oude deurbel op de een of andere manier zo aansluiten dat er alleen stroom naar de laptop gaat als je de bel indrukt. Ik weet niet echt of het mogelijk is en of het überhaupt zou werken, en je zou heel erg op moeten letten bij het aansluiten van de deurbel omdat je gaat rommelen met netstroom.

Als een deurbel teveel gedoe oplevert (of te gevaarlijk is) zou je ook zo'n stekkerdoos met aan en uit knop kunnen gebruiken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2016, 16:48:07 pm »
Mannen allemaal erg bedankt voor de suggesties. Het lijkt erop dat het ons gelukt is, we twijfelen alleen nog aan de stabiliteit. We hebben het als volgt opgelost. Om een kleine muis van de Action (van 2 euro) hebben we ,van foamboard dat we nog hadden liggen, een kastje gebouwd. Daarop de deurbel zonder electrisch gedoe gemonteerd. Achter de knop van de bel zit een stokje die drukt nu op de linkermuisknop (waaraan het is vastgetaped). Het lijkt te werken, het hoeft maar een ochtend stand te houden dus het gaat wel lukken hopen we.

We hebben ook andere dingen geprobeerd, maar dat lukte niet.