Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 21731 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 04 november 2015, 16:20:11 pm »
Het is niet zo heel erg, maar met animeren kan het wat problemen opleveren, het oppervlak is dan niet meer zo mooi vlak. ook bij het vervormen voor shape key animaties kan het soms wat lastiger zijn. Verder stopt de face loop op die plek waardoor je moeilijker de cirkel van faces, die om de mond staan, kunt selecteren.

Bij hard surface modeling is dit minder erg omdat de mesh toch niet vervormd wordt bij bewegen. Als je de smurf wilt laten praten zal je wat shape keys moeten maken bij de mond en dan kan het zijn dat je op die plek wat vreemde schaduwtjes krijgt.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #16 Gepost op: 04 november 2015, 21:44:12 pm »
Ziet er goed uit, alleen is het kopje en het lijfje als je het in horizontale plakjes zou doorsnijden niet rond genoeg. Misschien krijg je dit goed door Smooth toe te passen, anders wordt het vertexen verslepen. :)

hij past wel precies op me plaatjes:



maarja  het plaatje wat ik gebruik is het bovenstaande, en dat is dus ook al eens door iemand gemaakt....  maar kon eigenlijk nergens 2 of 3 plaatjes vinden van een smurf....

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #17 Gepost op: 05 november 2015, 00:11:50 am »
bezig met zijn muts....



ik heb de ogen gemaakt met de volgende tutorial:
 

maar waarom blijven mijn ogen zo stipperig?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 november 2015, 09:14:38 am »
Heb je misschien twee ogen op de zelfde plek staan?

Toen ik de je smurfen net zag ging mijn hart sneller kloppen. Wat is het goed gelukt. Er zijn details waarover te zeuren valt, maar de eerste indruk is goed.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,379
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #19 Gepost op: 05 november 2015, 10:16:19 am »
Probleem met de ogen is zoals Koos zegt misschien een dubbele mesh of je normals staan niet goed.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,575
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 november 2015, 13:10:25 pm »
Volgens mij heeft ie gewoon te diep in het glaasje gekeken gisteravond... Flesje rooie smurf op...of 2... ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2015, 13:14:33 pm »
hET KAN KOMEN DOOR DE MIRROR MODIFIER, ALS DE ORIGIN IN HET MIDDEN VAN DE OOGBAL ZIT heb je 2 meshes op een plek. (Sorry caps lock stond aan)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #22 Gepost op: 05 november 2015, 22:49:10 pm »
hET KAN KOMEN DOOR DE MIRROR MODIFIER, ALS DE ORIGIN IN HET MIDDEN VAN DE OOGBAL ZIT heb je 2 meshes op een plek. (Sorry caps lock stond aan)

dat oog bestaat wel uit 2 objecten op de zelfde plek... een doorzichtige buiten bol, en een bol waar de oog texturen op ligt... maar zo doet hij het ook in het voorbeeld.....  ?!?

het heeft wat met licht te maken....


nu heb ik een zon gemaakt, en ziet het er al beter uit....  alleen een beetje donker misschien? de ogen bedoel ik?  nog ff kijken of ik dat bete krijg...
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 00:43:38 am door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 november 2015, 08:46:44 am »
Misschien is bij hem het enen bolletje net iets groter als het andere bolletje.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #24 Gepost op: 06 november 2015, 10:09:44 am »
Maak even een blendfile met alleen de ogen en zet die op dropbox dan kunnen we er even naar kijken.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #25 Gepost op: 06 november 2015, 23:26:17 pm »
Maak even een blendfile met alleen de ogen en zet die op dropbox dan kunnen we er even naar kijken.

hmmm snap er niet veel meer van....
ben ik dus bezig een file te maken met alleen de ogen er in.... en ik denk voor ik hem online zet ff kijken hoe die er uit zien....

Huh?  gewoon goed...   nog zitten rommelen met allerlei lampen  enz... steeds goed....

dus toen weer terug naar me smurf... en daar is nu ook alles goed...?!?



dus nou ja.. laat maar dus... :-)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #26 Gepost op: 07 november 2015, 01:39:48 am »


ff gras er bij gemaakt....  maar nu krijg ik toch weer puntjes in de ogen.... 
heeft echt iets met licht, en de hoeveelheid er van te maken....
nog eens mee rommelen...   eerst ze muts af maken... en nog een poosje aan de vertexen trekken tot alles een beetje klopt....

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #27 Gepost op: 07 november 2015, 17:58:01 pm »
Zet eens bij de instellingen van je lamp Multiple importance aan.
Ook bij World/settings Multiple importance aan zetten.
Bij Render/sampling clamp indirect op 0.50

Render nu nog maar eens een keer nu moeten die vuurvliegjes weg zijn.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #28 Gepost op: 08 november 2015, 00:01:36 am »
Zet eens bij de instellingen van je lamp Multiple importance aan.
Ook bij World/settings Multiple importance aan zetten.
Bij Render/sampling clamp indirect op 0.50

Render nu nog maar eens een keer nu moeten die vuurvliegjes weg zijn.

kijk dat heeft geholpen... :


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #29 Gepost op: 08 november 2015, 11:21:37 am »
Het heeft bij mij even geduurd tot ik er achter kwam dat je last had van Fireflies (Render Noise) Waar Cycles render last van kan hebben.

Je werkt nu in Cycles wat ik overigens ook bijna altijd doe maar als je een Cartoon figuur maakt kan dat heel goed in Blender render daar heb je geen last van Fireflies.