Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 95
1
Onderhanden werk / Pand Beverwijk.
« Gepost op: 19 juli 2018, 12:27:09 pm »
Ik start er een topic aan.













2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 juli 2018, 16:22:51 pm »
Ook weer een beetje eigen smaak er in ,vanaf de foto's moet je wel:)
Dit keer sneller geen proefjes met de textures en append gebruiken de trap gevel is in feitte al gemaakt. :P
Aannemerij en later 12 jaar natuursteen.
Boreel, jhr. G.S. ; Noord-Holland   opdrachtgever   
Nieukerken van, M.A. ; Noord-Holland   architect / bouwkundige / constructeur   
Nieukerken van, J.J. ; Noord-Holland   architect / bouwkundige / constructeur
Ik heb het vermoeden dat het andere pandje ook uit zijn hand kwam.
Een mooie stijl, Wat mij altijd tegen hield om gebouwen te bouwen was dat ik ze teveel gemaakt en getekend had voor het werk, strontziek van eigenlijk :)

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 juli 2018, 14:48:53 pm »
Ander pand aan het bouwen.

In de echte wereld heb ik daar het terras en de trap ooit gemaakt.




4
Mededelingen / Re: Postimage
« Gepost op: 17 juli 2018, 20:31:57 pm »
Ik baal van ze alle fotos zijn gewoon weg.
Maar wat je zegt is bijna overal zo.
Veel pagina's hier kunnen dan ook verwijderd worden door dat de uitleg weg is.

5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 juli 2018, 22:46:00 pm »
Schoenepoets :P

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 juli 2018, 21:46:17 pm »
Beetje aan het mixen met de deur :P


7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 12:58:37 pm »
Een ja en een nee want de 2.8 is gebouwd op dit concept, allemaal net even anders.
Ach en zolang we onze kennis maar delen komt het goed :)

8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juli 2018, 11:09:18 am »

9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 21:46:54 pm »
Ja dat lukt wel, de nieuwe shader workflow is net even anders,raar dat er zo weinig van bekend is.
Nu weten we het met zijn allen :P

10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 18:28:52 pm »
Ok dank je ijp.
Probleem opgelost.

11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 17:19:37 pm »
Kijk de video Wil precies in deze verteld hij waar ik op doel.
Even voor de duidelijkheid, Normal displacement map, occlusionmap, specularity, namen die bekend zijn over mijn 5 jaar blender, en wat is een roughnessmap of een glossymap ,nooit van gehoord.
Verwarrend dit  :-\

12
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 14:42:38 pm »
Waar haal ik een gloss map vandaan? De setting op de roughness input staat goed,mits ik de glossmap heb.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juli 2018, 12:51:57 pm »
De ondergevel mappen zijn nu klaar de UV op de juiste plaats en nu de materialen.
Met de BSDFshader merkte ik op dat er andere mappen worden gebruikt waarvan ik het bestaan niet weet, in plaats van de specular map een glosmap, er is niet zoveel info over te vinden hoe je dit maakt er maar eens induiken of weet iemand dit.
Deze map is al jaren in omloop maar met de principle shader nodig schijnt.
De mappen van de ondergevel zijn gemaakt in blender zelf.
 
De ondergevel de standaard colormap texture gebruikt de displacement en de normalmap en specc en occlusion .






14
Modelleren / Re: Modelleren - meshes verbinden of niet?
« Gepost op: 12 juli 2018, 19:49:32 pm »
Meerdere objecten is het makkelijkste net als de onderdelen van de trompet los, aan elkaar verbinden is lastiger bij animaties bijvoorbeeld.

15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juli 2018, 16:41:18 pm »
Materialen zijn tijdelijk nog niet af Wil :P, de normalmap occlusion enz zijn gereed de kleuren map moet ik nog  bekijken en dan te hopen dat ik het er heen kan brengen, ook de kijkhoeken zijn van belang bemerkte ik.
En proost :D
Dirtmaps moeten nog worden toegevoegd om het realisme naar voren te halen

Pagina's: [1] 2 3 ... 95