Topic: make a piece a day  (gelezen 547021 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #975 Gepost op: 24 januari 2017, 19:32:44 pm »
En als je de massa van de kogel lichter maakt, heb je dat al geprobeerd?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #976 Gepost op: 24 januari 2017, 19:47:30 pm »
En als je de massa van de kogel lichter maakt, heb je dat al geprobeerd?
Ik heb hem al tot het uiterdste velaagd zefs tot hij blijft zweven.
Zodra hij naar beneden valt, valt hij door het doek, dus weet ik het ook niet meer. :-\

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #977 Gepost op: 24 januari 2017, 23:06:51 pm »
Ik heb de knutsel van PD nagemaakt maar dan anders.  ;)

https://youtu.be/XbGTAjyDRgw

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #978 Gepost op: 25 januari 2017, 08:42:18 am »
Hier lijkt het er op dat er een plakje of zo is gekoppeld aan het doek en dat de bal daar op stuitert. Het is een stap in de richting. Het is een leuk probleem. Jammer dat ik geen tijd heb om er naar te kijken.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #979 Gepost op: 25 januari 2017, 09:11:46 am »
Ook een leuke poging maar overtuigend.....................nee!!! ;D ;D ;
Nu zie ik dat de doek geen deuken krijgt van de bal.
Ik vindt het wel vreemd dat die bal steeds door die doek valt :-\
Een leuke uidaging.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #980 Gepost op: 25 januari 2017, 10:03:07 am »
Als ik vanavond nog even tijd heb zal ik nog een testje doen voor een beter resultaat.

Ik zal alvast een kleine tip van de cloth..eh..sluier oplichten. Je kunt voorkomen dat de bal door je cloth zakt door hem aan een particle system te koppelen die 1 particle produceert om de bal te laten vallen.
de bal als active rigid body toepassen werkt niet want die zal altijd door de cloth blijven vallen. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog.

@Koos: De bal stuitert wel echt op de cloth maar er zal nog flink aan de instellingen gesleuteld moeten worden.

@PD: Er worden wel deuken gemaakt door de bal maar ik ben te voorzichtig geweest met de instellingen. Als je heeeel goed kijkt zie je ze een beetje bij het stuiteren. Bij het rollen zie je er helaas nog niets van terug.
 

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #981 Gepost op: 25 januari 2017, 13:01:11 pm »

Ik zal alvast een kleine tip van de cloth..eh..sluier oplichten. Je kunt voorkomen dat de bal door je cloth zakt door hem aan een particle system te koppelen die 1 particle produceert om de bal te laten vallen.
de bal als active rigid body toepassen werkt niet want die zal altijd door de cloth blijven vallen. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog.

Ik heb je advies opgevolgd. De aan de particle gekoppelde bal valt inderdaad niet door de doek maar heeft geen invloed op de beweging (vervorming) van de doek.
Nu heb ik tijdelijk even een andere bal (de rode) er tussen geplaatst met dezelfde physic eigenschappen maar niet gekoppeld aan een particle system met dit resultaat.
Weer een leuke verrassing  een kattapult. ;D

https://youtu.be/IOqGUobo29E

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #982 Gepost op: 25 januari 2017, 13:21:24 pm »
Heel leuk! ;D ;D ;D :D :D :D :) :) :) ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #983 Gepost op: 25 januari 2017, 14:47:15 pm »
Eigenlijk zijn de onverwachte effecten nog het leukst...:)

@PD: Speltip 2...Gebruik dynamic paint optie om het doek op de bal te laten reageren. Dat is wat ik ook gedaan heb (alleen veel te laag ingesteld).
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 14:49:31 pm door JvL »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #984 Gepost op: 25 januari 2017, 20:42:51 pm »
Dan doe ik ook maar mee :)Open gl is ook handig met renderen voor effe snel kijken.  https://www.youtube.com/watch?v=q_nq4kHuU9g&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 21:10:31 pm door Ruud »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #985 Gepost op: 25 januari 2017, 21:34:03 pm »
@Ruud dat ziet er al best realistisch uit.
Heb je dat gemaakt met dynamic paint of is die bal geanimeerd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #986 Gepost op: 25 januari 2017, 21:34:31 pm »
Die ziet er heel goed uir Ruud. Hoe heb je deze precies gemaakt?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #987 Gepost op: 25 januari 2017, 22:12:34 pm »
Geen particels system gebruikt maar softbody erbij en de plane vast gezet met een vertexgroep met de waarde 1 en het binnenste gedeelte met een waarde van 0.1, de instelling is zeer verwarrend want alles heeft invloed op elkaar , nog maar eens goed voor gaan zitten, ik had de katapult ook al maar krijg het niet meer in die staat :)
Ik zit momenteel in de tuin in 3d ik plaats morgen wel wat foto's. o en weight paint gebruikt, grappig al die verschillende methodes hier bij elkaar. De zwaartekracht van de plane staat gewoon op 1.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 22:19:12 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #988 Gepost op: 25 januari 2017, 23:17:14 pm »
Vanavond de rotsblokken gemaakt en een eerste texture er op gezet mos moet er nog op, inmiddels het materiaal van het gras gekopieerd en er een RGB curve tussen geplaatst voor de bruine sprieten , het realisme komt in zicht nog wat glossy extra en transparantie voor het licht instellen dan denk ik dat het weer een stapje meer naar het realisme toe komt. mijn piece van vanavond.


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #989 Gepost op: 26 januari 2017, 10:15:09 am »
Dat ziet er al aardig uit Ruud.
Een tip; je moet proberen de kleuren van de lucht wat meer te laten zien in de glans op de bladeren. De kleur van belichtng op het landschap komt nu niet overeen met de lucht. ;)