Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 136
1501
Onderhanden werk / Re: Ford thunderbird 1957
« Gepost op: 19 augustus 2015, 12:22:10 pm »
Hard surface modeling is niet mijn ding. Ik ben meer van de organische zaken. Toch vind ik de topics hierover erg leerzaam en prikkelend om naar te kijken. Wie weet ga ik me er ook eens aan wagen. Een tekening is geslaagd als iemand anders denkt:"dat wil ik ook eens proberen."dat denk ik nu dus je gaat helemaal goed.

1502
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 19 augustus 2015, 12:08:34 pm »
Alvast bedankt.  ;D

1503
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 19 augustus 2015, 10:25:35 am »
Ben ik heel brutaal als ik je vraag om de blend file van deze rig.
Ik heb net even geprobeerd om de veren met een "track to" te laten dichtklappen, dat ziet er beter uit. Maar de rig in zijn totaliteit begrijp ik nog niet. Waar begint of eindigt een chain welke bone heeft een "track to" welke bone of een "copy constraint"?


1504
Blender Interface / Re: Rigid Body Tools mis ik ?
« Gepost op: 18 augustus 2015, 17:13:09 pm »
Misschien een lullige opmerking, maar ik heb dergelijke zaken regelmatig bij de hand. Als ik dan ge scrollen, blijkt alles er gewoon te zijn maar staat het te ver naar boven gescrold. :-\

1505
Leden stellen zich voor / Re: Guus Jansen
« Gepost op: 18 augustus 2015, 16:14:41 pm »
Gauw publiceren erg benieuwd. Je bent trouwens niet de enige 50 plusser op dit forum, er zijn er aardig wat.
Jammer dat de huidige 3D mogelijkheden er nog niet waren toen we jong waren.

1506
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 18 augustus 2015, 13:55:51 pm »
Leuk om even door te nemen vanaf blz 20. Ik laat de veren van de hand als een waaier inklappen door ze te koppelen aan een bone die ik dan schaal. Ik zal ook eens kijken naar hoe jij het gedaan hebt met "track to". Ik denk niet dat mijn vleugelrig zo complex gaat worden. Mijn vogel wordt meer cartoonachtig, Maar als ik met een dergelijk project bezig ben kan ik het niet laten om toch ook te kijken hoe het met meer detail kan.

Het is een vingeroefeningproject (mooi woord bij Scrabble ). Als ik er wat vorderingen mee maak zal ik een apart topic maken. Het kan ook zijn dat ik over een uurtje er definitief mee stop. Al licht dat niet voor de hand.

1507
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 18 augustus 2015, 11:07:34 am »
Jij had voor dit project zo'n prachtige raaf gemaakt. Heb je dit naar aanleiding van een tutorial gedaan of ben je zelf aan de slag gegaan?
Als er een goede tutorial is, welke dan? Ik probeer nu een vogelrig te maken, maar dat valt niet mee. Vooral de vleugels. Het moeilijke vind ik bijvoorbeeld als de vleugel opgevouwen zit moeten de veren goed zitten en als de vleugels openklappen staan de veren ook weer anders.
Ik heb al wel wat vleugel tutorials doorgenomen en kom een heel eind, maar ben benieuwd hoe jij deze harde noot gekraakt hebt.

1508
Mededelingen / Re: afwezigheid
« Gepost op: 11 augustus 2015, 16:25:32 pm »
Ondanks alles gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat het schrikken is. Maar ik zou een wereld zonder mensen met het syndroom van Down minder mooi vinden. Al gaat het jullie ongetwijfeld veel energie kosten.

Mijn vrouw werkt op een zmlk en vindt het de leukste kinderen om mee te werken. Ze laten je de wereld op een andere manier zien. Ze zijn puur en eigenzinnig.

Een hartoperatie is natuurlijk erg ingrijpend en een heel spannende periode voor jullie, maar de chirurgen hebben volgens mij veel ervaring met een dergelijke ingreep.

Jammer dat je nu niet veel meer op het forum bent, maar het is voor het betere doel.

1509
Onderhanden werk en demo's / Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 07 augustus 2015, 11:39:35 am »
Je bent op veel fronten hard bezig. Heel leerzaam.

1510
Eindresultaten / Re: Stemmen vijfde challenge - Battlebot
« Gepost op: 03 augustus 2015, 19:54:33 pm »
Een punten systeem is technisch misschien latig, maar geeft wel een meer genuanceerd beeld. Ik ben wel blij dat IJp gewonnen heeft. Het is zo'n vreselijk trouwe DBC-lid. Prachtige inzending, terecht gewonnen.

1511
Animatie en Rigging / Re: hulp bij een logo animatie
« Gepost op: 03 augustus 2015, 19:49:30 pm »
Mooi.

1512
Onderhanden werk / Re: Slecht weer , Mooi weer !
« Gepost op: 02 augustus 2015, 10:07:18 am »
Kun je ook zeggen welke tutorial je hiervoor gebruikt hebt?

1513
Eindresultaten / Re: Stemmen vijfde challenge - Battlebot
« Gepost op: 01 augustus 2015, 09:33:58 am »
Een geweldige inzending dit keer. Komt dat door de maand extra? Sommige hebben het in een prachtig decor gezet. Ik ga vandaag nadenken hoe ik ga stemmen.

Is het niet een mogelijkheid om de volgende keer punten te geven. Iedereen mag dan bijvoorbeeld 10 punten verdelen hij kan dan meerdere inzendingen punten geven. Zo krijg je een beter beeld hoe het geheel beoordeeld wordt. Sommige liggen een fractie van elkaar af. Bijvoorbeeld Blenderbrammetje en Mortalae, toch geef ik waarschijnlijk maar een van deze twee mijn stem. Terwijl ze zeer dicht bij elkaar liggen.
Ik zou in dit geval 2 inzendingen 3 punten geven en 2 inzendingen 2 punten is bij elkaar 10 punten. Zo krijg je een beter beeld.

1514
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 31 juli 2015, 10:28:14 am »
@Blenderbrammetje Wauw. Ook de omgeving is mooi geworden. Heel boeiend plaatje.

1515
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 22 juli 2015, 08:29:38 am »
De straat is weer een nieuw object. Je kunt de straat zelfs in een heel nieuw project maken. Dus een nieuw Blenderbestand en dan later het poppetje er in zetten met append of link. Maar als begin zou ik het alleen als nieuw object doen.

Pagina's: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 136