Topic: Hoe kan ik letters binnen een woord verplaatsen (omhoog of omlaag b.v.)  (gelezen 2941 keer)


Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 oktober 2015, 21:45:56 pm »
Binnen een woord is de letter 'p' gewenst aan de 'onderzijde' te 'lijnen' met de onderzijde van de overige letters. Hoe kan ik dit doen?
En doe ik dat pas, als ik het omgezet naar een 'mesh' of nog juist van te voren mogelijk?



Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2015, 21:55:33 pm »
Opgelost. Door het 'hard op denken' binnen dit forum ben ik er uit gekomen. Zie printscreen voor de stappen.


Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2015, 02:41:43 am »
Misschien een heel domme vraag van mij: waarom niet gewon de hoofdletter p? UPS?

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2015, 23:24:32 pm »
Leuk dat je meedenkt, Nick.
Het gaat in dit geval om een woordmerk dat bij een beeldmerk hoort.
Het 'up'  heeft in dit geval een vrije betekenis waarbij de omhoog geplaatste positie van de 'p' symbolisch in past.
In Photoshop heb ik het gemaakt. Het is de bedoeling, het op den duur ook 3D toe te passen.
Het ultieme is dan daarmee in Blender iets leuks mee te bereiken. Voorlopig loop ik nog steeds tegen beren aan.
Ook het woordmerk wil ik 3D kunnen gebruiken.
De samenstelling van het woordmerk, kan ik in dit stadium niet meer beïnvloeden, daar is al over besloten.

Nu met Blender experimenten heeft de voorkeur. Niet alleen (meer) in Photoshop en/of  After Effects.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 23:32:27 pm door Maria »