Dutch Blender Community
Creaties => Experimenten => Topic gestart door: rozz op 08 maart 2016, 20:11:13 pm
-
Nu weet ik weer waarom ik een dikkere videokaart gekocht heb.....begon eraan te twijfelen na een eerder topic...
Ben aan het experimenteren met point density onder cycles, blender 2.77
Getracht iets wolkerigs te maken...moet nog veel oefenen.. ;D
Maar plaatje 1 met CPU rendering en plaatje 2 GPU rendering...zoek de verschillen en dan vooral links bovenin.. ::)
1)
(http://s10.postimg.org/nh8nrvwmd/point_density_cpu.jpg) (http://postimg.org/image/nh8nrvwmd/)
2)
(http://s23.postimg.org/g5ztty3ev/point_density_gpu.jpg) (http://postimg.org/image/g5ztty3ev/)
-
Jakkes, dat scheelt flink! :)
-
En nu ik hiermee aan het experimenteren ben is blender er al 3 keer, waarschijnlijk op te lossen met een bug fix maar kan nog niet kunnen pinpointen waar, uitgeklapt... >:(
-
2de poging tot een wolkje....
(http://s12.postimg.org/87s6hh23d/cloud.jpg) (http://postimg.org/image/87s6hh23d/)
-
en 3...en nu kap ik.....maar dat point density en wolken...werkt verslavend..omdat de render tijd zo gering is natuurlijk...what you see is what you get..now en niet een uur later... ;)
(http://s8.postimg.org/mx1b23o8h/cloud1.jpg) (http://postimg.org/image/mx1b23o8h/)
Ga nu ff AA Gent het beste toewensen...
-
Volgens mij adviseren dat je bij point density alleen CPU rendering moet gebruiken GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.
Heb je voor wolken al eens Blender render halo gebruikt.
-
...GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.
In 2.77 juist wel, daar gaat het net om - even scherp blijven, ouwe! ;)
-
Volgens mij adviseren dat je bij point density alleen CPU rendering moet gebruiken GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.
Heb je voor wolken al eens Blender render halo gebruikt.
https://youtu.be/wJietAeINTc
-
Ik ben al een tijdje bezig met halo in Blender render en dit heb ik tot nu toe voor elkaar gekregen.
(http://s9.postimg.org/z1j1u6k3v/Wil_Art2.jpg) (http://postimg.org/image/z1j1u6k3v/)
Maar heren ik ben overtuigt ik ga nu en aan de gang met point density in cycles. ;)
-
Mooi gedaan IJP.
-
Het scheelt echt veel tijd Rozz, succes met experimenteren.
-
kom net uit mijn werk, ff half uurtje klooien met point density en voila....point density texture ondersteuning voor cycles is echt inspirerend... heeft zoveel potentie...
(http://s21.postimg.org/hg4y7fo9f/cloud2.jpg) (http://postimg.org/image/hg4y7fo9f/)
het mooie is dat je impulsief kunt zijn en je creativiteit binnen no time kunt visualiseren...
-
nog een.....nondeju...moet nog koken, aandacht aan de vrouw en kids geven,.....ik wil niet...ik wil stoeien met blender...aaaaahhhh
(http://s15.postimg.org/qvdk9omhj/cloud3.jpg) (http://postimg.org/image/qvdk9omhj/)
-
Je kent dit lied toch wel Rozz:
Een man weet niet wat hij mist weet niet wat hij mist weet niet wat hij mist een man weet niet wat hij mist maar als ze er niet is als ze er niet is weet hij wat hij mist.
Dus laat Blender maar heel even links liggen. ;)
Maar daarna Snel weer aan de gang. :)
-
Lekker aan het spelen met de point density.....
(http://s16.postimg.org/7jmerazkh/point_density.jpg) (http://postimg.org/image/7jmerazkh/)
-
En verder aan het spelen natuurlijk...
https://youtu.be/NqMkywFpOos
-
Nieuwe test... Render samples op 1 dus geen high quality... 8)
http://youtu.be/Q0FTM8eoX4Y
-
Goed bezig Rozz met dat point density.
-
Gaaf gedaan! 8)
-
Kan allemaal ook met een object als particle maar scheelt behoorlijk wat render tijd...maar ben nog lang niet uitgestoeid/speeld.... ;D
-
Het ziet er goed uit spelen met blender levert trucjes op :P
-
Heel prikkelend.