Topic: Opzetten en toekomst community  (gelezen 8613 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 31 mei 2012, 10:21:52 am »
Met dit stuk wil ik, als stichter van deze community, aangeven wat mijn drive, motieven en plannen zijn met deze community. Ik heb deze community gestart omdat ik zelf op zoek was naar een community, en deze niet kon vinden. In mijn zoektocht kwam ik veel gebruikers tegen die op fora vroegen of er een NL community was, of dat er een gestart kon worden. Dit kwam echter niet van de grond, gezien het feit dat er tot voor kort nog geen een was.

Ik heb dit forum hiervoor opgezet. In eerste instantie op een subdomein van mijn eigen domein. Dat domein heb toch staan en er was nog ruimte voor een extra site. Hierdoor kost het niets en is het nog lekker flexibel voor de toekomst. Mocht de community nu uitgroeien tot een volwaardige community, en mijn site hiervoor niet voldoende presteren of dat er vraag is naar een eigen domein, dan kan de site altijd nog verhuisd worden naar een eigen domein.

Ikzelf heb bijna nog geen ervaring met fora, community's of Blender. Vooralsnog ben ik een enabler. Ik zorg ervoor dat er een community kan komen. Ik ga deze dus niet alleen bouwen. De community zal dus gedragen moeten gaan worden door meer leden, dan alleen mijzelf. Het forum zal voorlopig door mij onderhouden worden (technisch gezien, bedoel ik), en qua inhoud door moderators (die op dit moment nog gevonden moeten worden). De input zal natuurlijk van de leden zelf moeten komen.

Vanaf dit moment zal moeten blijken of er echt een vraag is naar een Nederlandse community voor Blender. Stelt de community na een paar maanden nog niets voor (maar een paar leden, die niet actief zijn), dan hef ik deze weer op door middel van het verwijderen van het forum.

Mocht je dit dus lezen en interesse in een Nederlandse Blender Community, nu of in de toekomst, registreer je dan en laat van je horen!

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Joris

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2012, 20:40:22 pm »
Zeer goed initiatief, bij dezen wil ik dan ook mijn steun aan de community tonen. Er zijn volgens mij best wel veel Nederlanders die behoefte hebben om elkaar virtueel op te zoeken. Zowel privé of zakelijk met de zelfde reden: om bij te blijven met de ontwikkelingen rondom Blender.

Een community groeit niet vanzelf, daarvoor hebben we hard hulp nodig van andere Nederlanders die willen bijdragen aan een forum. Iemand ideeën hoe we deze community een impuls kunnen geven?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2012, 08:04:39 am »
Ik probeer ze vooral op te zoeken op de plekken waar de meeste Blender gebruikers komen.
Op Blender.org heb ik me aangemeld bij de development groep, om me tegen de vertaling van de UI van blender aan te bemoeien, hopend dat daar Nederlanders zitten.
Op Youtube zoek ik nederlandse tutorials en neem nodig ik de posters van deze tutorials uit op dit forum..
Op blenderartitst is als nieuws geplaatst dat de community er is en probeer dat in zoveel mogelijk posts te verkondingen. Nu gaat dit nog lastig omdat ik nog niet veel kan reageren op inhoudelijke vragen, ben zelf ook nog beginner.
Maar we zouden als leden de url naar deze community kunnen meenemen in onze handtekeningen op andere fora.
De leden zouden hun sociale netwerk kunnen gebruiken om het nieuws te verkondigen, tegenwoordig zit iedereen toch op facebook, twitter, hyves, etc.

Dit is zoiezo een onderwerp wat bij mij constant door mijn hoofd schiet.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2012, 13:17:41 pm »
Leuk initatief!
Op 3dhype is ook een blender subforum. Heel actief is het niet terwijl je dat wel zou verwachten. De vraag ernaar heb ik al diverse keren gezien zoals jij aangaf.
Ooit is ook pixelpraat.nl gestart, maar die is sinds 2007 oid ook niet meer echt levend. Zelfs de domeinnaam verwijst niet meer naar het forum.
In elk geval veel succes. Ik zal het in de gaten houden, maar ben niet meer zo actief met blender.

edit: het forum van pixelpraat lijkt zowieso wel een oude kopie.
Nog een nederlands blender fora draadje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198713. Niet druk maar gegarandeerd een snelle reactie.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2012, 17:33:10 pm »
Onze site is nu vermeld op Blender.org! De eerste NL community staat erop. Had ik 6 weken geleden al aangevraagd...
Nu zullen alle NL blender beginners ons ook daar kunnen vinden.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2012, 19:17:40 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Onze site is nu vermeld op Blender.org! De eerste NL community staat erop. Had ik 6 weken geleden al aangevraagd...
Nu zullen alle NL blender beginners ons ook daar kunnen vinden.

hmmm, ik mis weer een link  ;)

Je bedoelde dit http://wiki.blender.org/index.php/NL/Main_Page ???
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2012, 20:45:54 pm »
Ik deel alleen een link als ik denk dat leden hier persé naar moeten kijken.

http://www.blender.org/community/user-community/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2012, 20:47:28 pm »
Citaat van: "PKHG"
Je bedoelde dit http://wiki.blender.org/index.php/NL/Main_Page ???

Dat is trouwens ook deels mijn werk ja.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blendercourse

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
    • http://blendercourse.com
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2012, 15:13:16 pm »
Ik vind het een leuk initiatief! Echter, ik heb wel een puntje: Het domeinnaam, mocht je een community willen starten zou ik echt kiezen voor een onafhankelijke domeinnnaam. Nu komt het over als een side projectje en daar ga je denk ik geen community mee opbouwen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2012, 20:57:53 pm »
Momenteel is er reclame op de radio voor een domeinnaam van 1 euro (voor een jaar). Dat hoeft het dus niet te zijn...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2012, 00:28:32 am »
Mark,
Je gaat toch niet zo'n lekker lopend forum opheffen!!! De winter komt er binnenkort weer aan en dan stroomt het wel vol met nieuwe leden.
Ik ben in ieder geval blij met dit Nederlands Blender Forum en ik hoop ook dat als er te weinig leden zijn dit forum voor de liefhebber blijft bestaan  :D

Gr.
Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2012, 08:38:39 am »
Ik ben nu met nog een project bezig, en daar heb ik waarschijnlijk ook een domeinnaam voor nodig.
Ik verwacht dat ik voor deze site binnenkort ook een domeinnaam ga regelen.

Ik wilde eerst even zien dat dit initiatief ook zou aanslaan, dat heeft het gedaan. Dus ik ga hier verder mee.

Groet,
MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:10:08 pm »
Mad,
Ik ben blij met je besluit ook al ben ik op dit moment niet met Blender bezig, kan ik het niet laten om regelmatig te komen kijken op dit forum. ;)
Dus we komen nu zeker de winter door. :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Fred

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
    • http://www.fredsteenbergen.nl
« Reactie #13 Gepost op: 02 september 2012, 00:35:43 am »
ik ben nu eindelijk met blender begonnen,
is nog erg wennen, maar heb het idee dat hier al een hoop te vinden is van wat ik zoek!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Testexpert begint met een t en eindigt met een e