Topic: Ford thunderbird 1957  (gelezen 59080 keer)


Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2015, 23:57:52 pm »
wat een leuk project! zo te zien wordt het tot detail gedaan!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 23 augustus 2015, 01:46:52 am »
Zolang de pc het aan kan :)
ik ben nu 2 jaar verder vanaf de start met blender en dit is toch wel een uitdaging maar geen strubbeling en nu is een realistisch project, volblijven houden halfmonk vooral t eerste jaar , nu heb ik er schik in t gaat steeds beter , Blender vergt ruim 3 jaar studie in het algemeen.
Er is een tutorial aanwezig als backup ,we proberen t zonder te doen tot nog toe lukt het lol.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 01:52:21 am door Ruud »

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 23 augustus 2015, 10:55:36 am »
Ja met blender ben ik nog niet zolang bezig. Overstappen van AC3D vorig jaar. Heb simpele dingen gemaakt voor SL en heb wel aardig wat geld verdiend in een paar events daar. Jammer dat de meeste bedrijven liever willen dat de kandidaten 3dsmax of maya gebruiken, niet blender 3d, heb ik via via gehoord. Ik had gewild dat ik vanaf het begin gewoon blender gebruikte want AC3D is niet gratis maar ook niet compleet  ::)

wat gaat u doen met de auto als hij klaar is?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 23 augustus 2015, 12:01:43 pm »
Ik zat te denken om een kleine game te maken ook dat onderdeel van blender heb ik nog niet onderzocht, en het object is weer een aanvulling in de biliotheek .

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 23 augustus 2015, 16:47:15 pm »
Het eerste resultaat nog even bewerken maar het is me gelukt:)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2015, 16:55:27 pm »
Snel gedaan ziet er goed uit.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2015, 17:00:33 pm »
Ik zet zo de beschrijving neer, het patroon vind ik niet goed ,ik dacht dat ik de buiten ring plus buitenkant van de spaken kon roteren maar dat gaat niet de spaken blijven in positie. het is even puzzelen met de rotering en waar je de spaken plaatst, slechts 4 en een array.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 23 augustus 2015, 17:50:42 pm »
Gebruik een lange pen later met een loopcut op maat maken en de top verwijderen.
De velg bevat48 spaken verdeeld over 4 banen  360 graden delendoor 12 is 30 graden.
Beidde spaken hebben een hoek van 30graden -30 en 30 over de y-as deze twee bevinden zich op de achterste vels rand.


Vervolgens een cube gebruikt als hulp middel om het midden op te zoeken en de cursor geplaatst de origin van de linker en rechter spaak op hoogte gebracht.

Daar de spaken geroteerd dus niet in edit mode verplaatst naar de buitenkant van de velg.





De voorzijde hetzelfde ritueel en de spaken naar achter geplaatst en zo goed mogelijk proberen uit te lijnen.



Vervolgens de cursor naar het midden van het wiel gebracht en de origin van de voorste spaken naar de cursor en de spaken 30 graden gedraaid


Daarna de 4 spaken gejoint en ctrl a de rotatie schaal en locatie gereset en opnieuw de origin naar het centrum van de velg.
Een empty geplaatst en op de spaken een array modifier geplaatst.




En de empty 30 graden gedraaid.
Ik weet niet of iemand de uitleg snapt :)


De uitlijnig lijkt wel op mikado.

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 18:04:16 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2015, 13:53:19 pm »
Begonnen met de achterzijde, ik zag er tegen op  :)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2015, 14:21:46 pm »
Ik zie tegen het Wire Wheel op ;-)
Maar ik ben ook bezig met de achterzijde.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 24 augustus 2015, 14:44:48 pm »
Je hebt de belijning al klaar zie ik vanaf de voorkant auto tot onder de punt, ik was er mee aan het stoeien:)
Het wiel valt erg mee het is stoeien met 4 spaken en de binnen as zit uit het midden, deze foto staat er al nu een foto van de buiten velg als je kijkt naar de vels rand op de tekening kun je het zien, misschien helpt t :)

« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 17:24:32 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 24 augustus 2015, 16:19:33 pm »
Het is een heel gedoe om het vlak te krijgen ,de moeilijkste fase ligt nu achter de rug bijna een kwestie van invullen.
Achteraf zie je het licht lol.





« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 16:25:43 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 24 augustus 2015, 16:52:48 pm »
Ja inderdaad ik had ook al moeite met de achterklep.
Maar je gaat als een speer, gebruik jij ook de addon F2 die in blender zit?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 24 augustus 2015, 17:34:22 pm »
Nee gewoon modellen, het is wel een handige functie, ik kijk er later een keer naar.Veel aan het werk met loopcuts.
Perspectief zien is lastig ik heb mazzel dat ik bouwkundig ben vele tekeningen(handwerk) en bouwwerken gemaakt :)
De achterzijde heb ik een aantal keren geseperate zodat je de vertexen van voor niet ziet, mocht het mis gaan hooguit 2 vertexen met merge aan elkaar koppelen bij de deur ingang, t werkt handig.
Het kost wel concentratie volop .
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 17:44:00 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 24 augustus 2015, 17:41:26 pm »
Ik denk als het klaar is om een aftermatch te schrijven, veel dingen met dit model kunnen vereenvoudigd worden .
Maar daar ben ik het type weer niet voor :)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 17:44:48 pm door Ruud »