Topic: image or movie  (gelezen 4029 keer)


Offline Henk

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 februari 2014, 21:44:19 pm »
wie weet raad ik wil een foto op een  bewegende kaart  plaatsen heb het object een kleur gegeven wil vervolgens de foto inladen maar dat doet hij niet ik heb een heel project klaar  ik heb een ander project geopend dan doet hij het wel hoe kan dit ??????
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2014, 09:35:40 am »
Henk probeer dit eens maar maak een mapje op je computer met daarin je blend.file en de image.png die je wilt gebruiken op je bewegende kaart.

1: selecteer je bewegende kaart.
2: Ga naar Textuur in het rechter menu en kies image or movie en bij open, klik op het kruis en verwijder je de bestaande image.
    Klik nu op open en zoek je de image.png image in de map die je hebt aangemaakt.
3: Zet bij Mapping/ genereted op UV.
4: Bij Default boven in de balk kies je UV Editing.
5: Zet rechter venster 3d View in Edit mode.
6: Klik onder in de balk in het linker scherm de UV/image-Editor, hier zie je New klik rechts je op het kruis, nu verwijder je ook hier de bestaande image
    klik nu naast New op het A4 tje en kies je image.png image die zie je hier gelijk te staan.
7: Zet Blender boven in de balk weer op default en zet hem onderin de balk Naast Edit mode op textuur
     Nu moet je de image.png zien op de bewegende kaart.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2014, 00:20:25 am »
Juist. Heb ik verder niets aan toe te voegen.

Maar wel ff op te merken dat je in Blender ook Import images as planes hebt.
Dan is alles al keurig voor je gemapt ook, je kunt die planes gewoon subdividen zonder je mapping te verknoeien.En animeren...
Is wel een add-on, dus je moet bij de add-ons ff import planes as images aanvinken.
Dan verschijnt ie als optie bij Start/Import als "import images as planes"....
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Henk

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2014, 21:33:22 pm »
ik heb nog een ander probleem als ik een afbeelding wil inladen met open dan heb ik de afbeelding die ik hebben wil vervolgens klik ik open image maar dan blijft het preview schermpje zwart normaal moet je dan toch de afbeelding kunnen zien hoe kan ik dit veranderen dus de afbeelding komt niet in het project
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2014, 23:45:08 pm »
Henk,
Ik kan er een heel verhaal van maken maar als je deze tutorial bekijkt dan moet het zeker lukken.
Lukt het dan nog niet dan moet je je blend.file  bvb met dropbox delen zodat we kunnen kijken wat er mis is.

http://www.youtube.com/watch?v=1nCJfC2p ... re=related
Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »