Coding > Hulp

ik snap het niet

(1/2) > >>

PKHG:
Ik ben bezig met een leuk figuur
dat moet vlakken van afwisselend twee kleuren krijgen
In 3Dview ziet het er al ongeveer zo uit als het moet worden
maar bij Blender-render wordt het EEN kleur????
ra ra hoe kan dat? Blender 2.73.


IJp:
Zo zou ik het niet kunnen zeggen maar ik heb het geprobeerd met Blender 2.73a en heb geen probleem ::)
Ik zie wel in jou render een spiegeling van iets dus je hebt iets meer aan staan dan alleen de kleur en dat neemt de kleur over.

Mortalae:
Hi,

Ik vermoed dat je mirror modifier hebt gebruikt. Dan worden ze gespiegeld en je krijgt deze effect. Je hebt de vertices van de modifier ingeschakeld.... Je ziet ze wel, maar je kan niks mee; het wordt toch gespiegeld.
Apply je modifier en selecteer de faces met de gekozen materiaal...en dan koppelen. Je zou geen probleem moeten hebben.

Groeten,
Mortalae

Edit: ik heb geprobeerd je situatie na te bootsen:
Model:

Mirror

Render

PKHG:
Ik ga jullie voorstellen maar uitproberen, bedankt alvast ...
straks mededeling hierover ...
de modifieres applied (resp. verwijderd) levert dit:




Dus ik heb nog iets niet helemaal goed ... nog een keer Peter!

HMM lijkt te maken te hebben met volgorde en mode wanneer je vertex-groepen maakt en aan de groep een kleur wilt toekennen ...

Zo nu bovenstaand object netjes maken ...


in 2.73 geeft link of append het object maar ze kunnen niet in EDIT-mode worden gezet
eerst een Shift-D nodig , nieuwe eigenschap in 2.73?

nee ik kan het echt niet de Cube is gelukt maar het ... ernaast niet
hier te halen http://pkhg.nl/blender/kanikniet.blend

In 2.73 doen en de stappen vertellen hoe je aan verschilende vlakken van Box.* verschillende kleuren toekent met vertexgroeps a.u.b.  ;-)

Speedthriller:
Heb je "remove doubles" geprobeerd? Het lijkt er op alsof je 2 vlakken op elkaar hebt liggen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie