Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 92
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 21 juni 2018, 18:26:05 pm »
Nu nog de uv juist zetten en klaar alle mappen ingezet.
Nu de bovenste texture bewerken.


2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 21 juni 2018, 10:21:12 am »
Inmiddels een flinke boost kunnen geven door de normal map en de colormap in gimp te bewerken.
Bij deze muur is de displacement de normal en colormap gebruikt de rest komt nog,ik ben blij met dit resultaat en denk dat het af is.
De streepjes die je ziet op 1 blok heb ik even neergezet en komen uit de normal map. nu zie je hoe sterk de normal map is.




nu bewerkt




3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 juni 2018, 11:10:29 am »
Nu de stootvoegen nog wat bijwerken.


4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 juni 2018, 23:01:37 pm »

Het pand eens opgezocht ,was nog een heel werk er is niet zoveel info. O Wil de onderkant is lelijk klopt :P

Het totale pand.


5
Animatie en Rigging / Re: Animation nodes addon: error na installeren
« Gepost op: 18 juni 2018, 17:47:29 pm »
Nee ,hij plaatst je bericht naar boven :)


6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 juni 2018, 11:14:03 am »
 :) Ja de fstop was niet helemaal juist, Ik was aan het spelen testen in deze instellingen en de composite mode.
Als het gebouwtje klaar is wilde ik wat met de sunbeam doen ook dmv een plane met gaten die licht doorlaten en node settings.
tijdens het werken test ik wat tussendoor :P
Het is nog steeds op eigen houtje aan het werk vanaf niks naar iets ,en eigen textures maken voor alles is het streven.
En dit moet zo gedetailleerd als mijn kunnen worden :P
Nu de producal texture en de texture samen is gevoegd wil ik deze fotograferen zodat het uiteindelijke resultaat als texture kan worden benut en worden bewaard.
De oude colormap dus vervangen .
Dus minder nodes nodig om deze kleur te verkrijgen,Wat MB's reduceert.

Alleen de colormap want de rest is goed en sluit aan.
Nu kun je een reeks color mappen maken mixen etc, watt uiteindelijk tot een mooier resultaat leid ,als het goed is :)
De eerste bewerking is nu bijna voltooid.

De schaling van de gevel, ik had diverse lagen een andere grote gegeven,nog even het 1 en ander corrigeren en de UV nog iets bijwerken.
 

7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 juni 2018, 21:48:05 pm »



8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 juni 2018, 09:34:29 am »



9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juni 2018, 12:48:09 pm »
Klopt Koos ik had de instelling iets veranderd, het euvel zit n de texture zelf,het midden vlak van de steen moet iets donkerder.
Daar door is de glossy overheersend.
Later werk ik het bij of probeer het :P
Nu eerst de UV met de togen. En dan 3 ramen met glas en lood ,dan is deze verdieping klaar.
Glas en lood ook weer een uitdaging met de glossy.

10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juni 2018, 21:55:22 pm »
Togen textures,valt nog niet mee hoewel t al vordert.


11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 juni 2018, 12:41:04 pm »
De mappen zeggen van wel :P
Ik werk highpoly totaal anders.
Een subdivide van 7.
De oppervlakte is ook van belang een groot gebouw en zeer scherpe details is het streven.

12
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 juni 2018, 11:09:05 am »
De dingen scheiden Koos elke map gebruikt een paar nodes dus valt mee.
Bij elkaar dan zijn t er veel  bomen en bos :P
Nu moet de glossy specmap nog geplaatst worden, Nu ik weet dat de texture ok is naar smaak laat ik het testen rusten.
Het model het muurtje weggegooid en degene die nodig is gemaakt.
Nu ik met de subdividemodifier modelleer  zijn gaten in de muur maken een probleem.
Door dat alles rond trekt,met de juiste topology kun je dit verhelpen.
Best even een puzzeltje maar te doen.
Een lagere resolutie is niet mogelijk denk ik  ,deze polygons heb ik nodig als minimum het project is uitstekend werkbaar.
Vandaag het pandje wat ankers maken roosters etc.




Hier zie je de topology.
Om met topology te werken schuif je de polygon over de slider en niet met G over de x,y of z maar met dubbel G .
Dat is de makkelijkste methode.
Zodat het canvas of plane zijn verdeling van de polygons zo goed mogelijk verdeeld,Smooth.

De plane is zover voorbereid op de gevel en de toog die apart getextured wordt.
Dit keer ga ik seams gebruiken met unwrappen voor de hoeken, nu had ik handmatig alles geplaatst.
Puur om te oefenen met wat ideeen en praktijk, met seam is alles strak geunwrapt.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 juni 2018, 01:17:22 am »
Toch nog even bezig geweest de AO map geplaatst.
Wonderwel geeft deze map zoveel invloed dat er een aantal problemen al oplossen met de eenheids worst de accenten worden nu duidelijk zichtbaar en realistischer.
De voeg precies zoals ik het in gedachten had om te maken .
Nog een paar mappen te gaan.

Occlusionmap





14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juni 2018, 15:58:28 pm »

15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juni 2018, 15:23:42 pm »
Toch is het leuk als je er in duikt, ik vermaak me al dagen met een paar stenen lol.

Pagina's: [1] 2 3 ... 92