Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 36
31
Leuterhoek / Re: Uurtarieven enzo
« Gepost op: 08 september 2017, 12:12:21 pm »
Zoals ik vermelde gaat het mij om fotorealistisch. Bijgaand een voorbeeld.
En ik probeerde aan te geven dat dat begrip rekbaar is - op een afstandje is het al snel fotorealistisch terwijl inzoomen op een detail dat dan mischien niet meer is.

Citaat
Waar het me om gaat is dat ik gevoel wil krijgen hoelang een ervaren iemand over het modelleren doet.
Snap ik, en ik probeer aan te geven dat dat niet te doen is zolang er geen duidelijke eisen zijn.

Citaat
Over het risico: dat staat los van de vraag.
Sorry hoor - ik probeer alleen maar mee te denken.

Citaat
Een gratis klus: dat geeft mij niet het antwoord dat ik zoek.
Zelfde als hierboven.

Citaat
Heb je zelf veel ervaring met Blender?
Niet genoeg.

32
Leuterhoek / Re: Uurtarieven enzo
« Gepost op: 07 september 2017, 15:02:14 pm »
Helaas is je vraag te algemeen om er veel zinnigs over te zeggen. Het ligt er bijvoorbeeld aan hoe gedetailleerd je model moet zijn - kun je volstaan met een cube met wat textures erop (bij wijze van spreken), of moet je echt fotorealistische de kleinste details kunnen renderen?

Voor animaties geldt iets dergelijks - is het alleen een roterend object, of komt er realistische rook uit, terwijl er op de achtergrond bomen waaien in de wind en er een mannetje met mooie gebaren dingen aanwijst?

En dan de uren/tijd - ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht, en je moet proberen in te schatten hoe lang A) een professional erover zou doen en B) hoelang jij erover zou doen. Dan moet je dus het uurtarief van die professional nog weten om uiteindelijk met dezelfde totaalprijs jouw uurtarief te kunnen berekenen. Daarnaast, om het nog even makkelijker te maken, kunnen de uurtarieven voor professionals iets als 75 tot 150 per uur zijn (waar dan wel weer de tijd een factor is, want meer ervaring = sneller werken = hoger uurtarief).

En dan is er nog het risico dat je wat geroepen hebt naar je klant, en dat je er na een paar dagen zweten achter komt dat het je niet gaat lukken - wat doe je dan?

Tricky business voor een beginner. Kun je niet een testopdracht gratis doen? Dan krijg je antwoord op je vragen, en loopt er niemand risico.

34
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 30 augustus 2017, 17:54:51 pm »
Geinig - na het filmpje zag ik een preview van een ander filmpje met een heel handige URL: http://www.3d-map-generator.com/heightmapper

In de controls rechts op 'Export' klikken als je ziet wat je wilt zien, en je hebt een heightmap van dat stuk aarde. Google maps satellite view screenshot eroverheen knallen en je hebt een 3D kaart.  :)

35
Modelleren / Re: solidify modifier zichtbaar
« Gepost op: 24 augustus 2017, 13:31:27 pm »
Die staat dan in je lijst met modifiers - als je in die modifier op 'Apply' hebt geklikt is het helaas pindasmurf...

36
Mededelingen / Re: ISS
« Gepost op: 23 augustus 2017, 22:26:45 pm »
Hier trouwens de buitenkant - mooi gedetailleerd, maar alleen de kale mesh: http://www.blendswap.com/blends/view/71861

edit: voor inspiratie (op 3:50)

https://www.youtube.com/watch?v=lepQoU4oek4&t=3m50s

37
Mededelingen / Re: ISS
« Gepost op: 22 augustus 2017, 22:23:01 pm »
Nice - wie zet de textures even om voor Cycles? :)

38
Over Blender / Re: Voor de early adapters
« Gepost op: 07 augustus 2017, 12:28:50 pm »
Waarschijnlijk me een lege batterij geschreven... ;)

Nou ja - kon toch ook dat je zoiets bedoelde?  :)


39
Over Blender / Re: Voor de early adapters
« Gepost op: 07 augustus 2017, 11:00:12 am »
Adopters... ;)

40
Mededelingen / Re: gratis
« Gepost op: 01 augustus 2017, 16:56:14 pm »
Haha, een magazine op papier! Wat ouderwets!  :)

41
Over Blender / Re: Snel renderen.
« Gepost op: 30 juli 2017, 12:52:16 pm »
Volgens mij heeft Zaph hier ooit het een en ander over uitgelegd.
Toen ik dit las dacht ik dat je teveel gedronken had, maar blijkbaar heb ik teveel gedronken...  ;D

42
Animatie en Rigging / Re: Beginner - Animeren van een fietser / fietsster
« Gepost op: 29 juli 2017, 16:33:38 pm »
Ik denk dat je begrijpt dat een beginner als ik hier niet echt mee verder kan.
Nee, niet echt - je hebt de trappers weten te animeren, en nu moet je voor de pedalen exact hetzelfde doen, alleen in tegengestelde richting. Ik snap niet waarom dat opeens ingewikkeld(er) zou zijn.  :)

43
Animatie en Rigging / Re: Beginner - Animeren van een fietser / fietsster
« Gepost op: 29 juli 2017, 12:36:44 pm »
De pedalen hebben hun eigen as, waar ze met exact dezelfde rotatie omheen moeten draaien als de trappers, maar dan negatief.

44
Leuterhoek / Re: Corfu
« Gepost op: 16 juli 2017, 16:37:39 pm »
Blij dat geen van die vrouwen topless rondloopt...  :o

Veel plezier!  :)

45
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 15 juli 2017, 01:50:00 am »
Wat bepaalt de grens van 1 pixel per 5 m2 ?
Het maximale detailnivo van de hoogtekaarten op die website waar je eerder naar linkte is 5x5 meter.  ;)

Citaat
Renderen hoeft wat mij betreft niet.
Renderen, weergeven, visualiseren - ik ben heel flexibel! :)

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 36