Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - GuusJ

Pagina's: [1] 2 3
1
Over Blender / Kleur tekst aanpassen in N menu
« Gepost op: 11 oktober 2023, 17:17:52 pm »
Beste Blender gebruikers,

Ik probeer om de tekst van het N menu  (tekst in de tabs) in kleur aan te passen. Maar vind zo niet waar ik dat moet doen.
Wie helpt ?

Groet, Guus

2
Blender Interface / KitOps Pro 2 Ryan Edition werkt niet ?
« Gepost op: 03 oktober 2023, 10:22:00 am »
Beste Blender gebruikers,

na een lange periode van ziekte weer langzaamaan begonnen met het opzetten van een Blender systeem.
Op mijn PC staat nu Blender 3.6.4 LTS. Ik wil KitOps 2 Pro Ryan Edition installeren als begin, maar krijg een foutmelding. Zie bijgevoegde afbeelding. Wat gaat hier verkeerd. En deze verzie van KO niet geschikt voor verie 3.6.4 ?

Met groet,




3
Animatie en Rigging / Blender 3.2.1 Bake functie
« Gepost op: 18 juli 2022, 12:27:15 pm »
Beste DBC leden,

Ik ben een tutorial van Ducky 3D aan het volgen. Ik heb de ringen gemaakt en er een extra  sphere aan toegevoegd.
Alles tot zover naar mijn tevredenheid. Nu moet ik de Bake functie uitvoeren. Maar deze is onder versie 3.2.1
blijkbaar anders dan die van de tutorial.



Ik heb "Bake all Dynamics" geprobeerd, maar de viewport geeft de animatie schokkerig weer.
Wat zie ik over het hoofd ?

Met groet,

Guus

4
Over Blender / Re: Kleuren fonts tabs (N Panel) aanpassen
« Gepost op: 29 mei 2022, 15:13:46 pm »
 Properties > Themes > 3D Viewport > Theme Space > Region Text

5
Over Blender / Kleuren fonts tabs (N Panel) aanpassen
« Gepost op: 28 mei 2022, 16:57:24 pm »
Hoe kan ik de kleuren van de fonts in de tabs van het N Panel aanpassen ?

Groet,

Guus

6
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 28 mei 2022, 16:56:12 pm »
We blijven voorlopig toch maar bij een PC. De Mac Studio is een prachtige machine. Maar even buiten mijn budget.

7
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 22 mei 2022, 20:39:11 pm »
Een laptop is misschien handig voor als je naar een opdrachtgever gaat. Zelf vind ik het werken achter een of
twee beeldschermen van 27 inch prettig.

Mijn oude PC uit 2015 kan versie 3.1 van Blender slecht hanteren. Dus een zwaardere PC is welkom.

8
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 22 mei 2022, 14:56:07 pm »

9
Over Blender / PC of Mac ?
« Gepost op: 22 mei 2022, 12:19:04 pm »
Beste Blender gebruikers,

Mijn huidige PC uit 2015 is aan vervanging toe. En dus tijd om uit te kijken naar een alternatief. Zelf ben ik er gecharmeerd van de Apple producten. Dus een vraag aan jullie. Is het verstandig (lees handig) over te stappen
naar bijvoorbeeld een iMac ? Of een MacPro (de beschuitbus zwart) Hoe gaat het met de door mij in het verleden aangeschafte plug-ins (ZIP).
Daarnaast werk ik het liefste op twee schermen. Dus een iMac met tweede scherm er naast.

Wie kan en wil mij hierin informeren.

Met groet,

Guus

10
Blender Interface / Re: Decals in KitOps
« Gepost op: 07 juni 2021, 10:15:29 am »
Op een of andere manier lukt het mij niet om dit zo in te stellen dat het mij bevalt. Ik heb afgelopen weekend
DecalMachine aangeschaft. En ingesteld volgens de tutorials van zowel Machin3 als de videos op het YT kanaal.
En het werkt !

Groet, Guus

11
Blender Interface / Re: Decals in KitOps
« Gepost op: 02 juni 2021, 17:02:15 pm »
Jammer, maar helaas. Ik heb de stappen van Chipp Walters gekopieerd. Maar dan krijg ik hetzelfde te zien in
Blender dan dat ik al had. Ik had een mapje met decal gekocht van RU Tuts, en ook daar hetzelfde probleem.
Ik heb een mapje RU Tuts gemaakt en daarin de oorspronkelijke map RU Tuts ingezet. Wanneer ik daar dan naar verwijs zie ik de map RU Tuts en als ik daar dan op klik de inhoud van die map. Morgen maar eens proberen op dat voor die andere decals ook lukt.

12
Blender Interface / Re: Decals in KitOps
« Gepost op: 01 juni 2021, 20:39:26 pm »
@Ijpe,

Ik ga dat morgen eens bekijken. Laar dan ook een reactie achter.

13
Blender Interface / Decals in KitOps
« Gepost op: 01 juni 2021, 19:34:59 pm »
Yep. Heb ik weer. Twijfels over de juiste rubriek  >:(

Ik gebruik Blender 2.93 Beta. En heb onlangs KitOps Pro 2.20.7 Bronson Edition aangeschaf.  Bij KOP zitten standaard een aantal decals.
Deze staan in in C:\gebruikers\xxx\appdata\roaming\blenderfoundation\blender\2.93\scripts\addons\kitops\master\\Mil_box
Met het tabblad N verschijnt KitOps. En onder Mil_Box verschijnen dan de decals die beschikbaar zijn.
Nu heb ik een aantal andere decals gekocht met de naam  SciFi decals. De map heet dus zo. Als ik deze map copieer naar de master folder en die als map aangeef in Preferences > KitOps dan zie ik alle decals los van elkaar, dus niet in een map zoals Mil_box. Ik heb de aanwijzingen van Chipp Walters opgevolgd, maar zonder resultaat.
Wat zie ik hier over het hoofd. Ik wil dus niet de losse decals zien maar de map. Want bij nog meer decals is het overzicht dan snel weg. Wie helpt ?

Met groet,

Guus

14
Hardware / Re: Blender 2.80 is zo traag ?
« Gepost op: 02 mei 2021, 14:41:16 pm »
Tot zover bedankt voor de reacties . Maar mijn PC, een dual Xeon 6 core met 32 Gb RAM en een M5000 kaart aanboord
is nog steeds erg traag. Wanneer ik van wireframe mode overstap naar rendermode loopt de PC vast.
ik ben mij aan het orienteren op een RTX 3080 en dan met Blender RTX versie. Maar de RTX kaart(en) zijn erg slecht
verkrijgbaar. En als ze (gebruikt ?) worden aangeboden is de prijs extreem hoog.
Wel staan er hier en daar HP Omen PC's aangeboden met eem Intel i9 processor, 32 Gb RAM en een RTX3080.
(HP OMEN GT13-0635nd) Dus ik zit nu met de vraag, oude PC de deur uit een een Omen aanschaffen of wachten op een betaalbare RTX3080 en hopen dat dat dan de gewenste resultaten opleverd.
Ik hou me momenteel veel bezig met hardsurface modeling en gebruik o.a. MeshMachine, KipOps2 Pro, DecalMachine, KitOps Bevel en EEVEE materials.
Wat zouden jullie doen ? Een RTX in mijn bestaande PC plaatsen en hopen dat het goed komt of toch vor de Omen
(of gelijkwaardig) gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik ondertussen versie 2.92.0

Met groet,
Guus
3D Content Creator

15
Hardware / Re: Blender 2.80 is zo traag ?
« Gepost op: 24 april 2021, 15:22:02 pm »
Tja,

Aldoende leert men. Ondertussen zit Blender al weer op versie 3.0.0. Alpha.
Ondertussen al wel bezig geweest met een andere grafische kaart. Maar de RTX-en zijn momenteel nergens te koop,
de tweedehandse die op de diveese kanalen te koop zijn worden in een keer 2 รก 2.5 keer zo duur. De cryptominers
hebben blijkbaar de RTX-en in grote getale ingekocht. En dan blijft er voor ons 3D-ers niet veel meer over.
De RTX 4000, 5000 en 8000 zijn nog wel te koop. En redelijk duur.
Ik weet niet of Blender (in het algemeen, geen specifieke versie) op een iMac sneller is dan op een PC.
Maar ik zag een stevige iMac op internet staan.
iMac 27 Inch 2019 5K
Processor i9 3.6 Ghz 8-cores
RAM: 32GB Ram
Harddisk: 1TB NVMe SSD
Graphics: Radeon Pro Vega 48 8GB


Is dat een machine die goed met Blender uit de voeten kan.
Ter illustratie: de demofile van de Blender site Mr. Elephant heeft op mijn PC (M5000 kaart) meer dan 25 minuten nodig om te renderen.

Wie kan mij hierin adviseren, de iMac is scherp geprijsd.

Groeten,

Guus
3D Content Creator

Pagina's: [1] 2 3