Topic: make a piece a day  (gelezen 547276 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1260 Gepost op: 21 april 2017, 10:08:23 am »
Ik krijg er zin in. Nu maar hopen op tijd.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1261 Gepost op: 21 april 2017, 12:51:34 pm »
De wereld setting staat uit , Het witte is de wereld zetting normaal is alles dan overbelicht door te spelen met 7 spots en filmic terug gebracht naar scherpe foto's.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1262 Gepost op: 23 april 2017, 00:05:08 am »
Vandaag een basis mesh voor een hand gemaakt en hij is weer helemaal opgebouwd uit losse "bonken klei". De losse objecten met behulp van parenting en limit rotation modifiers aan elkaar geknutseld. Hierdoor heb ik een basis hand die ik in elke gewenste pose kan zetten om te oefenen met sculpten.
Rechts zie je de basis en links drie poses die ik even als voorbeeld heb gemaakt.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1263 Gepost op: 23 april 2017, 10:35:12 am »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1264 Gepost op: 23 april 2017, 13:50:09 pm »
Lekker bezig met die BVH's Ruud!  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1265 Gepost op: 24 april 2017, 20:03:20 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1266 Gepost op: 25 april 2017, 08:24:24 am »
Ruud, wat een productie de laatste tijd, ben je wel een mens of ben je een Blendermachine? Het ziet er verder nog hartstikke goed uit ook. Lekker doorgaan en ons vooral veel laten zien dat prikkelt de rest!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1267 Gepost op: 25 april 2017, 11:39:01 am »
Oefenstukje van gisteravond. Ik denk dat ik hem ook nog wel verder ga detailleren bij wijze van oefening.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1268 Gepost op: 25 april 2017, 11:41:11 am »
De laatste tijd gaat het inderdaad goed omdat ik nu de kennis een beetje combineer in projectjes mag ook wel na 4 jaar blender , nog een weg te gaan met een aantal onderwerpen hoor we zijn er niet zomaar ;D.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1269 Gepost op: 25 april 2017, 11:43:53 am »
Mooi ja details maken met aderen en zo, dat lukt je wel.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1270 Gepost op: 25 april 2017, 11:45:10 am »
Volgens mij zit er ook een texture paint op.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1271 Gepost op: 25 april 2017, 13:59:45 pm »
Mooi ja details maken met aderen en zo, dat lukt je wel.

Ik hoop het Ruud, maar ik ga in ieder geval mijn best doen.

Volgens mij zit er ook een texture paint op.

Nee, het is geen texture paint maar ambient occlusion (onder shading) in de viewport. Dan ziet het er wat levendiger uit.  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1272 Gepost op: 25 april 2017, 22:47:05 pm »
Straks ga ik deze gebruiken voor de battlefield simulation, 2 karakters  2 armaturen zoals het lijkt maar het is 1 mesh 1 armature, viel nog niet mee maar nu voor elkaar, de volgende stap is ze animeren. 1.200 vertexen bij elkaar.

« Laatst bewerkt op: 25 april 2017, 22:50:51 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1273 Gepost op: 26 april 2017, 02:09:21 am »
Vanavond een beetje geoefend met het detailleren. Let op de aders Ruud!  ;)

https://youtu.be/XqL2m2czrxk

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1274 Gepost op: 26 april 2017, 07:34:46 am »
Mooi geworden.