Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JvL

Pagina's: 1 ... 10 11 [12]
166
Onderhanden werk / The way of the samurai
« Gepost op: 16 december 2013, 23:59:58 pm »
Mijn video editing avontuur is bijna voorbij en het eindresultaat komt begin januari online dus de link plaats ik dan in een ander topic.
Maar voorlopig is het tijd voor een nieuwe animatie waar ik alvast een start mee heb gemaakt. Het wordt een animatie van een samuraimeisje in mangastijl maar verder wil ik er nog niet teveel over kwijt. Ik ben van plan om voor deze animatie in dit topic zoveel mogelijk updates te geven zodat de mensen die er interesse in hebben het hele proces kunnen volgen.

Op dit moment ben ik nog bezig om het character te modelleren maar als dat achter de rug is ga ik een storyboard maken die ook zal posten. Tijdens het animeren zelf zal ik ook zoveel mogelijk updates geven tot aan het eindresultaat.

Onderstaande afbeelding is het begin van het basemodel dat ik nog verder zal gaan aanpassen maar het eerste doel was om een basemodel in mangastijl te maken en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben maar ze is nog te lief dus dat moet veranderen. Het haar zal ook nog anders worden want ik wil haar een lange zwarte staart geven met kortere vlechten aan de zijkanten. Ze krijgt ook redelijk traditionele kleding aan.




Ik heb maar even balkjes geplaatst want je weet maar nooit of er kleine kinderen meekijken.  ;)

167
Animaties / Llyr Studio animatie
« Gepost op: 23 november 2013, 15:41:58 pm »
De animatie waar ik al een tijdje mee bezig was (met onderbrekingen) is eindelijk zo ver gereed dat ik hem nu maar eens post. Ik wil wel nog een paar kleine dingen tweaken maar dat is voor een ander tijdstip want er ligt nog genoeg werk op me te wachten. Het is is een animatie met soundtrack dus zet je geluid aan.
http://www.youtube.com/watch?v=iaEgI4WczNo

168
Traditionele artwork / En nog een Photoshop
« Gepost op: 25 september 2013, 23:49:13 pm »
Vanavond nog maar even met Photoshop aan het spelen geweest. Ik krijg nu echt de smaak te pakken.



169
Leuterhoek / Even wat anders......
« Gepost op: 24 september 2013, 20:33:11 pm »
de laatste tijd ben ik nonstop met Blender aan het rommelen geweest dus ik vond het even tijd om wat anders te doen. Nu had ik al een tijdje op de planning staan om mijn Photoshop vaardigheden weer eens wat op te waarderen.
Om dat te bereiken heb ik er wat tutorials (voor de verandering  :roll: ) tegenaan gegooid.
Ik moet zeggen dat het een welkome afwisseling is dus ik kan over een paar dagen weer met frisse moed aan mijn Blenderprojecten beginnen.



170
Onderhanden werk / WIP - nieuwe logoanimatie
« Gepost op: 28 augustus 2013, 23:55:57 pm »
Hier werk ik dus op het moment aan. Hij is nog lang niet af en er ontbreken dus nog een heleboel dingen.
Het is maar een fragment van de totale animatie en het is op een hele lage resolutie maar ik dacht ik laat hem toch alvast zien.
http://www.youtube.com/watch?v=SR1jvphH-6w&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA

171
Onderhanden werk / Character Model
« Gepost op: 28 augustus 2013, 01:50:14 am »
Even een tussendoor projectje. Ik ben een Character Model aan het maken als basis voor allerlei dingen. Hij is nog niet helemaal af en ik moet hem ook nog riggen natuurlijk.



172
Leuterhoek / Website of blog
« Gepost op: 24 augustus 2013, 18:09:43 pm »
Bij deze dus even mijn vraag in een nieuw topic om het andere niet verder te vervuilen.

Ik wil dus iets opzetten waar ik idd de dingen die ik maak kan showen. Dit hoeft dus niet alleen Blender te zijn hoewel het wel allemaal met 3D modelleren en animeren te maken heeft.
Voor mijn werk maak ik b.v. 3D modellen van gebouwen (beton en staalconstructies) in Revit (Autodesk) en maak ik zogenaamde 4D planningen in NavisWorks (Autodesk). Dit zijn eigenlijk ook animaties van de bouw van een project. Hetzelfde heb ik ook al een keer in Unity 3D (game engine) gedaan en daar zelf ook scripts voor in elkaar geknutseld.

Nu zou ik graag een blog of website willen hebben waar ik dit soort zaken per categorie op kan zetten als een soort van CV en waar mensen eventueel op kunnen reageren of vragen stellen. Ook wil ik mensen op de hoogte houden van projecten waar ik op dat moment mee bezig ben en geregeld een update geven van de stand van zaken.

Nu is dus mijn vraag kan ik dat beter door middel van een website of een blog doen? En in het geval van een website hoe pak ik dat dan het best aan (ik weet hier dus echt helemaal niets van af) en welke software? En in het geval van een blog waar moet ik dat dan doen en zijn daar ook nog beperkingen in te bedenken?

Ik heb wel het een en ander opgezocht op internet maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik kom ernstig tijd te kort om mij daar helemaal in te verdiepen dus als iemand mij een duwtje in de juiste richting zou kunnen geven dan zou ik al enorm geholpen zijn.

173
Leuterhoek / Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 21 augustus 2013, 22:00:30 pm »
De topictitel zegt het al: Met welk of wat voor een project ben je op dit moment bezig of staat op korte termijn op de planning?

Is het iets wat je nog niet eerder gedaan hebt en waar dus een redelijke uitdaging in zit of speel je op safe en doe je gewoon iets waar je zeker van weet dat je het tot een goed einde kunt brengen?

Dit is gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant waar andere mensen mee bezig zijn en wat voor doelen zij voor zichzelf stellen.
Misschien ook niet onbelangrijk, welke van de talloze opties in Blender gebruik je hiervoor?

Ik zou zeggen: Brand los!


Ik zal zelf aftrappen. Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe logoanimatie waarbij een logo uit de zee (Ocean simulator) omhoog komt waarbij het wateroppervlak reageert op luchtbellen die beweging en schuimvorming veroorzaken (Dynamic Paint). Er moet natuurlijk ook water van het logo afdruipen en terugvallen in het water. Hoe de animatie gaat eindigen ben ik nog niet helemaal uit maar het wordt iets met fel licht.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er gaandeweg achter ben gekomen dat ik de lat behoorlijk hoog heb gelegd voor mezelf. Niet zo zeer wat betreft hoe de elementen allemaal op elkaar reageren maar meer om het er overtuigend uit te laten zien maar dit is wel een project wat ik moet en zal afronden. Afhaken is geen optie!  ;)
Tot nu toe is het bij zonder leerzaam geweest.

Ben benieuwd naar jullie verhaal.

174
Animaties / Intro + animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 12:47:55 pm »
Dit is de intro  uit mijn vorige topic maar dan gecombineerd met de eigenlijke animatie waar het om gaat. De complete animatie is bedoelt als intro voor filmpjes die een vriend van mij maakt.
http://www.youtube.com/watch?v=zyvGso40g2U&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA


Schiet maar raak! ;)

175
Animaties / Intro voor animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 02:09:56 am »
Dit intro heb ik speciaal gemaakt om voor een andere animatie te plakken. Het was de bedoeling dat de intro qua stijl bij het onderwerp van de animatie paste. Dat is lastig te beoordelen zonder deze animatie maar die zal ik ook snel posten.
http://www.youtube.com/watch?v=koVz2EktFhU&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA

Geef gerust je mening want ik ben altijd benieuwd naar de ideeen van andere mensen.

Grtz.

176
Leden stellen zich voor / JvL
« Gepost op: 18 augustus 2013, 00:43:18 am »
Hallo, ik ben JvL en ik ben ongeveer een jaartje aan het rommelen met Blender voor mijzelf en af en toe voor anderen. Het werken met Blender bevalt mij prima omdat het een zeer veelzijdig programma is vergeleken bij andere software waar ik mee werk (vnl. Autodesk).
Ik hoop hier nog het een en ander op te steken van de mensen hier.

Grtz. JvL

Pagina's: 1 ... 10 11 [12]