Topic: cycles; meerder computers samen laten renderen  (gelezen 4063 keer)


Offline human82

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 september 2017, 20:51:43 pm »
Graag zou ik gebruik maken van meerdere computers om het renderen te versnellen. Na enig opzoekwerk blijkt dat vooral de renderfarms hiervoor gebruikt worden. Nadeel lijkt me echter dat je ook je eigen computer ter beschikking stelt en dus aan snelheid zal moeten inboeten tijdens het dagdagelijkse werk. Als ik rondneus op het internet lijkt dat het combineren van persoonlijke computers (voorlopig) niet mogelijk is.

Samengevat; kan iemand me vertellen of er alsnog een mogelijkheid is om je persoonlijke computers in te zetten om het renderen te versnellen?

Alvast bedankt!

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2017, 21:17:25 pm »

Offline human82

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2017, 21:26:29 pm »
Eerst en vooral bedankt voor de tip! Deze lijkt echter momenteel niet beschikbaar te zijn.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 september 2017, 07:14:03 am »
Gebruik dropbox of een andere cloud en meerdere computers die elk een segment aan frames renderen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 september 2017, 12:21:24 pm »
Eerst en vooral bedankt voor de tip! Deze lijkt echter momenteel niet beschikbaar te zijn.

even registreren op de site en dan is ie beschikbaar volgens mij.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 september 2017, 14:11:45 pm »
Hoi Human82, Ik weet niet of je 1 plaat wil renderen of een animatie. dit stuk gaat over een animatie,

Als je meerdere computers hebt en je wil dat koppelen aan elkaar... Ik heb verschillende computers in een netwerk staan en gebruik LokiRender.
Ik heb het niet uitgebreid getest maar wat ik teste deed wel wat ik wilde. Het is wel wat ouder en ontwikkeling staat volgens mij stil. Van wat ik heb begrepen is er wel iets anders in de maak voor blender maar nog niet volledig functioneel.
Wat Ruud zegt werkt ook natuurlijk.
bijvoorbeeld
1e pc doet eerste 50 frames.
2e doet laatste 50 frames.


groeten

Offline human82

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2017, 14:59:44 pm »
Eerst en vooral bedankt allemaal voor de reacties! Deze kwam ik tegen en lijkt me wel een goed optie.  https://www.youtube.com/watch?v=y3EcpkwLCFI komt denk ik overeen met de aangereikte oplossingen hierboven...