Topic: Geluidtoepassing  (gelezen 26030 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #60 Gepost op: 12 juli 2014, 13:00:30 pm »
Het is nu duidelijk een mannetje en een vrouwtje.
Dus nu shift D  shift D  shift D  shift D  en animeren. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 12 juli 2014, 20:39:54 pm »
Dat laat ik aan het mannetje en vrouwtje over  :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 31 juli 2014, 13:17:23 pm »
Na de zomerstop weer begonnen met het project ik ben gestart met een nieuw figuur in de scene , tot aan de winter bezig met het modeleren van de instrumenten en figuren :)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #63 Gepost op: 31 juli 2014, 13:33:02 pm »
Gaat de schilpad als drum dienen?  ;)

Ziet er goed uit hoor dat begin van het schild. Ga je het aantal vertices verlagen of laat je het zo?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2014, 13:35:29 pm door JvL »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 31 juli 2014, 14:00:20 pm »
Ik wilde dit zo laten de opbouw laat het niet anders toe, een schild is nogal grillig, wat me opvalt het is best lastig om van alle aanzichten de juiste ronding te verkrijgen een goede oefening.
Het model is ook gesubdivide voor eind resultaat eens kijken waar dit schip strand .
Ik denk als drummer inderdaad :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #65 Gepost op: 31 juli 2014, 14:18:12 pm »
Zo'n schild is inderdaad wel een uitdaging qua vorm. Heb je de rondingen met proportional editing gemaakt?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 31 juli 2014, 14:27:50 pm »
Gedeeltelijk ik heb alle varianten van smooth vertex tot proportinal gebruikt soms extruden soms vanuit 1 vertex , het is zeker een uitdaging het leek makkelijk niets van waar, geduld en doorzetten is de key :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2014, 20:06:08 pm »
Ruud je bent goed bezig met het modeleren maar ken je de F2 Add-on van blender ?

Om opjecten glad te maken is het misschien een optie om sculptmode te gebruiken daar zit  Flatten en Fpolish in.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 31 juli 2014, 20:14:46 pm »
Ja klopt ik ben eigenwijs en doe het ouderwets, om de reden dat je de basis dan goed snapt. :)
Het was de bedoeling om met dit object te gaan sculpten een schildpad zijn schild heeft groeven enzovoorst terwijl waaar je in werkt een soort vierkant is dus makkelijk om te leren lijkt mij, eerst de opzet naarmate je wat meer hebt staan word het makkelijker om de ronding te bepalen.
Ik werk  met verschillende afbeeldingen van top en rechts voorkant  niets , was het doel om het zelf met wat fantasie en wat hulp van 2 foto's te doen puur het modeleren daarna wil ik in de sculptmodus duiken , een hoop te leren weet inmiddels wel iets daarvan, nu ben ik er aan toe fase 2 in blender om sculpten te leren :)
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2014, 20:16:55 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 31 juli 2014, 20:33:56 pm »
Nu ben ik 1 jaar bezig met blender zoveel inhoud elk gedeelte heb ik even aan geproefd inhoudelijk weet je dan net even te weinig om er in te duiken dus je moet dan stoppen omdat je een ander gedeelte niet goed kent, ik had mezelf een soort schema aangesteld ik hoop dat t werkt, door al die bomen en addons zie je soms niet meer waar je bent, terug naar de basis en die heeft al veel in huis , ik hoop dat deze groep bij elkaar blijft wat dit aangaat lopen we allemaal een beetje gelijk op vind ik leuk om te zien. 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #70 Gepost op: 31 juli 2014, 23:43:54 pm »
Die basis is zeer belanrijk maar deze addon maak modeleren alleen een stuk sneller je zou het toch eens moeten proberen je zal met deze addon geen rsi krijgen  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ImSNOuvkKsw

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 02 augustus 2014, 09:12:33 am »
Inderdaad een handige tool ook makkelijk met materialen  ik ben altijd bang dat ik het overzicht verlies door de vele tools die er zijn :) Het schild gaat naar het zin de bovenkant is voor zover in model nu de onderkant, een leuk project een schildpad modeleren het kan natuurlijk ook simpeler ieder gedeelte is hier apart gemaakt.



« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2014, 09:35:50 am door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #72 Gepost op: 02 augustus 2014, 10:25:09 am »
Het is natuurlijk altijd leerzaam om het zo te doen maar het kan inderdaad wel makkelijker/sneller.
Wat je je altijd af kunt vragen is of je zoveel detail nodig hebt voor je einddoel (zal het echt zichtbaar zijn) of had je het ook met texturing en bumpmapping kunnen bereiken? Een combinatie van de twee is ook natuurlijk mogelijk.