Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PKHG

Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 48
556
Hulp / Re: een puzzel met python ...
« Gepost op: 04 mei 2014, 15:31:40 pm »
hm, ik denk dat ik het nog niet heb gesnapt ...
Ik maak zo een plaatje ... om mijn probleem beter te kunnen toelichten ..

Tot zo (probeer net wink te installeren ...)

In elk geval bedankt voor een poging mij het te laten weten ...
de UV-mapping is eigenlijk al perfect uitgevoerd ...
na ja , tot straks

557
Hulp / Re: een puzzel met python ...
« Gepost op: 04 mei 2014, 08:55:04 am »
Zo, alle 4 de tutorials achter de rug en het werkt!

Maar nu heb ik met de nieuwe Blender een probleem:

De puzzelstukjes hebben allen via een UV-projectie een plaatje op hun (ene) oppervlak gekregen, maar hoe gaat men dat nu "renderen"
Met Blender Render als ook Cycles Render word het gewoon 'wit' in plaats van de gebruikte
plaatje.
Peter heeft dus te lang niet met Blender gewerkt en de overgang van oud naar 2.7.0 niet
goed mee gemaakt ;-(

Graag hulp ...

Peter

En een vraagje, kan men in dit Forum een *.zip toevoegen?

Oh het script is hier op te halen
https://github.com/RayMairlot/Slider-Puzle-Text-Tutorial/blob/master/Slider%20Puzzle%20tutorial%20code.py
Dus EEN lange regelvan de twee regels maken! hoeft niet een KLIK werkt! ;-)

558
Hulp / een puzzel met python ...
« Gepost op: 03 mei 2014, 17:49:44 pm »
Hi,
Wie geinteresseerd is om Blender m.b.v. Python te leren gebruiken, dan heb ik hier:
https://www.youtube.com/watch?v=aZRIRZIPtDo
een (wel Engelstalige) serie van 4 gesproken videos (gisteren) ontdekt.

En ik was verschrikkelijk blijven hangen met deel 2, hou je een textuur op de puzzel stukken
kunt projiceren!   EINDELIJK EINDELIJK alles voor elkaar!

Wie de blend-file wil hebben (2.7.0 Blender) kan mij een PB sturen
En ik zou kunnen helpen indien je een onderdeel (nog) niet snapt.

Ga nu aan slag met deel 3 ....

Groeten
     Peter

559
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 23 januari 2014, 16:36:40 pm »
Heb je al aan 'cloth' simulation voor de 'rok' gedacht?
dik half uur film ... http://www.blenderdiplom.com/en/tutoria ... ycles.html  Engels gesproken ... (Duitse website afkomstig) ...

Groetjes
       Peter

560
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 23 januari 2014, 08:43:43 am »
Weer heel indruk wekkend! Prachtig!

561
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 januari 2014, 19:28:59 pm »
Citaat van: "JvL"
Bedankt voor het aanbod Peter maar ik kom er zelf wel uit. Ik weet precies wat er moet gebeuren maar het is sowieso een lastig klusje.
Mocht ik er nu helemaal op vastlopen dan laat ik het wel horen.

OK ... geen probleem!

562
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 januari 2014, 07:31:09 am »
Zouden wij niet met zijn 'allen' moeten helpen?
Maar daarvoor is het volgende nodig:
Precies omschrijven wat je met de rock wilt doen:
1.) Kleuren of patroon geven? Laten bewegen ?
2.) Een uitgeklede *.blend met het/de onderdeel (onderdelen) die bewerkt moeten worden

Ik zou wel mee op zoek naar oplossingen gaan  ;)

EN men (ik) zou ook b.v. Andrew Price kunnen vragen (en anderen, die ik weet te bereiken) ...

563
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 14 januari 2014, 09:09:09 am »
Werkt dus  :)

564
Animaties / Re: Onderwaterwereld.
« Gepost op: 12 januari 2014, 18:14:30 pm »
oh, weer een prachtig iets IJP! Hoe krijg je het voor elkaar!

Gefeliciteerd  :)

565
Afgeronde scripts en thema's / Re: Module: Open file
« Gepost op: 12 januari 2014, 18:12:07 pm »
voor snell naar een addon gaan met een EXTERNE editor (zeer geschikg notepad++) is
er een addon (nieuw!)
Kijk hier: http://www.blenderartists.org/forum/sho ... s-Operator

Je krijgt in de 'user-preferences' bij elke addon, die je kunt/wilt activeren een extra 'knop' "Edit Source"
en notpad++ opent dan automatisch alles wat je ervoor zou moeten kunnen bekijken ...
Groetjes
       Peter

566
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 12 januari 2014, 17:19:23 pm »
Wat een leuk idee! Bedankt ... zal eraan denken als ...  :)

Ben in 2.69 script_runner.py en breakpoint.py aan het leren gebruiken ... voor mijn stapsgewijs (oud) project ...
(gesloten onderwerp) ...

567
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 12 januari 2014, 08:29:04 am »
Beste JvL
Heb ooit met 'shape keys' gespeeld, maar hoe krijg je het voor elkaar om al die verschillende mogelijkheden te 'modelleren'? Voorbeelden? Zelf bedacht en experimenteel uitgeprobeerd?

Groetjes
       Peter

568
Afgeronde scripts en thema's / Re: Module: Open file
« Gepost op: 11 januari 2014, 12:16:31 pm »
En door dezelfde auteur is een prachtige "Breakpoint" addon!
Heeft men gauw nodig, om fouten op te sporen  :)

569
Afgeronde scripts en thema's / Re: Module: Open file
« Gepost op: 10 januari 2014, 12:06:11 pm »
Oh, je antwoord niet gezien ( klopt dus dat 64 bits ...)

Heb boven een interessante link  toegevoegd! Kijk maar of dat niet is wat je eigenlijk ook zoekt?

Uitgeprobeerd met een eenvoudige script
test.py, die slechts een print("....") bevat , ging uitstekend!

Peter

570
Afgeronde scripts en thema's / Re: Module: Open file
« Gepost op: 10 januari 2014, 11:41:23 am »
Hi MAD,
kan het zijn, dat je aangepaste python alleen op een 64-bits windows PC werkt?

Peter

Net ook gezocht en 'iets' gevonden:

http://wiki.blender.org/index.php/Exten ... ipt_Runner

Indien deze plugin is geïnstalleerd en geactiveerd, ontstaat er in het linker menu gedeelte (standard versie) een
nieuwe toevoeging: Script runner, met een klik opent een keuze menu IN Blender ...

Maar ik denk dat de video tutorial laat zien wat de script kan ...?!

Moet het nog echt doen ... hoe te gebruiken ...

Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 48