Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - bluatigro

Pagina's: [1]
1
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 08 mei 2018, 13:20:46 pm »
dat weet ik niet
het stond niet by de voorbelden
op WWW

2
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 06 mei 2018, 13:57:10 pm »
update :
ik heb wat freebasic code vertaald
en wat python code toegevoegd
die ik op WWW gevonden heb

dit is een poging tot een supersphere
error :
de IDE herhenk utils niet
import utils
from math import pi , sin , cos , abs

verts = list()
faces = list()

def sphere_mesh( m , n , a , b ) :
    for col in xrange( m ) :
        for row in xrange( n ) :
            i = row * pi * 2 / n
            j = col * pi * 2 / m
            x = sin( i ) * cos( j )
            y = sin( j )
            z = cos( i ) * cos( j )
            point = ( abs( x ) ** da * sgn( x )
            , abs( y ) ** db * sgn( y )
            , abs( z ) ** da * sgn( z ) )
            point = surface(u, v)
            verts.append(point)
            # Connect first and last
            # vertices on the u and v axis
            rowNext = (row + 1) % n
            colNext = (col + 1) % m
            # Indices for each qued
            faces.append(((col*n) + rowNext,
            (colNext*n) + rowNext,
            (colNext*n) + row, (col*n) + row))
    #print('verts : ' + str(len(verts)))
    #print('faces : ' + str(len(faces)))
    # Create mesh and object
    mesh = bpy.data.meshes.new(name+'Mesh')
    obj  = bpy.data.objects.new(name, mesh)
    obj.location = origin
    # Link object to scene
    bpy.context.scene.objects.link(obj)
    # Create mesh from given verts and faces
    mesh.from_pydata(verts, [], faces)
    #Update mesh with new data
    mesh.update(calc_edges=True)
    return obj




if __name__ == '__main__' :
    # Remove all elements
    utils.removeAll()
    # Create camera
    bpy.ops.object.add(type='CAMERA',
    location=(0, -3.5, 0))
    cam = bpy.context.object
    cam.rotation_euler = Euler((pi/2, 0, 0), 'XYZ')
    # Make this the current camera
    bpy.context.scene.camera = cam
    # Create lamps
    utils.rainbowLights()
    # Create object and its material
    sphere = sphere_mesh( 12 , 12 , 2 , 2 )
    utils.setSmooth( sphere , 3 )
    utils.renderToFolder( 'rendering' ,
    'test_sphere' , 500 , 500 )


3
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 04 mei 2018, 14:11:21 pm »
de new knop heb ik gevonden

rem :
de sub screen hebben geen close X
de python monitor letters kunnen niet groter
blender onthoud de letter instellingen niet

gevonden werking van :
mathutils.Vector
mathutils.Matrix

ik weet echter nog niet hoe je
meer objecten in bpy.data.object [ een dict ]
krijgt | creeert | stopt
of ze eruit haalt
welke 3d objecten zijn er en hoe maar ik ze
met python ?

ik ben bezig met een gevrichten systeem
zodat ik avatars kan bouwen
die geanimeert kunnen worden
dat kan ik al in freebasic en povray


4
Leuterhoek / pov ray ?
« Gepost op: 04 mei 2018, 10:32:52 am »
zijn hier gebruikers van
pov ray 3.6 ?

of die een programmeertaal gebruiken ?

plaatje gemaakt met freebasic


5
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 04 mei 2018, 10:23:06 am »
ik heb de script plek gevondeh
ik kan zelfs de letters groter zetten
er is echter een probleem :
mijn toetsaanslagen worden  niet gezien :
de script sceen blijft leeg

wat doe ik fout ?

6
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 03 mei 2018, 14:23:19 pm »
python kan ik al redelijk :
ik doe er wat AI in
o.a. geneties programmeren

ik ben al +-33 jaar bezig met het schijven van
script's dus dat doe ik veel liever dan
blender's menu leren

ik denk in code niet in menu's

hoe koppel ik de blender.lib aan python ?

7
Over Blender / python hoe ?
« Gepost op: 03 mei 2018, 06:14:15 am »
hallo
ik heb een probleem :
ik zie 30%
ik kan het menu syteem van blender
daarom niet gebruiken
tnt werk ik in pov ray
dat is ook n raytracer maar dan met script's
in pov ray kan geen natuurkunde sim of
finite state machine
dat heb ik echter nodig
vraag :
kun je de libray van blender ook
aansturen vanuit python 2.7 ?

bmp is gemaakt met pov ray 3.6



8
Leden stellen zich voor / hallo
« Gepost op: 03 mei 2018, 06:04:13 am »
ik ben bluatigro
ik programmeer sins 1984 in basic
en sins 2009 in c++ en python
ik heb wat ervaring in pov ray
ik ben geinterseert in AI , CG animatie , games
en robots
ik dee vroeger veel aan esperanto

9
Hulp / Re: grenzen van scripts ?
« Gepost op: 12 juni 2014, 13:16:38 pm »
waar vind ik tutorials aan de hand van voorbeelden over scripts ?

ik weet alleen dit
import bpy
das niet veel he
met scripts :
[1] hoe maak ik n kubus/cilinder/bol/torus/kegel/etc... vorm
[2] hoe geef ik n vorm kleur/texture/bump metaal/glas
[3] hoe doe ik camera location look_at
[4] hoe maak ik n licht [zon,spot,point,etc...][kleur]
[5] hoe maak ik n scharnier van n skelet
[6] hoe maak ik n [a]bmp , avi , [c]game.exe


voorloopig heb ik genoeg aan [1]-[6a]
[6b][6c] komt later wel

10
Hulp / grenzen van scripts ?
« Gepost op: 11 juni 2014, 14:20:40 pm »
hallo

ik ban nieuw in blender
ik wil t graag leren
ik heb al evaaring als scripter in :
- liberty/just/free basic
- python 2.7
- c++
ik zit echter met n probleem
ik zie ongeveer 35%
zo de eenige optie
is het gebruik van scripts

nu wil ik weten :
- kan ik blender totaal besturen met scripts
- of zijn er grenzen hieraan
- zo ja welke zijn dat dan
- waar vind ik de [ juste ] voorbeelden

ik ben vooral geinereseert in :
- [ t maken van ] ai , animatie , games , simulaties
 

Pagina's: [1]