Topic: Hoe kan ik pauzeren tijdens het rigid body bake proces?  (gelezen 3638 keer)


Offline Jeannijhuis

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 februari 2019, 09:39:52 am »
Ik ben bezig met een vrij complexe simulatie van een deel van een machine. De de bake tijd is erg lang. In het hier onderstaande plaatje zien jullie de opstelling.
Hoe kan ik het bake proces zo opslaan dat ik de volgende dag weer verder gaan waar hij de vorige dag is gebleven.? Of te wel hoe kan ik pauzeren tijdens het bake proces?





Met vriendelijke groet,

Jean Nijhuis

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2019, 12:30:18 pm »
Ik weet het niet helemaal zeker , maar ik denk dat dat niet kan.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2019, 13:22:46 pm »
Je zou eens het volgend kunnen proberen. Op jouw afbeelding zie ik bij rigid body cache "start"en "end". Misschien zou je de ene dag van 1 tot 10 kunnen baken en de andere dag van 11 tot 20. Of natuurlijk met wat meer frames per keer. Het is het testen waard.

Offline Jeannijhuis

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2019, 15:06:00 pm »
Je zou eens het volgend kunnen proberen. Op jouw afbeelding zie ik bij rigid body cache "start"en "end". Misschien zou je de ene dag van 1 tot 10 kunnen baken en de andere dag van 11 tot 20. Of natuurlijk met wat meer frames per keer. Het is het testen waard.

Ik zal dat eens testen.
Allen alvast bedankt voor de reactie.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2019, 15:25:55 pm »
stom vergelijk misschien maar brood bakken kun je ook niet pauzeren  ::) als het in gang gezet is moet je het laten gaan denk ik.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2019, 10:49:55 am »
Je zou eens het volgend kunnen proberen. Op jouw afbeelding zie ik bij rigid body cache "start"en "end". Misschien zou je de ene dag van 1 tot 10 kunnen baken en de andere dag van 11 tot 20. Of natuurlijk met wat meer frames per keer. Het is het testen waard.

Ik zal dat eens testen.
Allen alvast bedankt voor de reactie.

Wat ik wel nog weet is dat je het renderen een soort van kan pauseren, door de aantal frames
die je wilt renderen te beperken.... dus de eerste dag 0 tot 150 frames en de volgende dag
bijvoorbeeld 151 tot 300 frames.

Maar of dat ook met baken kan weet ik dus niet...

Ik moet wel zeggen, dat ik me op het moment niet veel met blender bezig houd. Ik houd mezelf
op't moment veel bezig met programmeren namelijk, op dat gebied ben ik al tussen niveau 1 en 2 in.

Ik kan je voor derest ook niet helpen, Jamie.
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.