Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 92
1201
Animaties / Re: Particle Lampjes
« Gepost op: 07 februari 2014, 23:06:21 pm »
Thnx Ijp, ik ga m nog verbeteren en opnieuw posten, ik had het licht iets te ver omlaag gedraaid, nu gaat ons mooie glare effect een beetje verloren,......

1202
Animaties / Particle Lampjes
« Gepost op: 07 februari 2014, 16:38:49 pm »
Ziehier, Particle Lampjes !

Er zit een group aan de particles , een sphere met een lampje erin...
Toen nog samen met Nathan een mooie blur in de composite-node system gemaakt, met een glare met een threshhold...

http://www.youtube.com/watch?v=B8pj-wu8PNc&feature=youtu.be

Wel 720p afpelen hé... dat kost uren renderen hoor ! (8*antialiasing  8*samples light) enz... ;)

1203
Animatie en Rigging / Re: Wrecking ball?
« Gepost op: 06 februari 2014, 11:35:39 am »
Tip, zorg dat het middelpunt van je mesh, die stip, in de bovenkant ban je touw of cylinder zit.
Dat kun je voor elkaar krijgen als je in (TAB) edit mode (A-A) toetst om alles te selecteren,...en dan alles te verschuiven tot de stip zit waar je hem hebben wilt. alles draait daar nl. omheen, het is het middelpunt van je mesh.

Als je dan een sphere aan de onderkant vastmaakt met een (CTRL P) parent relatie, en je draait je "touw" dan kun je in ieder geval je kogel laten slingeren......


Succes

1204
Onderbouwde kritiek / Re: Stem op mij.
« Gepost op: 06 februari 2014, 11:26:46 am »
Oh, is de wedstrijd al weer gesloten dan ?
Volgende keer wil ik ook meedoen....
grts

1205
Onderbouwde kritiek / Re: Stem op mij.
« Gepost op: 06 februari 2014, 11:25:58 am »
Nou, ik heb ook gestemd hoor !

1206
Leden stellen zich voor / Re: hallo
« Gepost op: 24 januari 2014, 14:29:17 pm »
Alleen in de wintertijd ? Nou, als je de mogelijkheden van Blender leert kennen weet ik zeker dat je straks ook in de zomer Blendert.,
groetjes Blenderbrammetje !

1207
Animaties / Re: Haai!!!
« Gepost op: 24 januari 2014, 14:27:33 pm »
Ijp, gaaf gedaan weer...

Ik heb nog geen haai gemaakt, maar in 3dsMAX wel tot twee keer toe een stel dolfijnen, die ik liet bewegen eerst met een follow path en later gewoon geanimeerd..... maar , leuk gedaan weer, mooie haai en hij zwemt ook mooi...

1208
Ja jullie kennen mijn kapper dus... Ik zal de volgende keer niet zo slordig en haastig bewegen maar ja, ik heb dat groene scherm net binnen en dan kun je haast niet wachten om jezelf ergens in te plakken toch ?
Wel jammer dat ik nog geen mooie stukjes film heb gevonden die lang genoeg vanuit éénhoek gefilmd zijn...
Maar dat komt nog...

Ik zit te denken of er ook een manier is om  schaduw maken... Iemand ideeen...?
Ik kan die videobeelden in ieder geval geen schaduw laten maken want die zijn niet eens echt aanwezig in een scene....en 2D...
Maar goed ik ben net hersteld van tien jaar ellende door verkeersongelukken....Ben net weer een jaartje echt aan het trainen,
dus volgende keer wel betere moves.....

1209
Animaties / Re: Onderwaterwereld.
« Gepost op: 13 januari 2014, 23:03:47 pm »
Ah ja... Nu zie ik welke steen je als eerste gemaakt hebt...
Die planten zijn ook leuk gedaan, ik moest het wel een paar keer bekijken want in eerste instantie gaat mijn aandacht naar de vissen en de annemoon.... Leuk gedaan hoor...

1210
Ben ik zelf...

1211
Inderdaad, jaar of 9 geleden ook met After Effects gedaan,
Maar ik moet zeggen dat de Keying mogelijkheden in Blender mooiere randjes mogelijk maken...
Hoewel dat met AfterEffects misschien ook kan als je een expert bent.

http://www.youtube.com/watch?v=Sq8MmWyfnkc

Zo, nu nog schaduwen..... Kom ik later op terug, ha ha...

1212
Post Processing en Compositie / Greenscreenen met Key-node of Chromakey-node...
« Gepost op: 12 januari 2014, 23:50:48 pm »
Zit nog ff te wachten op de render, maar greenscreenen gaat prima met blender via de node-system...
Gewoon de kleur keyen , image toevoegen en met alpha-over node bepalen waar je kleur door vervangen word...
In mijn geval door fotoos, omdat ik geen videomateriaal kon vinden dat lang genoeg vanuit één hoek gefilmd is...

Weer een aankoop waar ik geen spijt van heb. Met een greenscreen kun je leuke dingen doen...
Onder andere jezelf in bestaand videomateriaal "blenden", maar ook kun je jezelf in je eigen 3d scene zetten....
Zodra de renders klaar zijn post ikze hier....
Met dank aan Nathan die wat meer kaas heeft gegeten van node-systems en nog wat heeft zitten tweaken om de kleuren goed te krijgen en de randjes mooi...

1213
Post Processing en Compositie / Re: Kleuraanpassing met nodes
« Gepost op: 12 januari 2014, 23:44:24 pm »
Chroma key, en als er een verloop in de kleur zit ; Keying=node....
Voor een vaste kleur liever de Chroma key -node gebruiken en dan met dat inktdruppelaartje de kleur picken....
Kun je een andere kleur, afbeelding of video kiezen om de kleur door te vervangen...

1214
Animaties / Re: Onderwaterwereld.
« Gepost op: 12 januari 2014, 23:21:59 pm »
Mooi gemaakt man. Die steen is zeker dat klifje links in beeld met die verticale sleuven erin....
Maar leuk die visjes ook... Een Particle System met child behaviour ?

Ziet er best goed uit, alleen een beetje veel visjes in het centrum.....
Interessante belichting.... :D

1215
Blender Interface / Re: Heb een animatie gemaakt maar hoe nu saven
« Gepost op: 11 januari 2014, 18:34:48 pm »
Daar word het namelijk gesaved...          :lol:

Pagina's: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 92